H Williams έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες της FW37, του μονοθεσίου με το οποίο θα αγωνιστεί στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Το νέο μονοθέσιο, ο διάδοχος της επιτυχημένης FW36, θα είναι το δεύτερο αυτοκίνητο στην ιστορία της Williams που θα παίρνει κίνηση από τη μονάδα ισχύος της Mercedes, ενώ το κιβώτιό του θα είναι (όπως και πέρυσι) κατασκευασμένο από την ίδια τη Williams.

Εμφανισιακά, το μέρος του μονοθεσίου που τραβάει περισσότερο τα βλέμματα είναι το ρύγχος, για δύο λόγους: Πρώτον, επειδή ο σχεδιασμός του είναι αρκετά διαφοροποιημένος σε σχέση με πέρυσι, και δεύτερον λόγω του ότι μας δίνει μια πρώτη γεύση σχετικά με το πώς θα ερμηνεύσουν οι σχεδιαστές τους νέους κανονισμούς που αφορούν την κατασκευή του.

Με την πρώτη ματιά, το «κυρίως σώμα» του ρύγχους δείχνει πιο χαμηλό και φαρδύ, θυμίζοντας (οπτικά πάντα) κάτι από Mercedes W05, ενώ η «προβοσκίδα» που εξείχε από το περσινό ρύγχος έχει μικρύνει σημαντικά, αποκτώντας ένα στρογγυλεμένο σχήμα.

Williams_FW37_2015_2

Ο Τεχνικός Διευθυντής της ομάδας, Pat Symonds, έκανε κάποια ενδιαφέροντα σχόλια για το συγκεκριμένο θέμα:

Η αλλαγή των κανονισμών μας προκάλεσε έναν μικρό πονοκέφαλο. Η νέα γεωμετρία του ρύγχους είχε πολύ μεγαλύτερες επιπτώσεις από αυτές που περιμέναμε, και η επιρροή που άσκησε στην αεροδυναμική είναι μεγάλη. Η ομάδα δούλεψε σκληρά για να ανακτήσει τις απώλειες που μας προκάλεσαν οι συγκεκριμένοι κανονισμοί.

Επιπλέον, ο γνωστός τεχνικός αναλυτής Craig Scarborough, έγραψε στο Autosport:

Το να κάνεις μια τόσο κοντή μύτη να περνάει τα πιο αυστηρά crash tests σίγουρα δεν ήταν εύκολο. Δεν θα είχαν όλες οι ομάδες τους πόρους να συμβιβαστούν με τους κανονισμούς κατασκευάζοντας μια μύτη στις μικρότερες δυνατές διαστάσεις.

Αυτοί οι νέοι κανονισμοί για το 2015 δεν επηρεάζουν μόνο το σχήμα της μύτης, αλλά και το σχήμα του σασί από το μπροστινό μέρος μέχρι και το cockpit.

Αυτό που αναφέρει ο Scarborough είναι αυτονόητο, επειδή εύκολα αντιλαμβανόμαστε πως μια τόσο μεγάλη αλλαγή σε ένα συγκεκριμένο σημείο του μονοθεσίου απαιτεί αντίστοιχες αλλαγές και σε άλλους τομείς, έτσι ώστε να διατηρηθεί μια σχετική ισορροπία.

Κλείνοντας με το μπροστινό κομμάτι του μονοθεσίου, παρατηρούμε ότι η FW37 των φωτογραφιών διαθέτει την περσινή πτέρυγα, πιθανότατα για λόγους καμουφλάζ.

Στη συνέχεια, παρατηρούμε πως οι εισαγωγές αέρα στα πλαϊνά του μονοθεσίου είναι σημαντικά μικρότερες, ενώ πλέον υπάρχει και μια μικρή εισαγωγή επάνω από το κεφάλι του οδηγού.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η μπροστινή ανάρτηση, με τον Scarborough να σχολιάζει:

Είναι ξεκάθαρο πως η μπροστινή ανάρτηση είναι τοποθετημένη όσο ψηλότερα επιτρέπουν οι κανονισμοί, με το επάνω μπράτσο να είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με το πάνω μέρος του monocoque.

Το κάτω μπράτσο είναι ένας συμβατικός βραχίονας τύπου “Α” και όχι η εκδοχή των «συγχωνευμένων βραχιόνων» της Mercedes, κάτι που περιμένουμε να το αντιγράψουν πολλές ομάδες το 2015.

Στη συνέχεια, θα θέλαμε να παραθέσουμε ένα σχόλιο του Symonds που βρήκαμε αρκετά ενδιαφέρον:

Νιώσαμε πως είχαμε συναντήσει μερικά σχεδιαστικά εμπόδια με την FW36, οπότε εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία να αφαιρέσουμε αυτά τα εμπόδια προς όφελος της απόδοσης.

Η FW36 κουβαλούσε αρκετό έρμα, οπότε μπορέσαμε να κάνουμε αλλαγές στο σχεδιασμό με στόχο επιπλέον απόδοση χωρίς να φοβόμαστε πως θα προσθέσουμε βάρος.

Το έρμα είναι πρόσθετο βάρος που τοποθετούν οι μηχανικοί στα μονοθέσια έτσι ώστε να μην παραβιάζουν το κατώτερο όριο βάρους που έχει επιβάλλει η Ομοσπονδία. Οπότε εύκολα καταλαβαίνουμε πως ένα μονοθέσιο που κουβαλάει πολύ έρμα, βρίσκεται αρκετά κάτω από το όριο βάρους χωρίς αυτό, άρα είναι και ελαφρύ.

Γενικά, όσο πιο ελαφρύ είναι ένα μονοθέσιο, τόσο μεγαλύτερη ελευθερία έχουν οι μηχανικοί στην εξέλιξή του, αφού ο φόβος του να γίνει υπέρβαρο είναι αρκετά μικρότερος.

Επίσης, η δυνατότητα τοποθέτησης μεγάλης ποσότητας έρματος που προσφέρει ένα ελαφρύ μονοθέσιο συμβάλλει καταλυτικά και στα οδηγικά του χαρακτηριστικά, καθώς η συνειδητή τοποθέτηση βάρους είτε στον εμπρός, είτε στον πίσω άξονα μπορεί να λύσει αρκετά προβλήματα στησίματος/ισορροπίας/συμπεριφοράς.

Συνολικά, μπορούμε να πούμε πως η FW37 θα διαθέτει ως αφετηρία το ρυθμό της προκατόχου της στο τέλος του 2014, σε συνδυασμό με τη νέα εκδοχή του καλύτερου κινητήρα στο grid.

Θα είναι αρκετός αυτός ο συνδυασμός για να φέρει τη Williams πιο κοντά στην κορυφή; Η απάντηση στη Μελβούρνη.