Στις πρώτες κατατακτήριες της Super Season, η Toyota έκανε το αναμενόμενο, αφού τα δύο πρωτότυπά της θα εκκινήσουν τον αυριανό αγώνα από την πρώτη σειρά.
Οι κατατακτήριες δοκιμές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής χωρίζονται σε δύο σκέλη, το πρώτο για τα αυτοκίνητα GTE και το δεύτερο για τα πρωτότυπα. Η κατάταξη καθορίζεται από το μέσο όρο των καλύτερων γύρων από τους δύο οδηγούς που θα γράψουν χρόνο για το κάθε αυτοκίνητο.
H Ford έκανε το 1-2 στη GTE Pro, με το #67 να παίρνει την pole με τους Andy Priaulx και Harry Tincknell, μπροστά από το #66 με τους Olivier Pla και Stefan Mucke. Oι Porsche #91 και #92 θα είναι πίσω τους, με την BMW #82 στην πέμπτη θέση. Οι Matt Campbell και Christian Ried έφεραν στην πρώτη θέση της κατηγορίας GTE Am το #77 της ομάδας του γνωστού ηθοποιού, Patrick Dempsey, με διαφορά μόλις δύο χιλιοστών από το #98 των Paul Dalla Lana και Pedro Lamy.
Το σκέλος των LMP είχε μία μεγάλη διακοπή, που διήρκεσε περίπου μισή ώρα, λόγω ενός μεγάλου ατυχήματος στην Eau Rouge για τον Pietro Fittipaldi, με το #10 της DragonSpeed. Ο εγγονός του Emerson, δύο φορές παγκοσμίου πρωταθλητή της Formula 1, μεταφέρθηκε στο κέντρο υγείας της πίστας και οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγo για κατάγματα και στα δύο του πόδια. Η ομάδα του AUTO GRIP εύχεται πλήρη και ταχεία ανάρρωση στον 21χρονο Βραζιλιάνο.
Όσον αφορά την αγωνιστική δράση, ο Mike Conway και ο Kamui Kobayashi έδωσαν στο #7 της Toyota την pole position, με μέσο όρο στο 1:54.583. Οι Fernando Alonso και Kazuki Nakajima έκαναν 1:54.962, με αποτέλεσμα να φέρουν το #8 στη δεύτερη θέση. Οι δύο Rebellion ακολούθησαν, με το #1 μπροστά από το #2, ενώ το #11 της SMP Racing κλείνει την πρώτη πεντάδα. Να σημειώσουμε πως η Manor απέσυρε τις δύο συμμετοχές της, με τα LMP #5 και #6, λόγω αδιευκρίνιστων προβλημάτων.
Ο Nicolas Lapierre και ο Pierre Thiriet έκαναν το #36 το ταχύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία LMP2, με διαφορά 24 χιλιοστών του δευτερολέπτου από το #26, με τους Andrea Pizzitola και Jean-Eric Vergne.
UPDATE: To #7 αποκλείστηκε μετά τις κατατακτήριες λόγω θέματος με το μετρητή της ροής καυσίμου, η οποία οριοθετείται στο WEC. Το αυτοκίνητο των Kobayashi, Conway και Lopez θα εκκινήσει από το pitlane, με αποτέλεσμα να προβιβάζεται στην pole το #8 των Alonso, Buemi και Nakajima.
Kατάταξη LMP:
Pos. | # | Drivers | Car | Class | Gap |
---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Kamui Kobayashi, Mike Conway, Jose Maria Lopez | Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 1:54.583 |
2 | 8 | Fernando Alonso, Kazuki Nakajima, Sébastien Buemi | Toyota TS050 Hybrid | LMP1 | 0.379 |
3 | 1 | Andre Lotterer, Bruno Senna, Neel Jani | Rebellion R13 | LMP1 | 1.842 |
4 | 3 | Mathias Beche, Thomas Laurent, Gustavo Menezes | Rebellion R13 | LMP1 | 2.409 |
5 | 11 | Vitaly Petrov, Mikhail Aleshin | BR Engineering BR1 | LMP1 | 3.664 |
6 | 4 | Oliver Webb, Dominik Kraihamer, Tom Dillmann | ENSO CLM P1/01 | LMP1 | 4.114 |
7 | 10 | Henrik Hedman, Ben Hanley, Pietro Fittipaldi | BR Engineering BR1 | LMP1 | 4.575 |
8 | 36 | Nicolas Lapierre, Pierre ThirietAndre Negrao | Alpine A470 | LMP2 | 7.822 |
9 | 26 | Jean-Eric Vergne, Roman Rusinov, Andrea Pizzitola | Oreca 07 | LMP2 | 7.846 |
10 | 38 | Ho-Pin Tung, Stéphane Richelmi, Gabriel Aubry | Oreca 07 | LMP2 | 8.241 |
11 | 37 | Nabil Jeffri, Weiron Tan, Jazeman Jaafar | Oreca 07 | LMP2 | 8.440 |
12 | 31 | Pastor Maldonado, Nathanael Berthon, Roberto Gonzalez | Oreca 07 | LMP2 | 8.837 |
13 | 28 | Loic Duval, François Perrodo, Matthieu Vaxiviere | Oreca 07 | LMP2 | 10.120 |
14 | 29 | Jan Lammers, Giedo van der Garde,Frits van Eerd | Dallara P217 | LMP2 | 10.919 |
15 | 50 | Fernando Rees, Romano Ricci, Erwin Creed | Ligier JSP 217 | LMP2 | 11.156 |
16 | 5 | Leo Roussel, Dean Stoneman, Charlie Robertson | Ginetta G60-LT-P1 | LMP1 | - |
17 | 6 | Oliver Turvey, Alex Brundle, Oliver Rowland | Ginetta G60-LT-P1 | LMP1 | - |
18 | 17 | Stéphane Sarrazin, Matevos Isaakyan, Egor Orudzhev | BR Engineering BR1 | LMP1 | - |
Κατάταξη GTE:
Pos. | # | Drivers | Car | Class | Gap |
---|---|---|---|---|---|
1 | 67 | Harry Tincknell, Tony Kanaan, Andy Priaulx | Ford GT | LMGTE PRO | 2:12.947 |
2 | 66 | Stefan Mücke, Olivier Pla, Billy Johnson | Ford GT | LMGTE PRO | 0.083 |
3 | 91 | Gianmaria Bruni, Richard Lietz | Porsche 911 RSR | LMGTE PRO | 0.087 |
4 | 92 | Michael Christensen, Kevin Estre | Porsche 911 RSR | LMGTE PRO | 0.405 |
5 | 82 | Antonio Felix da Costa, Tom Blomqvist | BMW M8 GTE | LMGTE PRO | 1.070 |
6 | 51 | James Calado, Alessandro Pier Guidi | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE PRO | 1.438 |
7 | 71 | Sam Bird, Davide Rigon | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE PRO | 2.157 |
8 | 97 | Jonathan Adam, Maxime Martin, Alex Lynn | Aston Martin Vantage AMR | LMGTE PRO | 2.180 |
9 | 81 | Nick Catsburg, Martin Tomczyk | BMW M8 GTE | LMGTE PRO | 2.195 |
10 | 95 | Marco Sorensen, Nicki Thiim, Darren Turner | Aston Martin Vantage AMR | LMGTE PRO | 3.057 |
11 | 77 | Christian Ried, Matt Campbell, Julien Andlauer | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 3.410 |
12 | 98 | Pedro Lamy, Paul Dalla Lana, Mathias Lauda | Aston Martin Vantage | LMGTE AM | 3.412 |
13 | 56 | Jörg Bergmeister, Patrick Lindsey, Egidio Perfetti | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 3.690 |
14 | 86 | Michael Wainwright, Ben Barker, Alex Davison | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 3.787 |
15 | 88 | Khaled Al Qubaisi, Matteo Cairoli, Giorgio Roda | Porsche 911 RSR | LMGTE AM | 3.821 |
16 | 90 | Salih Yoluc, Euan Hankey, Charlie Eastwood | Aston Martin Vantage | LMGTE AM | 4.680 |
17 | 70 | Olivier Beretta, Eddie Cheever III, Motoaki Ishikawa | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 5.565 |
18 | 54 | Giancarlo Fisichella, Francesco Castellacci, Thomas Flohr | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 5.970 |
19 | 61 | Matt Griffin, Mok Weng Sun, Keita Sawa | Ferrari 488 GTE EVO | LMGTE AM | 6.498 |