WEC 2015 – Nurburgring 6H | Πρώτη νίκη για Webber, Hartley, Bernhard στο εντός έδρας 1-2 της Porsche
Γράφει: Μανώλης ΣιγουλάκηςO αγώνας ξεκίνησε με τις Porsche #18 και #19 στις πρώτες δύο θέσεις, τις Audi #8 και #7 και τις Toyota #2 και #1 πιο πίσω. Η κατάταξη δεν άλλαξε κι έτσι η σειρά ήταν Jani, Bernhard, Duval, Fassler, Nakajima και Conway. Στην LMP2 o Nick Tandy ήταν πρώτος, καθώς επέστρεψε στην KCMG #47 μετά τη νίκη του στη συνολική κατάταξη στο Le Mans με την Porsche. Στην GTE Pro πρώτη ήταν η Ferrari #51 με τον Bruni στο cockpit, με τον Patrick Long να βρίσκεται στην κορυφή της GTE Am με το #77.
Οι διαφορές μεταξύ των πρωτοπόρων μεγάλωσαν αλλά δεν έλειψαν οι ανατροπές. Το Porsche #18 ήταν πρώτο με άνεση αλλά πήρε πολλαπλές ποινές λόγω υπερβολικής χρήσης καυσίμου, που προκλήθηκε από ένα πρόβλημα σε αισθητήρα. Το σφάλμα αυτό κόστισε αρκετό χρόνο και τη νίκη για το πλήρωμα. Αλλαγή στην πρωτοπορία είχαμε και στην GTE Pro αφού το #51 σταμάτησε στην πίστα λόγω μηχανικού προβλήματος στην αρχή του αγώνα. Έτσι στην πρώτη θέση πέρασε το #91 με τον Cristensen, με τους Stanaway και Calado πίσω του με τα #99 και #71 αντίστοιχα.
Το #17 είχε ένα πρόβλημα στο μπροστά μέρος του αυτοκινήτου και το pitstop είχε μεγαλύτερη διάρκεια απ’ ότι συνήθως, ενώ ο Webber ανέλαβε το αυτοκίνητο. Ένα ελαστικό στο #7 του Fassler έχανε αέρα, με αποτέλεσμα να κάνει και αυτός pitstop αρκετά νωρίς.
Mετά από δύο ώρες αγώνα η κατάταξη ήταν: #17, #18, #7, #8, #1 και #2. To #47 ήταν πρώτο στην LMP2, ενώ στη GTE Pro μία μεγάλη μάχη μεταξύ του #71 και του #91 έβγαλε νικητή το πλήρωμα της Porsche. Τις επόμενες δύο ώρες δεν είχαμε πολλή δράση. Το #17 εξέτισε τις ποινές και έχασε δύο θέσεις, προβιβάζοντας τα δύο Audi στο βάθρο, αλλά ανέκτησε τη μία περνώντας το #8.
Με μία ώρα να απομένει η μάχη για τη δεύτερη θέση άναψε. Ο Treluyer, o Jani και ο di Grassi πάλεψαν ρόδα με ρόδα. Αρχικά, ο di Grassi πέρασε τον Jani και λίγο αργότερα πέρασε και τον Treluyer, ο oποίος μπήκε αμέσως στο pitlane και παρέδωσε στον Andre Lotterer. Αφού οι πρωτοπόροι έκαναν το τελευταίο τους pitstop το #17 παρέμεινε πάνω από ένα γύρο μπροστά από όλα τα άλλα αυτοκίνητα και ο Webber έπρεπε μόνο να φτάσει χωρίς προβλήματα στον τερματισμό. Δεύτερο ήταν το #18 με τον Lieb πλέον στο τιμόνι, τρίτο το #7 και το τέταρτο #8 μετά από αργό pitstop. Ο di Grassi πέρασε τον Lotterer με ευκολία και πιθανότατα μετά από εντολή της Audi. Αργότερα τα δύο αυτοκίνητα της ομάδας από το Ingolstadt άλλαξαν και πάλι θέσεις.
Στον τερματισμό πρώτος έφτασε ο Mark Webber που πήρε την πρώτη του νίκη στο WEC, όπως και οι Brendon Hartley και Timo Bernhard. Στη δεύτερη θέση έφτασε το δεύτερο αυτοκίνητο της Porsche, με τους Lieb, Jani και Dumas. Η Audi έκανε το 3-4 με τους Lotterer, Fassler και Treluyer μπροστά από τους di Grassi, Duval και Jarvis. Απογοητευτικός ήταν ο αγώνας για την Toyota που τερμάτισε στην πέμπτη και την έκτη θέση με αρκετή διαφορά από Porsche και Audi.
Στην LMP2 o Nick Tandy νίκησε, μαζί με τους Howson και Bradley στο #47. Δεύτερη θέση για το #26 των Bird, Canal και Rusinov και τρίτη για το #28 των Derani, Yacaman και Gonzalez.
Στη GTE Pro το #91 πήρε τη νίκη με τους Lietz και Christensen, μπροστά από το #92 των Pilet και Makowiecki. Στην τρίτη θέση ήταν το #71 των Calado και Rigon.
Τέλος, στη GTE Pro νίκησε το #72, το οποίο οδηγούσαν ο Bertolini, o Shaytar και ο Basov. Ακολούθησε το #98 των Lauda, Lamy και Dalla Lana, ενώ οι Perrodo, Collard και Aguas πήραν την τρίτη θέση στο #83.
Pos | Class | Driver | Team | Car | Gap |
---|---|---|---|---|---|
1 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 6h01m16.966s |
2 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 1 Lap |
3 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 1 Lap |
4 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis | Audi Sport Team Joest | Audi | 1 Lap |
5 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima | Toyota Racing | Toyota | 3 Laps |
6 | LMP1 | A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway | Toyota Racing | Toyota | 4 Laps |
7 | LMP2 | M.Howson, R.Bradley, N.Tandy | KCMG | ORECA/Nissan | 18 Laps |
8 | LMP2 | R.Rusinov, J.Canal, S.Bird | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | 18 Laps |
9 | LMP2 | G.Yacaman, L.Derani, R.Gonzalez | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | 19 Laps |
10 | LMP2 | P.Ragues, O.Webb, A.Hamilton | Team SARD Morand | Morgan/SARD | 19 Laps |
11 | LMP2 | N.Panciatici, P-L.Chatin, V.Capillaire | Signatech Alpine | Alpine/Nissan | 20 Laps |
12 | LMP2 | S.Sharp, R.Dalziel, D.Hansson | Extreme Speed Motorsports | Ligier/HPD | 20 Laps |
13 | LMP2 | N.Leventis, D.Watts, J.Kane | Strakka Racing | Dome/Nissan | 22 Laps |
14 | LMP2 | E.Brown, J.van Overbeek, J.Fogarty | Extreme Speed Motorsports | Ligier/HPD | 26 Laps |
15 | GTE Pro | R.Lietz, M.Christensen | Porsche Team Manthey | Porsche | 27 Laps |
16 | GTE Pro | P.Pilet, F.Makowiecki | Porsche Team Manthey | Porsche | 28 Laps |
17 | GTE Pro | D.Rigon, J.Calado | AF Corse | Ferrari | 28 Laps |
18 | LMP1 | S.Trummer, P.Kaffer | Team ByKolles | CLM/AER | 28 Laps |
19 | GTE Pro | M.Sorensen, C.Nygaard | Aston Martin Racing | Aston Martin | 28 Laps |
20 | GTE Pro | F.Rees, A.MacDowall, R.Stanaway | Aston Martin Racing | Aston Martin | 29 Laps |
21 | GTE Pro | D.Turner, S.Mucke, J.Adam | Aston Martin Racing | Aston Martin | 30 Laps |
22 | LMP1 | N.Prost, M.Beche, N.Heidfeld | Rebellion Racing | Rebellion/AER | 30 Laps |
23 | GTE Am | V.Shaitar, A.Bertolini, A.Basov | SMP Racing | Ferrari | 30 Laps |
24 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | 31 Laps |
25 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas | AF Corse | Ferrari | 31 Laps |
26 | GTE Am | P.Dempsey, P.Long, M.Seefried | Dempsey Racing - Proton | Porsche | 31 Laps |
27 | GTE Am | G.Roda, P.Ruberti, K.Poulsen | Larbre Competition | Chevrolet | 32 Laps |
28 | GTE Am | C.Ried, K.Al Qubaisi, E.Bamber | Abu Dhabi-Proton Racing | Porsche | 33 Laps |
29 | GTE Am | F.Castellacci, R.Goethe, S.Hall | Aston Martin Racing | Aston Martin | 34 Laps |
30 | GTE Pro | G.Bruni, T.Vilander | AF Corse | Ferrari | 35 Laps |
- | LMP1 | A.Imperatori, D.Kraihamer, D.Abt | Rebellion Racing | Rebellion/AER | Retirement |