Η Porsche είναι η μεγάλη νικήτρια του 83ου 24ωρου αγώνα του Le Mans. Η Γερμανική εταιρεία κατάφερε να κυριαρχήσει επί της Audi και να συνδυάσει την επιστροφή της στην κατηγορία LMP-1 με το 1-2. Πρώτη πέρασε την γραμμή του τερματισμού η Porsche #19 των Hulkenberg/Bamber/Tandy και δεύτερη η Porsche #17 των Βenhard/Webber/Hartley. Το βάθρο του LMP-1 συμπληρώνει η Audi #8 των Fassler/Treluyer/Lotterer.

Όσον αφορά τις άλλες κατηγορίες, στην LMP-2 μεγάλη νικήτρια ήταν η Oreca 05-Nissan της KCMG με οδηγούς τους Howson/Bradley/Lapierre, στην GTE-Pro η Corvette Racing των Gavin/Milner/Taylor και στην GTE-Am η SMP Racing με την Ferrari των Shaytar/Bertolini/Basov.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Ο αγώνας από την στιγμή της εκκίνησης ήταν δραματικός. Στην πρώτη ώρα του αγώνα η Porsche ήταν καταιγιστική. Το #18 των Jani/Lieb/Dumas έχασε γρήγορα το προβάδισμα από το #17 του καταπληχτικού, στις πρώτες ώρες του αγώνα, Bernhard. Ένα αυτοκίνητο ασφαλείας άλλαξε τα δεδομένα στα πρώτα λεπτά της δεύτερης ώρας. Ο Lotterer οδηγώντας το αγωνιστικό πρωτότυπο #8 της Audi κατάφερε να εκμεταλλευτεί την κατάσταση σκαρφαλώνοντας στην πρώτη θέση. Όσο περνούσε η ώρα στην εξίσωση έμπαιναν και τα άλλα δύο αυτοκίνητα της Audi, ενώ ο Lotterer αναγκάστηκε να εισέλθει απροσδόκητα στα pits εξαιτίας προβλήματος στο ελαστικό του παραχωρώντας την πρώτη θέση στον Hartley.

To #17 της Porsche είχε τρομερό ρυθμό κατά την διάρκεια ολόκληρου του απογεύματος στην πίστα του Le Mans. Παρολ΄ αυτά οι Audi έμεναν κοντά. Καθώς μπαίναμε στην έβδομη ώρα και ο ήλιος άρχισε σιγά σιγά να δύει η τράπουλα άρχισε να ανακατεύεται. Ο Rast με το #9 της Audi έκανε την επίθεση του εκθρονίζοντας τον Webber από την πρωτιά. Παράλληλα ο Fassler ήταν σε απόσταση βολής. Το αυτοκίνητο ασφαλείας που έκανε την εμφάνιση του στην πίστα έκλεισε ακόμα περισσότερο την διαφορά ανάμεσα στα πρώτα πέντε αυτοκίνητα. Το γεγονός αυτό έφερε το #19 της Porsche στην πρώτη θέση.

Στην συνέχεια και ενώ η νύχτα είχε πέσει στην γαλλική πόλη η κορυφή ανάμεσα σε Audi και Porsche εναλλασσόταν συνεχώς ανάλογα με την στρατηγική της κάθε ομάδας. Στην ένατη ώρα του αγώνα ο Webber αψήφισε το καθεστώς κίτρινης σημαίας, με αποτέλεσμα να του χρεωθεί ποινή διέλευσης, γεγονός που τον έφερε με μειονέκτημα απέναντι στα υπόλοιπα πρωτότυπα της κορυφής.

Στον ανταγωνισμό μεταξύ της Audi και της Porsche δεν κατάφερε να εμπλακεί η Toyota. Οι Ιαπωνική εταιρεία μπορεί μεν να μην αντιμετώπιζε προβλήματα αξιοπιστίας, αλλά ο ρυθμός της ήταν εξαιρετικά αργός. Αναφορικά με την Nissan, η οποία έκανε την πρώτη της παρουσία την LMP-1 με το επαναστατικό από άποψης τεχνογνωσίας και καινοτομίας Nismo δεν κατάφερε να αποκτήσει ταχύτητα, αντιμετώπιζε προβλήματα αξιοπιστίας και επίσης οι οδηγοί της υπέπεφταν συχνά σε λάθη.

Το #19 της Porsche επέτεινε την κυριαρχία του στην πίστα μετά την αλλαγή των οδηγών και την αντικατάσταση του Hulkenberg από τον Tandy, αφού κέρδισε αρκετό χρόνο μέσα στα pits. Εκτός πεντάδας έμεινε στην δέκατη ώρα το #18 της Porsche, όταν ο Jani δεν μπήκε έγκαιρα στα φρένα και ως εκ τούτου βρέθηκε στις μπαριέρες. Έτσι το #8 της Audi καρπώθηκε την ευκαιρία για να βρεθεί εντός πεντάδας.

Το ξημέρωμα βρήκε τον Tandy με τον Fassler να έχουν πολύ μικρή διαφορά, όμως συνέβη κάτι το αναπάντεχο. Το κάλυμα του κινητήρα του πρωτοτύπου της Audi αποκολλήθηκε, με αποτέλεσμα να μέινει εντός των pits για έξι λεπτά, κάτι που έφερε το #8 στην 4η θέση. Έπειτα, η Porsche με το #17 κατάφερε να περάσει χάρη στην στρατηγική της τον Rast (#9) . Στις 11-12 ώρα Ελλάδος μικροπροβλήματα άρχισαν να χτυπούν τα πρωτότυπα της Audi χάνοντας πολύτιμο χρόνο απέναντι στις πρωτοπορευόμενες Porsche. Ακόμη ο Lotterer, ο οποίος είχε ανέβει κάποιες θέση τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης για τον ίδιο ακριβώς λόγο με τον Webber, έτσι έμεινε ξανά πίσω.

Τα λεπτά κυλούσαν, οι Porsche #19 και #17 απέκτησαν μεγάλη διαφορά (παραπάνω απο δύο γύρων), ενώ το #8 της Audi πήρε τελικά την τρίτη θέση, εφόσον εκμεταλλεύτηκε προβλήματα στα άλλα αυτοκίνητα της εταιρείας. Έτσι το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στις άλλες κατηγορίες, όπου όλα ήταν ανοιχτά. Η GTE-Am μας πρόσφερε μία ωραία μονομαχία για την τρίτη θέση ανάμεσα στη Porsche της Dempsey Racing και την Ferrari της Scuderia Corsa. Στην GTE-Pro o Fisichella μπορεί μεν να κέρδισε σε μάχη για την πρώτη θέση τον Milner, όμως προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων τον καθήλωσαν στα pits για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στην LMP-2 η πρώτη θέση δεν είχε κατοχυρωθεί, καθώς τα #47, #38, και #26 έμειναν κοντά έως το τέλος.

Οι άνθρωποι της Audi ήλπιζαν σε ένα θαύμα από τον ουρανό-δηλαδή βροχή- προκειμένου να κλέψουν την νίκη από τις Porsche, όμως αυτή ήρθε τα τελευταία λεπτά του 24ωρου αγώνα, δίχως να προκαλέσει προβλήματα και να αναγκάσει τους οδηγούς να βάλουν βρόχινα ελαστικά. Δραματικό το φινάλε στην κατηγορία GTE-Am, καθώς ο «κύριος» της κούρσας για πολλούς γύρους Della Lana έκανε τετακέ πριν το τέλος πέφτοντας στην ένατη θέση.

Η ολοκλήρωση των 24 ωρών του Le Mans βρήκαν τον Hulkenberg να πανηγυρίζει μέσα στο αυτοκίνητο του σαν μικρό παιδί και τους ανθρώπους της Porsche να ανακουφίζονται από το άγχος των τελευταίων λεπτών. Ο αρχηγός της Audi , Dr Ullrich, έσπευσε να συγχαρεί τους αντιπάλους του ως ένδειξη ευγενούς άμιλλας. Βέβαια, σε σκέψεις μπαίνει η Audi, αλλά κυρίως η Toyota για την απογοητευτική της εμφάνιση.

PosCatDriverCarLaps/GapGap Prev.
119LMP1Nico HÜLKENBERG, Earl BAMBER, Nick TANDYPorsche 919 Hybrid395 Laps
217LMP1Timo BERNHARD, Mark WEBBER, Brendon HARTLEYPorsche 919 Hybrid-1 Laps1 Laps
37LMP1Marcel FÄSSLER, André LOTTERER, Benoît TRÉLUYERAudi R18 e-tron quattro-2 Laps1 Laps
48LMP1Lucas DI GRASSI, Loïc DUVAL, Oliver JARVISAudi R18 e-tron quattro-3 Laps1 Laps
518LMP1Romain DUMAS, Neel JANI, Marc LIEBPorsche 919 Hybrid-4 Laps1 Laps
62LMP1Alexander WURZ, Stéphane SARRAZIN, Mike CONWAYToyota TS 040 - Hybrid-8 Laps4 Laps
79LMP1Filipe ALBUQUERQUE, Marco BONANOMI, René RASTAudi R18 e-tron quattro-8 Laps2'35.082
81LMP1Anthony DAVIDSON, Sébastien BUEMI, Kazuki NAKAJIMAToyota TS 040 - Hybrid-9 Laps1 Laps
947LMP2Matthew HOWSON, Richard BRADLEY, Nicolas LAPIERREOreca 05 - Nissan-37 Laps28 Laps
1038LMP2Simon DOLAN, Mitch EVANS, Oliver TURVEYGibson 015S - Nissan-37 Laps48.182
1126LMP2Roman RUSINOV, Julien CANAL, Sam BIRDLigier JS P2 - Nissan-37 Laps59.340
1228LMP2Gustavo YACAMAN, Luis Felipe DERANI, Ricardo GONZALEZLigier JS P2 - Nissan-41 Laps4 Laps
1348LMP2Karun CHANDHOK, Mark PATTERSON, Nathanaël BERTHONOreca 03R - Nissan-48 Laps7 Laps
1427LMP2Maurizio MEDIANI, David MARKOZOV, Nicolas MINASSIANBR01 - Nissan-55 Laps7 Laps
1531LMP2Ed BROWN, Johannes VAN OVERBEEK, Jonathon FOGARTYLigier JS P2 - HPD-56 Laps1 Laps
1645LMP2José IBANEZ, Pierre PERRET, Ivan BELLAROSAOreca 03R - Nissan-58 Laps2 Laps
1764LMGTE ProOliver GAVIN, Tommy MILNER, Jordan TAYLORChevrolet Corvette C7R-58 Laps3'47.880
1813LMP1Alexandre IMPERATORI, Dominik KRAIHAMER, Daniel ABTRebellion R-One - AER-59 Laps1 Laps
1929LMP2Léo ROUSSEL, Ho-Pin TUNG, David CHENGMorgan - Nissan-61 Laps2 Laps
2072LMGTE AmVictor SHAYTAR, Andrea BERTOLINI, Aleksey BASOVFerrari 458 Italia-63 Laps2 Laps
2171LMGTE ProDavide RIGON, James CALADO, Olivier BERETTAFerrari 458 Italia-63 Laps41.370
2277LMGTE AmPatrick DEMPSEY, Patrick LONG, Marco SEEFRIEDPorsche 911 RSR-64 Laps1 Laps
2312LMP1Nicolas PROST, Nick HEIDFELD, Mathias BECHERebellion R-One - AER-65 Laps1 Laps
2462LMGTE AmWilliam SWEEDLER, Townsend BELL, Jeffrey SEGALFerrari 458 Italia-65 Laps19.836
2551LMGTE ProGianmaria BRUNI, Toni VILANDER, Giancarlo FISICHELLAFerrari 458 Italia-65 Laps44.889
2683LMGTE AmFrançois PERRODO, Emmanuel COLLARD, Rui AGUASFerrari 458 Italia-65 Laps1.122
2795LMGTE ProMarco SØRENSEN, Nicki THIIM, Christoffer NYGAARDAston Martin Vantage V8-65 Laps1'17.343
2830LMP2Scott SHARP, Ryan DALZIEL, David HEINEMEIER HANSSONLigier JS P2 - HPD-66 Laps1 Laps
2935LMP2Jacques NICOLET, Jean-Marc MERLIN, Erik MARISLigier JS P2 - Nissan-67 Laps1 Laps
3091LMGTE ProRichard LIETZ, Michael CHRISTENSEN, Jörg BERGMEISTERPorsche 911 RSR-68 Laps1 Laps
3161LMGTE AmPeter MANN, Raffaele GIAMMARIA, Matteo CRESSONIFerrari 458 Italia-69 Laps1 Laps
3240LMP2Tracy KROHN, Nick JÖNSSON, João BARBOSALigier JS P2 - Judd-72 Laps3 Laps
3337LMP2Mikhail ALESHIN, Kirill LADYGIN, Anton LADYGINBR01 - Nissan-73 Laps1 Laps
3499LMGTE ProFernando REES, Alex MACDOWALL, Richie STANAWAYAston Martin Vantage V8-75 Laps2 Laps
3568LMGTE AmHan-Chen CHEN, Gilles VANNELET, Mike PARISYPorsche 911 RSR-75 Laps0.921
3666LMGTE AmAbdulaziz AL FAISAL, Jakub GIERMAZIAK, Michael AVENATTIFerrari 458 Italia-75 Laps0.585
3767LMGTE AmJun-San CHEN, Alex KAPADIA, Xavier MAASSENPorsche 911 GT3 RSR (997)-79 Laps4 Laps
3898LMGTE AmPaul DALLA LANA, Pedro LAMY, Mathias LAUDAAston Martin Vantage V8-74 Laps-5 Laps
394LMP1Simon TRUMMER, Pierre KAFFER, Tiago MONTEIROCLM P1/01 - AER-135 Laps61 Laps
4022LMP1Harry TINCKNELL, Michael KRUMM, Alex BUNCOMBENissan GT-R LM Nismo-153 Laps18 Laps
Retired
4134LMP2Christopher CUMMING, Laurens VANTHOOR, Kevin ESTRELigier JS P2 - HPD-66 Laps-87 Laps
4253LMGTE AmJeroen BLEEKEMOLEN, Ben KEATING, Marc MILLERSrt VIPER GTS-R-91 Laps25 Laps
4342LMP2Nick LEVENTIS, Danny WATTS, Jonny KANEDome S103 - Nissan-131 Laps40 Laps
4455LMGTE AmDuncan CAMERON, Matt GRIFFIN, Alexander MORTIMERFerrari 458 Italia-154 Laps23 Laps
4523LMP1Olivier PLA, Jann MARDENBOROUGH, Max CHILTONNissan GT-R LM Nismo-161 Laps7 Laps
4646LMP2Pierre THIRIET, Ludovic BADEY, Tristan GOMMENDYOreca 05 - Nissan-191 Laps30 Laps
4796LMGTE AmRoald GOETHE, Stuart HALL, Francesco CASTELLACCIAston Martin Vantage V8-208 Laps17 Laps
4843LMP2Pierre RAGUES, Oliver WEBB, Zoel AMBERGMorgan Evo - SARD-233 Laps25 Laps
4921LMP1Tsugio MATSUDA, Mark SHULZHITSKIY, Lucas ORDOÑEZNissan GT-R LM Nismo-280 Laps47 Laps
5036LMP2Nelson PANCIATICI, Paul Loup CHATIN, Vincent CAPILLAIREAlpine A450b - Nissan-285 Laps5 Laps
5197LMGTE ProDarren TURNER, Stefan MÜCKE, Rob BELLAston Martin Vantage V8-285 Laps33'08.020
5250LMGTE AmGianluca RODA, Paolo RUBERTI, Kristian POULSENChevrolet Corvette C7R-301 Laps16 Laps
5341LMP2Gary HIRSCH, Gaëtan PALETOU, Jon LANCASTERGibson 015S - Nissan-324 Laps23 Laps
5488LMGTE AmChristian RIED, Khaled AL QUBAISI, Klaus BACHLERPorsche 911 RSR-351 Laps27 Laps
5592LMGTE ProPatrick PILET, Frédéric MAKOWIECKI, Wolf HENZLERPorsche 911 RSR-381 Laps30 Laps