Προ διετίας το VW group μέσω της θυγατρικής του Audi προχώρησε σε εξαγορά μιας εκ των σημαντικότερων εταιρειών μοτοσυκλετών, της Ducati. Όλος ο κόσμος των δυο και τεσσάρων τροχών αναρωτιόταν ποια θα ήταν τα πιθανά πλάνα της VW μέσω αυτής της κίνησης. Επίδειξη παντοδυναμίας στον μηχανοκίνητο χώρο ή θα χρησιμοποιούσε κάπου άμεσα αυτή την εξαγορά; Ύστερα από περίπου ένα χρόνο προσπάθησε να αναδείξει το οικολογικό της προφίλ παρουσιάζοντας την έκδοση παραγωγής του XL1, του υβριδικού της μοντέλου (πετρελαιοκινητήρας σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα) που είχε κατανάλωση 0.9lt/100km σύμφωνα με τη VW.
Ερχόμαστε λοιπόν στην φετινή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, όπου η VW μας παρουσίασε έναν συνδυασμό των δυο ανωτέρω κινήσεών της . Το XL Sports Concept ένα XL1 με “αναβολικά” by Ducati. Αδιαφορώντας για τον πρώην οικολογικό του χαρακτήρα δανείστηκε τον αγωνιστικό γνωστό V2 κινητήρα της Ducati 1199 Superleggera που αποδίδει για την περίπτωση 197bhp με όριο στροφών 11000rpm και προσφέρει στο 890 κιλών XL επιτάχυνση για τα 0-100km/h σε 5.7s.Για την διατήρηση του βάρους σε τόσο χαμηλά επίπεδα έγινε εκτενής χρήση στο αμάξωμα σε CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic), καθώς και οι ζάντες του 18’’ αποτελούνται από κράμα μαγνησίου.
Οι διαφοροποιήσεις μεταξύ του “οικολογικού” και του νέου XL πέραν του powertrain, εντοπίζονται στον πιο sport/δυναμικό σχεδιασμό και στις διαφορετικές αναλογίες μεγέθους. Ως προς τον εξωτερικό σχεδιασμό βλέπουμε έντονη διαφοροποίηση στο εμπρός τμήμα με τους πιο αιχμηρούς – έντονους προφυλακτήρες, τα νέα φωτιστικά σώματα και τις νέες μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Αντίστοιχα και ειδικότερα στο πίσω μέρος βλέπουμε από την υποτιθέμενη μεσαία κολώνα και έπειτα, αρκετά διαφορετική σχεδίαση πιο δυναμική (κατά τον γράφοντα θυμίζει το τελείωμα, αυτό της Maserati mc12) η οποία επιτείνεται και με τη χρήση του diffuser (διαχύτη). Σε σχέση με το XL1 είναι μακρύτερο,φαρδύτερο (4291mm, 1847mm μήκος και πλάτος αντίστοιχα) και έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο ώστε να έχει καλύτερο χειρισμό και σταθερότητα ,υποστηρίζοντας τον sport προσανατολισμό του. Επίπτωση των ανωτέρω είναι ο χειρότερος συντελεστής οπισθέλκουσας cd=0.258 εν σχέσει με αυτόν του απλού XL όπου είχε cd=0.19, χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι μη αποδεκτός αφού κατατάσσεται και πάλι μεταξύ των καλύτερων επιτευχθέντων σε sports car.
Περνώντας στο εσωτερικό, βλέπουμε να συνεχίζεται ο δυναμικός αλλά μινιμαλιστικός εν τω προκειμένω σχεδιασμός, όπου παρατηρούμε την εκτενή χρήση carbon fibre στο ταμπλό και τη ύπαρξη κόκκινων ραφών σε καθίσματα και τιμόνι προσδίδοντας μια αντίθεση σε σχέση με το υπόλοιπο σκουρόχρωμο διάκοσμο.
Από τους ανθρώπους της VW δεν ακούγεται κάτι περί του να μπει σε παραγωγή το εν λόγω μοντέλο. Το πιο αναμενόμενο είναι να παραμείνει ως έχει, δηλαδή ένα concept car που δημιουργήθηκε για να αναδείξει την δυναμική και τις δυνατότητες κατασκευής ρηξικέλευθων αυτοκινήτων της εταιρείας. Αυτή η κίνηση ίσως ενισχύσει και την προσπάθεια της, να αποποιηθεί και τις κατηγορίες περί άτολμων – χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις – κατασκευών. Άλλωστε παρά την εκτεταμένη “δίαιτα” που έγινε στο εν λόγω αυτοκίνητο, τα σχεδόν 900kg για V2 και 1199cc κινητήρα μηχανής είναι πολλά για μια βιώσιμη τέτοια κατασκευή. Ειδικά αν σκεφτούμε και την έλλειψη ροπής αφού είναι σχεδιασμένος για τα σχεδόν 167kg της Ducati, σε αντίθεση με το XL1 που διαθέτει δυο εκ φύσεως υψηλόροπους κινητήρες (πετρελαιοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας).
[inpost_image open_in_lightbox=”1″ align=”left” width=”545″ height=”380″ description=”” thumb_margin_bottom=”0″ thumb_margin_right=”0″ thumb_margin_left=”0″ border=”” thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” description=”” sc_id=”sc1412346757785″]https://autogrip.gr/wp-content/uploads/2014/10/vw_xl1_ducati_04.jpg[/inpost_image][inpost_image open_in_lightbox=”1″ align=”left” width=”545″ height=”380″ description=”” thumb_margin_bottom=”0″ thumb_margin_right=”0″ thumb_margin_left=”0″ border=”” thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” description=”” sc_id=”sc1412346806759″]https://autogrip.gr/wp-content/uploads/2014/10/vw_xl1_ducati_01.jpg[/inpost_image][inpost_image open_in_lightbox=”1″ align=”left” width=”545″ height=”380 ” description=”” thumb_margin_bottom=”0″ thumb_margin_right=”0″ thumb_margin_left=”0″ border=”” thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” description=”” sc_id=”sc1412346865590″]https://autogrip.gr/wp-content/uploads/2014/10/vw_xl1_ducati_02.jpg[/inpost_image][inpost_image open_in_lightbox=”1″ align=”left” width=”545″ height=”380″ description=”” thumb_margin_bottom=”0″ thumb_margin_right=”0″ thumb_margin_left=”0″ border=”” thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” description=”” sc_id=”sc1412346902886″]https://autogrip.gr/wp-content/uploads/2014/10/vw_xl1_ducati_05.jpg[/inpost_image]