Όπως είχαμε αναφέρει στο προηγούμενο άρθρο μας για τη UoP Racing, βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να σας αποκαλύψουμε το πρώτο render του νέου της μονοθεσίου και να σας δώσουμε τα βασικά του τεχνικά χαρακτηριστικά.

Έπειτα από αρκετούς μήνες δουλειάς και μελέτης, η ομάδα παρουσιάζει με υπερηφάνεια το UoP5e. Το νέο μέλος της οικογένειας θα είναι ηλεκτρικό, ακολουθώντας τις βάσεις που τέθηκαν με το UoP4e. Αυτό όμως δε σημαίνει πως το νέο μονοθέσιο θα είναι ίδιο με το απερχόμενο, καθώς η ομάδα ανέλυσε προσεκτικά όλους τους παράγοντες που θα μπορούσαν να κάνουν το UoP5e ακόμα ταχύτερο και αποδοτικότερο.

Σε κάθε τομέα, το UoP5e αποτελεί μια εξέλιξη του προηγούμενου, επιτυχημένου μοντέλου. Πιο συγκεκριμένα, το βάρος μειώθηκε κατά 20%, κάτι που έριξε την τιμή της συνολικής μάζας σε κάτω από 200 κιλά. Η ροπή που φτάνει στους τροχούς αυξήθηκε κατά 30%, αγγίζοντας τα 980 Nm.

Επιπλέον, η ομάδα που είναι υπεύθυνη για την αεροδυναμική εισήγαγε μερικές πολύ καινοτόμες ιδέες, με αποτέλεσμα οι προσομοιώσεις σε CFD να δείχνουν ότι παρά τους νέους, αυστηρότερους τεχνικούς κανονισμούς, πλέον παράγεται η διπλάσια ποσότητα κάθετης δύναμης σε σχέση με πριν, ενώ ταυτόχρονα ένα σύστημα DRS μειώνει δραματικά την οπισθέλκουσα (drag). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όχι μόνο ένα ταχύτερο μονοθέσιο, αλλά και μείωση της απαιτούμενης ενέργειας μέσω της μείωσης των παρασιτικών απωλειών λόγω οπισθέλκουσας.

Η κινητήρια μονάδα επίσης έχει αποτελέσει έναν τομέα στον οποίο η ομάδα εργάστηκε σκληρά, αυξάνοντας τη συνολική απόδοση του συστήματος και μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας, κάτι που με τη σειρά του επιτρέπει τη χρήση μικρότερων, ελαφρύτερων μπαταριών.

Πέρα από τις κατασκευαστικές καινοτομίες, η ομάδα έχει ακολουθήσει ένα νέο δρόμο αποδοτικής χρήσης των πόρων της: Για αυτό το λόγο, χρησιμοποιήθηκαν απλές και οικονομικά αποτελεσματικές λύσεις σε ολόκληρο το μονοθέσιο, χωρίς όμως να θυσιάζονται ποιότητα και επιδόσεις.

H μεγάλη διαφοροποίηση και συνάμα καινοτομία εντοπίζεται στην νέα, «cut and fold» τεχνική κατασκευής του monocoque σασί, κάνοντας πλέον χρήση αλουμινένιων panels τύπου sandwich. Τα panels αυτά κόβονται αυτοματοποιημένα με την χρήση CNC router και «διπλώνονται» ώστε να σχηματίσουν την τελική γεωμετρία, κίνηση που έχει ως σκοπό την αποφυγή των περίπλοκων καλουπιών και της απαιτητικής κατασκευαστικής διαδικασίας που απαιτεί το ανθρακονημάτινο σασί. Αυτό είναι κάτι που μειώνει σημαντικά τόσο την πολυπλοκότητα της κατασκευαστικής διαδικασίας, όσο και τον χρόνο και συνεπώς το κόστος της. Αξίζει να σημειωθεί όμως πως ο συγκεκριμένος τύπος σασί προσφέρει επίπεδα απόδοσης παρόμοια με αυτών από ανθρακονήματα, ενώ ένα επιπλέον πλεονέκτημα που συμβάλλει στην «πράσινη» εικόνα του μονοθεσίου είναι το ότι είναι πλήρως ανακυκλώσιμο.

Για την περεταίρω αποφυγή της χρήσης περίπλοκων καλουπιών, τα προφίλ των αεροτομών θα προκύψουν από μια νέα κατασκευαστική τεχνική χωρίς καλούπι, με πυρήνα από αφρό τυλιγμένο σε ανθρακόνημα.

Η κινητήρια μονάδα θα επιτύχει τις τιμές απόδοσης που έχουν τεθεί ως στόχοι χρησιμοποιώντας όχι πολλαπλούς, αλλά έναν ηλεκτροκινητήρα για λόγους μείωσης κόστους και πολυπλοκότητας και αύξηση της αξιοπιστίας.

Τέλος το σύστημα διεύθυνσης κάνει χρήση ενός βραχίονα τύπου pitman αντί της τυπικής κρεμαγιέρας, κάτι που όχι μόνο απλουστεύει την κατασκευή, αλλά ταυτόχρονα εξοικονομεί σημαντικό χρόνο και κόστος, διατηρώντας ανέπαφη την απόδοση.

[inpost_gallery thumb_width=”545″ thumb_height=”280″ post_id=”20622″ thumb_margin_left=”0″ thumb_margin_bottom=”0″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”” random=”0″ group=”0″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1425315151834″]
Κάντε κλικ επάνω στη φωτογραφία για να τη μεγεθύνετε:

Τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του UoP5e με μια ματιά:

Μετατρόχιο (Εμπρός/Πίσω)1164mm/1120mm
Μεταξόνιο1600mm
ΣασίMonocoque από αναδιπλωμένα panels αλουμινίου
ΑνάρτησηΔιπλά ανισομεγέθη ψαλίδια από ανθρακόνημα
Μονάδα κίνησηςΈνας ηλεκτροκινητήρας με μετάδοση δύο σταδίων, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, 80kW ισχύς, 980Nm ροπή
ΑεροδυναμικήΕμπρός και πίσω πτέρυγες από ανθρακόνημα, αεροδυναμικό πάτωμα με διαχύτη
Βάρος<200kg

Μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στη σελίδα της Uop Racing στο Facebook πατώντας εδώ και να επισκεφτείτε το site της κάνοντας κλικ εδώ.