Todt | Πληρώνουμε την επιθυμία μας για ταχύτερα μονοθέσια με την έλλειψη προσπερασμάτων
Γράφει: Μανώλης ΣιγουλάκηςΟ αγώνας της Αυστραλίας, ο πρώτος με τη νέα γενιά μονοθεσίων, μπορεί να είχε ενδιαφέρον στη μάχη για τη νίκη, όμως κατά τη διάρκειά του επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι για τη δυσκολία στα προσπεράσματα.
Στο Albert Park φέτος είδαμε μόλις 5 προσπεράσματα, αριθμός αρκετά απογοητευτικός αν αναλογιστεί κανείς πως πέρυσι στην ίδια πίστα είδαμε 37. Η αύξηση στην κάθετη δύναμη των μονοθεσίων, καθώς και η ομοιομορφία που είδαμε στις στρατηγικές των ομάδων έκαναν πολύ δύσκολο το προσπέρασμα, αφού οι οδηγοί αδυνατούσαν να πλησιάσουν το προπορευόμενο μονοθέσιο κάτω από το 1 δευτερόλεπτο.
Ο Jean Todt δήλωσε πως αυτό είναι συνέπεια των νέων μονοθεσίων, λέγοντας πως “πληρώνουμε” την επιθυμία της FIA και των φιλάθλων για πιο φαρδιά και γρήγορα μονοθέσια.
Το προσπέρασμα πάντα ήταν πρόβλημα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Θυμάμαι αγώνες πριν 20 ή 30 χρόνια, όταν ένα μονοθέσιο με φρέσκα ελαστικά ήταν τρία ή τέσσερα δευτερόλεπτα ταχύτερο από το προπορευόμενο, που είχε φθαρμένα ελαστικά, και δεν μπορούσε να περάσει, γιατί το προσπέρασμα ήταν δύσκολο.
Ξεκάθαρα είδαμε πως το προσπέρασμα δυσκολεύει φέτος. Αλλά προσπαθήσαμε να βρούμε τρόπους να το κάνουμε πιο εύκολο με το DRS και άλλες τεχνολογίες. Ίσως οι νέοι κανονισμοί κάνουν το προσπέρασμα πιο δύσκολο, αλλά ίσως να ήταν μία θυσία για πιο φαρδιά μονοθέσια με περισσότερη αεροδυναμική. Είναι κάτι που πρέπει να σκεφτούμε όταν συζητήσουμε για μελλοντικούς κανονισμούς και το αν ήταν καλός ο συμβιβασμός.