Σήμερα, όπως αναμενόταν, η Pirelli ανακοίνωσε το πόρισμα της έρευνας της για το κλατάρισμα του δεξιού πίσω ελαστικού του Vettel στον αγώνα του Spa. Τα αποτελέσματα της τεχνικής ανάλυσης των επιστημόνων της εταιρείας ελαστικών αναφέρει ότι η κατάρρευση προήλθε από τον συνδυασμό της  χρήσης των ελαστικών για μεγάλη χρονική περίοδο, αλλά και θραυσμάτων που υπήρχαν στην πίστα.

Όσον αφορά την υπερβολική χρήση, είναι γνωστό ότι η στρατηγική των 28 γύρων με την μεσαία γόμα από την Ferrari εξώθησε στα άκρα την ζωή των ελαστικών φθείροντας τα σημαντικά. Επίσης η Pirelli παρατήρησε κοψίματα από θραύσματα σε ελαστικά αρκετών μονοθεσίων και γι’ αυτό το λόγο είχαν γίνει έντονες παρατηρήσεις στους υπεύθυνους της πίστα για τον καθαρισμό της. Μάλιστα, εκτός από τον Vettel, θύμα των θραυσμάτων έπεσε και ο Rosberg, όταν το ελαστικό του κλάταρε στις ελεύθερες δοκιμές.

Συγκεκριμένα, η Pirelli ανακάλυψε 63 κοψίματα στα ελαστικά που μελέτησε, ενώ ο μέσος όρος ήταν 1.2 ανά Grand Prix. Ακόμη, το πάχος του πέλματος των ελαστικών του Vettel είχε φθάσει στο 30%, γεγονός που κάνει το ελαστικό περισσότερο ευάλωτο.

Εάν και ακόμη ένα μικρό κομμάτι θραύσματος, κατασκευασμένο από ανθρακόνημα ή κάποιο άλλο αιχμηρό υλικό, διεισδύσει και κόψει σημαντικά κομμάτια για την δομή του ελαστικού , (το οποίο χρησιμοποιείται σε υψηλές ταχύτητες και για μεγάλη χρονική περίοδο), χωρίς να τρυπήσει την πραγματική δομή,  μπορεί να προκαλέσει κατάρρευση, η οποία είναι δύσκολο να ερευνηθεί σε σχέση με ένα κανονικό κλατάρισμα που οφείλεται σε απώλεια πίεσης. Η πρώτη περίπτωση ήταν και αυτή που συνέβη στον Vettel.

Όσον αφορά τον Nico, στην δική του περίπτωση, η κατάρρευση δεν έγινε ξαφνικά. Για τέσσερις στροφές ήταν ορατό ένα υλικό στην εξωτερική σύνθεση του ελαστικού, το οποίο φάνηκε να βγαίνει έξω από το πέλμα. Αυτό αποδεικνύει την ύπαρξη ζημιάς.

Πάντως η Pirelli ξεκαθαρίζει ότι σε καμία περίπτωση δεν φέρει ευθύνη για την ποιότητα των ελαστικών που παρέχει στις ομάδες.