Το ημερολόγιο της μεγάλης νίκης της UoP Racing στην Τσεχία
Γράφει: Ανδρέας ΑντωνόπουλοςΗ UoP Racing, η ομάδα Formula Student του Πανεπιστημίου Πατρών, μας έχει κάνει πολλές φορές υπερήφανους με τις επιτυχίες της.
Διαβάστε το περσινό μας αφιέρωμα στην ομάδα εδώ
Η φετινή της παρουσία στον αγώνα της Μεγάλης Βρετανίας στο Silverstone, αν και αξιοπρεπέστατη, σημαδεύτηκε από ατυχίες, στη διοργάνωση της Τσεχίας όμως όλα, σχεδόν, πήγαν καλά. Πολύ καλά.
Διαβάστε το άρθρο με τις εμπειρίες της UoP Racing στο Sliverstone εδώ
Το UoP4e Εvo θριάμβευσε, κατακτώντας την πρώτη θέση στις περισσότερες επιμέρους αξιολογήσεις και βέβαια την πρώτη θέση συνολικά στην κλάση του, με χαοτική διαφορά από τη δεύτερη ομάδα.
Ας αφήσουμε όμως τα ίδια τα παιδιά που βρέθηκαν εκεί και αγωνίστηκαν, να μας μεταφέρουν την εμπειρία τους:
Πέμπτη 7/8 – Προετοιμασία/Τεχνικός έλεγχος
Η ομάδα έφτασε νωρίς στην πίστα, έχοντας ταξιδέψει με ασφάλεια την προηγούμενη νύχτα ως το Hradec Kravole. Αφού εγγράφηκαν όλα τα μέλη, κατευθυνθήκαμε στο pit box μας, που για τον διαγωνισμό της Τσεχίας βρισκόταν σε ένα υπόστεγο αεροπλάνων, μιας και ο διαγωνισμός διεξαγόταν σε μια πρώην αεροπορική βάση.
Σχεδόν όλες οι ομάδες ήταν ήδη εκεί, μιας και οι περισσότερες είχαν καταφτάσει μια μέρα νωρίτερα, προκειμένου να ετοιμαστούν. Κάποια από τα μέλη της ομάδας ξεκίνησαν άμεσα να συναρμολογούν το μονοθέσιο για τον τεχνικό έλεγχο, ενώ οι υπόλοιποι άρχισαν να καθαρίζουν και να στήνουν το περίπτερο της ομάδας.
Μετά από λίγες ώρες αναμονής στην ουρά για τον ηλεκτρολογικό τεχνικό έλεγχο, έφτασε η σειρά μας. Οι τεχνικοί ελεγκτές εντυπωσιάστηκαν από το αυτοκίνητό μας και περάσαμε εύκολα με την πρώτη, προχωρώντας αμέσως μετά στο μηχανικό έλεγχο. Περάσαμε και από αυτόν χωρίς καμία δυσκολία, όπως και από τη δοκιμή κλίσης (tilt test).
Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια του τεστ βροχής (rain test) η ομάδα ανακάλυψε ότι κατά τη διάρκεια της μεταφοράς τα ηλεκτρονικά και η μπαταρία είχαν υποστεί κάποια ζημιά και καθώς δεν απέμενε χρόνος, επικεντρωθήκαμε στο καθάρισμα και στην ετοιμασία του μονοθεσίου για τις στατικές δοκιμασίες της επόμενης μέρας, που θα ξεκινούσαν πολύ νωρίς το πρωί.
Παρασκευή 8/8 – Στατικές δοκιμασίες
Η ημέρα ξεκίνησε με την αξιολόγηση του σχεδιασμού. Για μία ακόμη φορά, η ομάδα κατάφερε να εντυπωσιάσει τους κριτές με την ποιότητα της δουλειάς της. Οι ξεκάθαροι στόχοι που είχαν τεθεί μαζί με την πλήρη αιτιολόγηση των επιλογών κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και οι εις βάθος γνώσεις των μελών ξεχώρισαν.
Ακολούθησαν αμέσως μετά η αξιολόγηση κόστους και το real case scenario, στο οποίο η ομάδα έπρεπε να παρουσιάσει μια εναλλακτική μέθοδο κατασκευής εξαρτημάτων της επιλογής της, με χρήση τεχνολογιών τρισδιάστατης εκτύπωσης. Η ομάδα αρίστευσε, παρά το σχετικά υψηλό κόστος του αυτοκινήτου, με τα δυνατά της σημεία να είναι η λεπτομερής ανάλυση σε κάθε τομέα κόστους και η εξαιρετική γνώση και αιτιολόγηση που απαιτούσε το real case scenario.
Μετά το τέλος της αξιολόγησης κόστους, η ομάδα ξεκίνησε να αποσυναρμολογεί το μονοθέσιο για να λύσει το πρόβλημα που είχε εντοπίσει την προηγούμενη μέρα και να μπορέσει να περάσει το rain test και τη δοκιμή πέδησης αλλά και να διαγωνιστεί στις δυναμικές δοκιμασίες που θα ξεκινούσαν την επόμενη μέρα.
Στο μεταξύ διεξήχθη και η παρουσίαση του Business plan, όπου τα μέλη παρουσίασαν το business case, προσπαθώντας να πείσουν την κριτική επιτροπή να επενδύσουν στην παραγωγή του οχήματος. Τα σχόλια ήταν θετικά, όπως και στο Design and Cost, συνεπώς η ομάδα είχε πολύ υψηλές προσδοκίες.
Σάββατο 9/8 – Δυναμικά αγωνίσματα, μέρα πρώτη
Δουλεύοντας ως αργά την Παρασκευή, η ομάδα κατάφερε να λύσει όλα τα προβλήματα με τη μπαταρία και να επανασυναρμολογήσει το αυτοκίνητο κι έτσι το τεστ βροχής και η δοκιμή πέδησης περάστηκαν πριν ξεκινήσουν οι δυναμικές δοκιμασίες στις 9:00.
Πρώτη η δοκιμασία επιτάχυνσης, όπου η ομάδα πέτυχε έναν αξιόλογο χρόνο 4,14 δευτερόλεπτα, που ήταν και ο καλύτερος στην ιστορία της, δείχνοντας ότι η δουλειά που έγινε μεταξύ του FSUK και του FSzech απέδωσε. Ο χρόνος ήταν αρκετός για να εξασφαλίσει την πρώτη θέση, οπότε η ομάδα αποφάσισε να προχωρήσει στο skidpad αντί να προσπαθήσει ξανά με τον δεύτερο οδηγό.
Μετά από κάποιες αλλαγές στο setup, η ομάδα κατάφερε γύρο 5,53 δευτερολέπτων, που ήταν μεν πιο αργός από του FSUK αλλά αρκετός για να τη φέρει και πάλι στην πρώτη θέση. Μετά από το διάλειμμα για το μεσημεριανό φαγητό, είχε έρθει η ώρα για το Autocross event. Ο πρώτος οδηγός έκανε 68 και 65’7 δευτερόλεπτα στον πρώτο και τον δεύτερο γύρο, δίνοντας πολύτιμο feedback για την κατάσταση της πίστας και του μονοθεσίου. Έτσι κάναμε κάποιες μικρές αλλαγές στο setup για τον δεύτερο οδηγό, ο οποίος κατάφερε να κάνει 66,38 δευτερόλεπτα στον πρώτο και 62 στον δεύτερο γύρο, 4 δευτερόλεπτα πιο γρήγορο από την ομάδα που ακολουθούσε στην κατάταξη, δίνοντάς μας άλλη μια πρώτη θέση. Αφού επικροτήσαμε τους οδηγούς μας, βγήκαν τα προσωρινά αποτελέσματα των στατικών δοκιμασιών και είδαμε ότι βρισκόμασταν στην 4η θέση στο σχεδιασμό και στο top 3 του Cost and Business Plan Presentation.
Κυριακή 10/8 – Δυναμικά αγωνίσματα μέρα 2
Η Κυριακή ήταν η πιο σημαντική μέρα για την ομάδα, καθώς θα γινόταν το αγώνισμα αντοχής που δίνει και τους περισσότερους βαθμούς. Έχοντας το ταχύτερο αυτοκίνητο στο Autocross, θα ξεκινούσαμε αργότερα από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές μας, οπότε μπορούσαμε να παρατηρούμε τους χρόνους τους και να προσαρμόζουμε ανάλογα τη στρατηγική μας. Αυτό ακριβώς και έγινε και, διατηρώντας έναν συντηρητικό ρυθμό 3-5 δευτερολέπτων στο γύρο, μπορέσαμε να εξασφαλίσουμε την πρώτη θέση, ενώ χρησιμοποιώντας πιο ήπια στρατηγική στην οδήγηση, εξοικονομήσαμε ενέργεια από τη μπαταρία, βοηθώντας στο efficiency. Στο τέλος μπορέσαμε να νικήσουμε το Endurance με αρκετή διαφορά.
Η ώρα της απονομής!
Η τελετή απονομής ήταν η τελευταία πράξη του Τσέχικου διαγωνισμού. Τότε ανακαλύψαμε ότι είχαμε κερδίσει το Business Plan Presentation Event, από κοινού με την Ισπανική ETSEIB, ενώ πήραμε την 3η θέση στο Cost! Επίσης ήμασταν νικητές σε όλα τα δυναμικά αγωνίσματα, συνεπώς και 2014 FSCzech Electric Champions με 879,1 βαθμούς σε σύνολο 1000! Η δεύτερη θέση κατακτήθηκε από την Delta Racing Electric από το UAS Mannheim με 582,2 πόντους, ενώ η τρίτη από την ETSEIB Motorsport του ETSEIB-UPC, της Ισπανίας, με 475,2 βαθμούς.
Συνολικά ήταν ένα σπουδαίο event για την ομάδα, που παρά τις δυσκολίες κατάφερε να ολοκληρώσει όλες τις δοκιμασίες και να κυριαρχήσει στα δυναμικά events. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο βήμα προς τα εμπρός σε σύγκριση με όλα τα προηγούμενα αποτελέσματά μας και πρωτιά για Ελληνική ομάδα, θέτοντας τον πήχη πολύ ψηλά για τα χρόνια που έρχονται!