Στο πρόσφατο σαλόνι στο Παρίσι, η Renault εντυπωσίασε με το νέο της πρωτότυπο Eolab, που χρησιμοποιώντας ένα σχετικά συμβατικό υβριδικό σύστημα, εξωτικά υλικά στην κατασκευή του και έξυπνα αεροδυναμικά βοηθήματα, επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και εκπομπή ρύπων (1 λίτρο/100km και 22g CO2 αντίστοιχα).
Τώρα ο Thierry Bollore, Chief Competitive Officer της εταιρείας, δηλώνει ότι αν προχωρούσαν στην κατασκευή του, θα μπορούσε να κοστίζει όσο ένα Clio DCi 90hp, που στη Γαλλία αντιστοιχεί σε 18.500 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα πωλείται για λίγο παραπάνω από 16.000.
Ξέρουμε ότι αν έμπαινε σε μαζική παραγωγή δεν θα στοίχιζε περισσότερο από ένα Clio DCi 90hp
δήλωσε ο Bollore.
Βέβαια είναι εύκολο να κάνεις τέτοιες δηλώσεις, όταν δεν έχεις σκοπό να παράξεις πράγματι ένα προϊόν.
Το Eolab χρησιμοποιεί στην κατασκευή του αλουμίνιο, ελαφρύ χάλυβα, μαγνήσιο και διάφορα σύνθετα υλικά. Όχι όμως ανθρακονήματα:
Είναι εύκολο να βάλεις παντού ανθρακονήματα, αλλά σαν πελάτης, τι θα έκανες αν μια πόρτα από ανθρακονήματα έσπαγε; Θα ήταν καταστροφή. Κοστίζει μια περιουσία. Αν φτιαχτεί από αλουμίνιο θα είναι εύκολο, γιατί όλοι ξέρουν να το επισκευάσουν.
Η οροφή από μαγνήσιο ζυγίζει μόλις 4kg, ενώ η αεροδυναμική απόδοση του μοντέλου είναι 30% βελτιωμένη σε σχέση με ενός Clio. Σε αυτό, πέρα από τον ίδιο το σχεδιασμό ή την μεταβαλλόμενη απόσταση του αμαξώματος από το δρόμο, βοηθούν τα διάφορα κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα, στο εμπρός, το πίσω και το πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου.
Το concept κινείται από έναν χιλιάρη τρικύλινδρο κινητήρα 75hp, μια μπαταρία 6.7kWh και ένα κιβώτιο τριών ταχυτήτων, χωρίς συμπλέκτη, που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα. Η αυτονομία με χρήση μόνο του τελευταίου φτάνει τα 60km.
O Bollore σημειώνει ότι η τεχνολογία υπάρχει και μπορεί να εφαρμοστεί στα μελλοντικά Renault, χωρίς να αναφέρει ποια. Παρόλα αυτά τονίζει ότι θα χρειάζονταν αλλαγές στην υπάρχουσα compact πλατφόρμα του ομίλου και αυτό απαιτεί κάποιο χρόνο:
H CMF-Β είναι ένα project που εξελίσσεται διαρκώς. Δεν μπορείς απλά να αλλάξεις την παγκόσμια διαδικασία (παραγωγής) γιατί πρέπει να γίνουν αλλαγές και στα εργοστάσια.
[inpost_gallery thumb_width=”108″ thumb_height=”108″ post_id=”17104″ thumb_margin_left=”0″ thumb_margin_bottom=”0″ thumb_border_radius=”0″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”” random=”0″ group=”0″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1414261634929″]