Θέλει να επιστρέψει στην F1 η Michelin, αλλά με τους δικούς της όρους

Γράφει: Ανδρέας Αντωνόπουλος

Θέλει να επιστρέψει στην F1 η Michelin, αλλά με τους δικούς της όρους

Την πρόθεση της Michelin να επιστρέψει στην Formula 1, ακόμη και σαν αποκλειστικός προμηθευτής, εξέφρασε ο αγωνιστικός διευθυντής της εταιρείας, Pascal Couasnon, με δηλώσεις του στο Ιταλικό Autosprint.

Αν και ο Γάλλος κατασκευαστής αποχώρησε μετά το 2006 από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αντιδρώντας στην απόφαση της FIA να υπάρχει ένας και μοναδικός προμηθευτής ελαστικών για το πρωτάθλημα της F1, φαίνεται ότι πλέον η διοίκηση της Michelin έχει αλλάξει άποψη σχετικά με το θέμα.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θέτει πολύ συγκεκριμένους όρους για την επιστροφή της, η οποία θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μετά το 2016, οπότε και λήγει το συμβόλαιο της Pirelli.

Είμαστε εντελώς ανοιχτοί σε μία επιστροφή, αλλά υπό κάποιες πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις – η Formula 1 πρέπει να αλλάξει τους τεχνικούς της κανονισμούς,

είπε ο Couasnon.

Τα ελαστικά πρέπει να γίνουν ξανά ένα τεχνικό αντικείμενο, όχι να είναι απλά ένα εργαλείο για να προσφέρουν λίγο πολύ ένα ενδιαφέρον show.

Θέλουμε ελαστικά 18 ιντσών, που ήδη χρησιμοποιούμε στη Formula E και σύντομα σε άλλα πρωταθλήματα.

Αν η F1 θέλει να σκεφτεί τις προτάσεις μας, είμαστε εδώ, εντελώς ανοιχτοί, με μια ισχυρή θέληση να επιστρέψουμε.

Αν αντίθετα η πρόθεση είναι τα πράγματα να μείνουν ως έχουν, τότε ευχαριστούμε αλλά δεν ενδιαφερόμαστε.

Στην επόμενη πρόσκληση ενδιαφέροντος θα υποβάλουμε τις προτάσεις μας, γιατί όχι; Μετά θα είναι πρόβλημα του Ecclestone και της FIA αν θα τις αποδεχτούν ή όχι.

Ο Couasnon συνέχισε αναφέροντας ότι πλέον η εταιρεία είναι ανοιχτή στο να έχει το μονοπώλιο, και προχώρησε σε ευθεία κριτική της σημερινής κατάστασης με τα ελαστικά στη Formula 1:

Τα ελαστικά θα έπρεπε να προσφέρουν σταθερή απόδοση και πρόσφυση. Δεν είναι φυσιολογικό μετά από μερικούς γύρους ο οδηγός να λέει ότι πρέπει να μειώσει ταχύτητα, αλλιώς τα ελαστικά του δεν θα έχουν διάρκεια.

Αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Αυτές τις μέρες οι οδηγοί δεν μπορούν να δείξουν το ταλέντο τους γιατί τα ελαστικά δεν τους το επιτρέπουν.

Αυτό συμβαίνει όταν είσαι ο αποκλειστικός προμηθευτής και δεν έχεις κίνητρο να βελτιώνεσαι. Αυτό λέγεται μετριότητα, όχι τεχνολογία.

Αν όμως έχεις ενδιαφέροντες τεχνολογικά κανονισμούς, τότε ακόμα και αν είσαι ο αποκλειστικός προμηθευτής, αναγκάζεσαι να προσφέρεις το καλύτερο δυνατό προϊόν.

SHARE THIS