Καθώς πολλές ομάδες ετοιμάζουν μεγάλα πακέτα αναβάθμισης για το πρώτο μεγάλο ευρωπαϊκό “crash test”, το F1 GRIP κοιτάει τις εξελίξεις μεταξύ Τουρκίας και Ισπανίας. Πακέτα που προορίζονταν για την Τουρκία δοκιμάστηκαν μόνο την Παρασκευή ή έμειναν στο εργοστάσιο, με αποτέλεσμα οι δύο αγώνες να συνδέονται άμεσα σε τεχνικά θέματα…

Ferrari

Μετά την απογοητευτική απόδοση του κόκκινου μονοθεσίου στους πρώτους αγώνες της φετινής σεζόν, η ιταλική ομάδα έφερε στο τουρκικό GP το πρώτο σημαντικό πακέτο αναβάθμισης.

Όπως διαπιστώθηκε εκ των υστέρων, η μέχρι πριν από το τουρκικό GP απόδοση του μονοθεσίου επηρεάστηκε σημαντικά από το γεγονός ότι τα αποτελέσματα των δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα δεν συμφωνούσαν με τα δεδομένα που έπαιρνε η ομάδα στην (κάθε) πίστα.

Το κύριο στοιχείο του πακέτου αναβάθμισης ήταν η εμπρός αεροτομή. Σαν δομή είναι όμοια με αυτή της Κίνας ενώ η διαφορά βρίσκεται στα flaps (βλ. φώτο παρακάτω). Λόγω αυτής της αλλαγής, έπρεπε να επανασχεδιαστούν οι αεραγωγοί των φρένων, εφόσον η ροή του αέρα που δέχονται επηρεάζεται αρκετά από τη μορφή των flaps .

Μπορεί οι δύο αυτές αναβαθμίσεις να φαίνονται ‘λίγες’ αλλά, όπως έχουμε γράψει και παλαιότερα στο F1 GRIP, η εμπρός αεροτομή είναι το πλέον σημαντικό αεροδυναμικό στοιχείο σε κάθε σύγχρονο μονοθέσιο της F1, καθώς αυτή καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο διοχετεύεται ο αέρας στα υπόλοιπα μέρη του bodywork. Επομένως, μία νέα εμπρός αεροτομή μπορεί να ‘απογειώσει’ ένα μονοθέσιο, κάτι το οποίο έγινε και στην Τουρκία κρίνοντας εκ του αποτελέσματος.

ferrari_istanbul_grid

(photo από www.422.com)

Renault

Η ομάδα της Renault δοκίμασε στο GP της Τουρκίας ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο το οποίο περιελάμβανε καινούργια εμπρός και πίσω πτέρυγα, καθώς και νέα, πιο πλατιά, κατακόρυφα στελέχη σύνδεσης της εμπρός πτέρυγας με το ρύγχος.

Χαρακτηριστικό ήταν το σχήμα της πίσω πτέρυγας, η οποία σχημάτιζε ένα κενό ακριβώς επάνω από το γράμμα ‘Τ’ της λέξης ‘Lotus‘.

Ένα άλλο στοιχείο που μας έκανε εντύπωση ήταν το πώς φαινόταν η ροή των καυσαερίων στην βρεγμένη πίστα. Το παρακάτω βίντεο είναι σίγουρα κάτι πρωτόγνωρο και ελπίζουμε να το απολαύσετε όσο το απολαύσαμε και εμείς:

{youtube}oT2P2fhRFQA{/youtube}

Mercedes

Μετά της χρονομετρημένες δοκιμές του Σαββάτου, πολύς λόγος έγινε για το ‘magic paddle’ της γερμανικής ομάδας. Όσο ευφάνταστο και αν ακούγεται σαν όνομα, ουσιαστικά είναι ένας ακόμα μοχλός πίσω από το τιμόνι, ο οποίος όταν ενεργοποιηθεί από τον οδηγό δίνει ένα πιο ‘επιθετικό’ set-up στο αυτοκίνητο. Το πλεονέκτημα του συγκεκριμένου συστήματος είναι ότι πραγματοποιεί όλες τις απαιτούμενες αλλαγές κατευθείαν σε αντίθεση με παλαιότερα όπου ο οδηγός έπρεπε να ρυθμίζει κάθε μία παράμετρο ξεχωριστά.

Στο παρακάτω βίντεο, ο επικεφαλής της MercedesGP, Ross Brawn, μιλάει για το magic paddle:

{youtube}luWuJx2Ukik{/youtube}

Preview – Spain

Πολλά και ενδιαφέροντα αναμένεται να δούμε στην Ισπανία. Πολλές ομάδες έχουν ανακοινώσει πακέτα αναβαθμίσεων, ενώ θα έχουμε και αλλαγές στον τομέα τον ελαστικών.

Συγκεκριμένα, η Pirelli ανακοίνωσε ότι θα φέρει ένα πιο σκληρό ελαστικό στο ισπανικό GP έτσι ώστε να δημιουργηθούν ευκαιρίες για διαφορετικές επιλογές στη στρατηγική λόγω της διαφοράς μεταξύ τον option και των prime ελαστικών. Παρ’ όλα αυτά η ιταλική εταιρεία δηλώνει ότι δεν πρέπει περιμένουμε διαφορετικό αριθμό pit stops απ’ ότι στην Τουρκία.

Ο Tim Goss της McLaren δήλωσε ότι η βρετανική ομάδα θα φέρει τουλάχιστον δέκα αναβαθμίσεις για τα μονοθέσιά της επιπροσθέτως των αλλαγών που ήταν προγραμματισμένες για τον προηγούμενο αγώνα αλλά τελικά δεν χρησιμοποιήθηκαν για λόγους αξιοπιστίας. Δυστυχώς, δεν γίνεται κάποια αναφορά στο τι θα είναι αυτές οι αλλαγές, αλλά κρίνοντας από την συνολική κατεύθυνση των αναβαθμίσεων της ομάδας μέχρι τώρα αλλά και από τις αναβαθμίσεις που δοκίμασε στην Τουρκία, μπορούμε να αναμένουμε, μεταξύ άλλων, νέα εμπρός και πίσω πτέρυγα, νέο πάτωμα και νέο διαχύτη.

Η ομάδα της Renault δήλωσε, δια στόματος του τεχνικού διευθυντή James Allison, ότι θα φέρει μία σειρά αλλαγών στο ισπανικό GP. Υπολογίζεται ότι από αυτές τις αλλαγές, έξι στον αριθμό, το συνολικό κέρδος θα είναι περίπου 2 δέκατα ανά γύρο.

Στο στρατόπεδο της Williams, τα μέχρι τώρα αποτελέσματα δεν είναι τα αναμενόμενα και αυτό έχει προβληματίσει τόσο την ηγεσία της ομάδα όσο και τους οδηγούς της. Από τεχνικής πλευράς αναμένεται νέα πίσω πτέρυγα και νέος διαχύτης. Να σημειωθεί εδώ ότι η νέα πτέρυγα θα είναι η ίδια που δοκιμάστηκε την Παρασκευή στην Κωνσταντινούπολη και αν η συνεργασία της με τον νέο διαχύτη είναι η αναμενόμενη θα χρησιμοποιηθεί όλο το ερχόμενο τριήμερο.

Τέλος, η ομάδα της Sauber ανακοίνωσε πρόσφατα ότι στην Βαρκελώνη θα δούμε πολυάριθμες αλλαγές στα μονοθέσιά της. Ο τεχνικός διευθυντής της ελβετικής ομάδας, James Key, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι θα δούμε ένα αρκετά διαφορετικό αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο θα περιλαμβάνει μία εντελώς νέα εμπρός πτέρυγα, νέους αγωγούς φρένων και νέα στοιχεία στο εμπρός μέρος του πατώματος. Εκτός αυτών, θα δοκιμαστεί εκ νέου το σύστημα εξαγωγής με σκοπό να αξιολογηθεί και πιθανώς να χρησιμοποιηθεί και κατά τη διάρκεια του αγώνα.