Έρχεται η ώρα της επιστροφής της F1 στο Long Beach;

Τις προηγούμενες εβδομάδες είχαμε ακούσει τον Bernie Ecclestone, που δεν έχει δει ακόμα φως από το New Jersey, να δηλώνει ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με τους φορείς του Long Beach, ώστε το σιρκουί της πόλης, που από το 1984 φιλοξενεί αδιάκοπα αγώνες CART/IndyCar, να επιστρέψει στο καλεντάρι της Formula 1.

To συμβόλαιο των διοργανωτών με το IndyCar λήγει του χρόνου και μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται η απόφαση της πόλης για το αν θα διεκδικήσει έναν αγώνα Formula 1.

Έχουν περάσει πάνω από 40 χρόνια από την εποχή που ο Chris Pook συνέλαβε την ιδέα της διοργάνωσης ενός αγώνα μηχανοκίνητων στους δρόμους του Long Beach. Η αρχή έγινε με τη Formula 5000 το 1975, ενώ από την επόμενη χρονιά και έως το 1983 οι “δικές μας” Ferrari, Lotus, Brabham, Williams και McLaren διεκδικούσαν τη διάκριση.

Ο Pook έχει πουλήσει τα δικαιώματα του αγώνα από το 2002, παρόλα αυτά συμμετέχει ενεργά στην προσπάθεια τα μονοθέσια της F1 να επιστρέψουν στη Δυτική Καλιφόρνια. Σε παρουσίαση της πρότασης την προηγούμενη Τρίτη, αλλά και σε μια συνέντευξη την επόμενη μέρα, έδωσε κάποιες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, κυρίως οικονομικοτεχνικού χαρακτήρα:

Θέλουμε απλά την ευκαιρία να παρουσιάσουμε την πρότασή μας, να εισακουστούμε. Το μόνο που ζητάμε είναι να δουν (οι ιθύνοντες της F1) τι φέρνουμε στο τραπέζι.

Πολύς κόσμος λέει ότι το κόστος θα είναι στα 100.000.000 δολάρια, και αυτός ο αριθμός έχει σφηνωθεί στα κεφάλια τους. Δεν θα είναι ούτε καν κοντά σε αυτό το ποσό.

λέει ο Pook που αποκάλυψε ότι το κόστος για την αναβάθμιση της υπάρχουσας εγκατάστασης υπολογίζεται στα $9.2 εκ (περίπου €5,6 εκ) που θα καλυφθούν από τους promoters του αγώνα.

Προβλέπεται επιμήκυνση της διαδρομής σε δύο σημεία, προκειμένου να καλύπτει την απόσταση των 3.5km που απαιτείται από την F1, ενώ θα κατασκευαστεί ένα νέο κτίριο, που θα εφάπτεται στα γκαράζ και το pitlane, θα φιλοξενεί το επιχειρησιακό κομμάτι του αθλήματος και θα γίνει δωρεά στο δήμο για να το χρησιμοποιεί σε άλλες διοργανώσεις του.

Για τα προσδοκώμενα κέρδη από το εγχείρημα, ο Pook παρέπεμψε στα αντίστοιχα στοιχεία από το Austin (καθαρά κέρδη $17.2 εκ και κέρδη από φόρους $4.9 εκ) θεωρώντας τα ενδεικτικά, ενώ αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού από επιχειρηματική άποψη:

To πλεονέκτημα της F1 είναι ότι φέρνει νέα χρήματα. Προσελκύει ένα παγκόσμιο κοινό, αποκτάς πρόσβαση σε νέους καταναλωτές

είπε και πρόσθεσε ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το 98% των θεατών θα έρθουν από άλλες περιοχές, με ένα 25% να ταξιδεύουν από μέρη εκτός ΗΠΑ.

O τελευταίος αγώνας F1 στο Long Beach πραγματοποιήθηκε στις 27 Μαρτίου του 1983, με νικητή τον John Watson και τη McLaren. Ο Watson μάλιστα κρατάει ακόμα το ρεκόρ για νίκη από την χαμηλότερη θέση εκκίνησης, έχοντας ξεκινήσει 22ος (ο teammate του, Niki Lauda τερμάτισε 2ος, ξεκινώντας μια θέση πίσω).

Στη φωτογραφία βλέπουμε τον Alan Jones κατά τη διάρκεια του GP του 1978 να οδηγεί την Williams-Ford FW06, το πρώτο ουσιαστικά μονοθέσιο της ομάδας, τερματίζοντας 7ος. (πηγή: LAT Photographic/Williams F1)