Σοκάρουν τα αποτελέσματα της Mustang στο ENCAP και το ANCAP!
Γράφει: Μανώλης ΣιγουλάκηςKάκιστα είναι τα αποτελέσματα της έρευνας των τμημάτων Ευρώπης και Αυστραλασίας του NCAP (πρόγραμμα αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων) του Ford Mustang, το οποίο έλαβε βαθμολογία μόλις 2 αστέρων, με μέγιστο το 5! Πρόκειται για την πρώτη φορά μετά το 2008 που μοντέλο μεγάλης εταιρείας παίρνει αυτό το βαθμό!
Στην αναφορά του Ευρωπαϊκού τμήματος (EuroNCAP) γράφονται τα εξής:
Το εμβληματικό muscle car της Ford, η Mustang, είχε βαθμολογία δύο αστέρων για τη γενική ασφάλειά του, με προβληματισμούς για την προστασία ενήλικων και παιδιών σε περίπτωση ατυχήματος και ανησυχητική έλλειψη του εξοπλισμού ασφαλείας, ο οποίος είναι διαθέσιμος στην Ευρωπαϊκή αγορά στις περισσότερες περιπτώσεις. Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν το Αμερικανικό DNA της Mustang, η οποία είναι σχεδιασμένη για να πάρει καλές βαθμολογίες στις λιγότερο αναλυτικές δοκιμές που γίνονται στις ΗΠΑ. Η Ευρωπαϊκή έκδοση έχει ασήμαντες αλλαγές για να ικανοποιήσει τον κανονισμό ασφάλειας για τους πεζούς, ενώ το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης αφαιρέθηκε όταν παρουσιάστηκε εδώ.
Σκληρή ήταν η κριτική που άσκησε ο James Goodwin, διευθύνων σύμβουλος του τμήματος Αυστραλασίας (ANCAP):
Αυτό το αποτέλεσμα είναι απλά σοκαριστικό για ένα τόσο νέο και δημοφιλές μοντέλο. Η ασφάλεια των ενήλικων και των παιδιών επιβατών, καθώς και η δυνατότητα να αποφευχθεί ένα ατύχημα διαμορφώνουν τις βάσεις για τις αξιολογήσεις μας και η Mustang υπολείπεται σε όλους αυτούς τους τομείς.
Τα συστήματα γρήγορης βοήθειας, υποστήριξης λωρίδας, αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης και υπενθύμισης για τις ζώνες στα πίσω καθίσματα λείπουν από τη Mustang.
Ανησυχία επίσης προκάλεσαν τα αποτελέσματα εμπρόσθιας πρόσκρουσης, που έδειξαν πως υπάρχει ρίσκο σοβαρών τραυμάτων στο κεφάλι, το στέρνο και το πόδι των επιβατών στα πίσω καθίσματα. Υπήρχε ανεπαρκής εμφύσηση στους αερόσακους του οδηγού και του επιβάτη στο μπροστινό κάθισμα στο τεστ πρόσκρουσης υπό γωνία, που επέτρεψε το κεφάλι του οδηγού να χτυπήσει στο τιμόνι και του επιβάτη στο ταμπλό. Η πόρτα του οδηγού άνοιξε στη δοκιμή στην κολώνα και η προστασία για αυχενικά τραύματα σε προσκρούσεις με το πίσω μέρος ήταν οριακή.
Η αξιολόγηση αυτή δεν είχε το σκοπό να σοκάρει ή να δημιουργήσει εκπλήξεις. Απλά αντιπροσωπεύει την ασφάλεια του αυτοκινήτου σε σχέση με τους σύγχρονους ανταγωνιστές του. Αυτό το αποτέλεσμα δε θα δημιουργήσει έκπληξη στη Ford, αφού διατηρούμε δυνατές σχέσεις με τις εταιρείες και τις ενημερώνουμε για την ανάπτυξη των πρωτοκόλλων μας.
Θα ήθελα να ενθαρρύνω τη Ford κάνει σύντομα αλλαγές για να βελτιώσει τις επιδόσεις της στην ασφάλεια.