Ο Lewis Hamilton αναφέρεται συχνά πυκνά σε χαρακτηριστικά πιστών που του αρέσουν και τονίζει πόσο σημαντικό είναι να απολαμβάνει ο οδηγός την οδήγηση σ’ αυτές. Σε πρόσφατη στήλη του στο bbc, ο Βρετανός χρησιμοποιεί σκληρή γλώσσα απέναντι στον κύριο σχεδιαστή σύγχρονων αυτοκινητοδρομίων F1, τον Hermann Tilke, με αφορμή το Sochi.

Συγκεκριμένα, ο Lewis γράφει:

Ερχόμαστε στη Ρωσία μετά τον τελευταίο αγώνα στην Ιαπωνία και είναι δύσκολο να φανταστείς δύο πιο αντιφατικές πίστες μεταξύ τους όπως αυτές. Η πίστα εδώ στο Sochi είναι πολύ επίπεδη και είναι πολύ αντίθετο αυτό με τη Suzuka, που είναι πραγματικά πίστα αγώνων, με αλλαγές υψομέτρου, γρήγορες στροφές κτλ. Μου αρέσει που υπάρχει ποικιλία στις πίστες στην F1, παλιές και νέες, αλλά συχνά αναρωτιέμαι για ποιό λόγο έχουμε μόνο ένα σχεδιαστή πιστών. Μερικές φορές σκέφτομαι ότι όταν αποσυρθώ θα σχεδιάζω πίστες από μόνος μου και θα προσφέρω λίγο ανταγωνισμό στον Hermann Tilke! Έχω αγωνιστεί και ξέρω τι αρέσει στους οδηγούς ως προς τις πίστες.

Νιώθω συχνά ότι η νέα γενιά των πιστών δεν πιάνουν την πραγματική ουσία της F1. Ξέρω ότι υπάρχουν περιορισμοί σε σχέση με την ασφάλεια κτλ αλλά οι πίστες μοιάζουν συχνά πολύ υπολογιστικές. Δεν ξέρω πόσο υπολογιστική ήταν η Suzuka, αλλά μοιάζει σα να βρήκαν ένα υπέροχο μέρος και πήγαν με τη ροή του εδάφους. Κάνει μεγάλη διαφορά. Πολλές από τις νέες πίστες έχουν πολύ λίγο χαρακτήρα. Υπάρχουν εξαιρέσεις, για παράδειγμα το Abu Dhabi και το Austin, αλλά αυτή δεν ξεχωρίζει ιδιαίτερα. Αλλά η περιοχή που είμαστε, στις όχθες της Μαύρης Θάλασσας, με τα βουνά κοντά, είναι πραγματικά εντυπωσιακή.

Ο Hamilton αναδεικνύει ένα ζήτημα που συζητιέται έντονα στους κύκλους των οδηγών και των οπαδών της F1. Όμως, οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι δεν υπάρχει ένας σχεδιαστής, καθώς τελευταία έχουμε δει παρεμβάσεις και από τη βρετανική εταιρεία Apex Design (χαρακτηριστική η δουλειά στο Silverstone), ενώ η δουλειά του σχεδιασμού μιας πίστας δεν έχει καμία σχέση με σκαριφήματα σε χαρτιά ώστε να είναι κάτι που θα μπορεί να κάνει με επιτυχία ο Lewis στον ελεύθερο χρόνο του και να έχει νόημα. Αν, φυσικά, έχει σκοπό να μελετήσει αρκετά ώστε να αποκτήσει τις τεχνικές γνώσεις για κάτι τέτοιο… ο Tilke σίγουρα θα χαιρόταν να τον έχει στο γραφείο του!

Πιο ρεαλιστικό θα ήταν, πάντως, να διεκδικήσει ένα πιο ενεργό συμβουλευτικό ρόλο στις σχεδιαστικές εταιρείες, ή να προτείνει κάποια μόνιμη αντίστοιχη παρουσία της ένωσης οδηγών κατά τον σχεδιασμό κάθε νέου εγχειρήματος.