Συνάντηση για νέους κινητήρες στην F1 από το 2021, με συμμετοχή και της Audi!

Γράφει: Λευτέρης Πιτούλης

Συνάντηση για νέους κινητήρες στην F1 από το 2021, με συμμετοχή και της Audi!

Την Παρασκευή, όλοι οι προμηθευτές κινητήρων θα συναντηθούν στο Παρίσι για να συζητήσουν για την νέα εποχή κινητήρων, που ξεκινά το 2021. Οι εκπρόσωποι των προμηθευτών θα προτείνουν λύσεις και αλλαγές όσον αφορά τους κινητήρες που υπάρχουν τώρα στο grid. Ένα άλλο θέμα που θα απασχολήσει τους συμμετέχοντες είναι το οικονομικό κομμάτι της δημιουργίας των κινητήρων, τόσο στην κατασκευή όσο και στην πώληση.

Εκτός από τις προτάσεις που θα συζητηθούν, ενδιαφέρον έχει και το γεγονός πως στο συνέδριο, εκτός από τις Ferrari, Honda, Mercedes και Renault, θα συμμετάσχουν και δυο ή τρεις ακόμα εταιρίες, πιθανώς ενδιαφερόμενες για εμπλοκή στην F1 μελλοντικά. Πρόκειται για την Audi, την Ilmor -αν επιβεβαιωθούν οι φήμες, καθώς και μία άλλη εταιρία από την Ιαπωνία, χωρίς να γνωρίζουμε ποια είναι αυτή. Ο Toto Wolff επιβεβαίωσε πως θα συμμετάσχουν και εταιρίες που δεν έχουν άμεση ενασχόληση με την F1 αυτή τη στιγμή.

Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε ποια είναι τα πλάνα της Audi, καθώς η Γερμανική εταιρία αποσύρθηκε από το WEC και έστρεψε την προσοχή της στη Formula E, ενώ το VAG -στο οποίο ανήκει και η Audi- έχει κάνει περικοπές για να μπορέσει να καλυφθεί το τεράστιο πρόστιμο που της επιβλήθηκε μετά το σκάνδαλο για την κατανάλωση καυσίμου στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Τι θα γίνει με το κόστος των κινητήρων;

Ο Ross Brawn πιστεύει πως η κατάσταση στους κινητήρες είναι περίεργη και πως πρέπει να αλλάξει σύντομα.

Η σημερινή γενιά κινητήρων έχει απίστευτη μηχανική εξέλιξη, αλλά είναι πολύ περίπλοκη και ακριβή. Μπορείτε να δείτε ότι υπάρχουν δυσκολίες σε μερικούς κατασκευαστές.

Είναι πολύ μεγάλα τα ποσά, ξεπερνούν τα 20 εκτομμύρια. Το ποσό θα ήταν καλό από τα 12 ως τα 15 εκατομμύρια ευρώ, μία τιμή που θα ήταν μια καλή για τις ιδιωτικές εταιρίες.

Οι κινητήρες που είναι τώρα στην F1 παραμείνουν τουλάχιστον μέχρι το 2020 και υπολογίζεται πως το κόστος της κατασκευής και πώλησης των κινητήρων εκείνων θα πέσει κατακόρυφα μέχρι τότε. Ο Zak Brown πιστεύει πως οι κινητήρες από το 2021 δεν θα έχουν τις τωρινές τεράστιες οικονομικές απαιτήσεις.

Οι επόμενοι κινητήρες της Formula 1 θα είναι λιγότερο ακριβοί. Δεν έχω ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με τις λεπτομέρειες των τεχνικών δεδομένων και τον αριθμό των κυλίνδρων, αλλά πιστεύω πως στην παρούσα φάση η Formula 1 είναι ακριβή. Ας κάνουμε σύγκριση με τους κινητήρες των IndyCar. Εκεί καταφέρνουν να κατασκευάσουν κινητήρες με μόλις 1,1 εκατομμύρια ευρώ. Εμείς είμαστε ήδη πολύ παραπάνω από αυτό το ποσό. Δεν είμαι σίγουρος πως οι ακριβοί κινητήρες θα προσφέρουν και το ανάλογο σόου στους φιλάθλους. Γι’ αυτό θεωρώ ότι το ζήτημα από εμπορικής άποψης θα πρέπει να έχει ένα concept. Να μειωθεί άμεσα το κόστος.

Ο Toto Wolff δήλωσε για τη συνάντηση της Παρασκευής:

O στόχος της συνάντησης την Παρασκευή στο Παρίσι είναι να δούμε την άποψη των κατασκευαστών για το πως πρέπει να είναι το μέλλον της F1.
Έχω σχηματίσει άποψη επί του θέματος, αλλά δε θα τη δημοσιοποιήσω αυτή τη στιγμή. Πρέπει να δούμε τι κάναμε σωστά και τι λάθος στο παρελθόν και να δημιουργήσουμε ένα συναρπαστικό προϊόν.

SHARE THIS