Schumacher – MercedesGP | Έχουν δίκιο να διαμαρτύρονται?

Γράφει: Konstantinos Kouretas

Schumacher – MercedesGP | Έχουν δίκιο να διαμαρτύρονται?

MS-Pitlane-Valancia2010_4

Μετά τον αγώνα στη Valencia o Schumacher, μαζί με το Brawn, διαμαρτυρήθηκαν για τους κανονισμούς που ισχύουν υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και συγκεκριμένα για το πότε ανάβουν τα πράσινα φώτα στο τέλος του pit lane. Η ένστασή τους έγκειται στο ότι τα μονοθέσια πρέπει να αφήνονται να ξαναμπούν στην πίστα εν ώρα αυτοκινήτου ασφαλείας αν υπάρχει κενό ανάμεσα στα επερχόμενα μονοθέσια.

Λίγο πριν μπει στα pits ο Γερμανός προσπάθησε να τρέξει όσο πιό γρήγορα μπορούσε, ώστε να ανοίξει την απαραίτητη διαφορά, κινούμενος στα όρια του ανεκτού για συνθήκες αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Brawn ισχυρίζεται ότι όταν ο Schumacher μπήκε στα pits υπήρχε ένα κενό πάνω από 18 δευτερόλεπτα μεταξύ του αυτοκινήτου ασφαλείας και της σειράς των μονοθεσίων πίσω του.

Για να έχουμε μια αίσθηση του τί σημασία είχε ή δεν είχε αυτό το κενό, ο Fernando Alonso είχε το γρηγορότερο pit stop με χρόνο από την είσοδο του pitlane ως την έξοδο 20,649 sec. Ο Schumacher είχε το ταχύτερο pit stop του στην 3η του επίσκεψη στα pits, με χρόνο 20,737 sec. Το δεύτερο pit stop του κράτησε 21,197sec, ενώ το επίμαχο πρώτο ήταν στα 38,497sec. Αυτό σημαίνει ότι ο Schumacher δεν θα ήταν σε θέση να βγει με άνεση μπροστά από τη σειρά των μονοθεσίων που ακολουθούσε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Και αν ακόμα ήταν οριακά μπροστά τους, κανείς δε ρίσκαρε να αφήσει μια μονομαχία μέσα στην πίστα πίσω ακριβώς από το safety car. Σε εικόνες, μάλιστα, βλέπουμε:

Ενώ ο Schumacher φεύγει από το pit box του, περνάνε από την πίστα ήδη δύο μονοθέσια:

MS-Pitlane-Valancia2010_1MS-Pitlane-Valancia2010_2

Όταν έχει φτάσει στο τέλος του pit lane, περιμένοντας πίσω από το κόκκινο φως, διακρίνονται (και ακούγονται) τρία τουλάχιστονακόμα μονοθέσια να περνούν.

MS-Pitlane-Valancia2010_3MS-Pitlane-Valancia2010_4

Αφού το πλάνο ανοίγε, είναι εμφανές ότι υπάρχει ακόμα σειρά μονοθεσίων που περνά:

MS-Pitlane-Valancia2010_5MS-Pitlane-Valancia2010_6

Συνολικά, θα λέγαμε πως πράγματι το ζήτημα θέλει μια επανεξέταση, αλλά στην περίπτωση του Schumacher οι κριτές λειτούργησαν απολύτως σωστά, εφόσον ο Γερμανός δεν είχε ολοκληρώσει το pit stop του έγκαιρα ώστε να ξαναμπεί με ασφάλεια ανάμεσα στο αυτοκίνητο ασφαλείας και τα επερχόμενα μονοθέσια, ούτε στη μέση του grid.

SHARE THIS