Μια είδηση των προηγούμενων ημερών που πέρασε στα ψιλά, λόγω Γερμανικού Grand Prix, αλλά που σίγουρα είναι άξια αναφοράς, είναι η νιοστή συνέχεια στο σήριαλ της ενδεχόμενης εισόδου του Volkswagen Group στη Formula 1.
Οι φήμες οργιάζουν ανά διαστήματα εδώ και χρόνια, αλλά οι – διαφορετικές κάθε φορά – εταιρείες του Group που αναφέρονται ως φορείς του εγχειρήματος τις διαψεύδουν.
Τα δημοσιεύματα που ήθελαν τον Peter Sauber να έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση, κατά τη διάρκεια της Διεθνούς έκθεσης της Γενεύης, με τον CEO της Volkswagen AG (μητρικής εταιρείας του Volkswagen Group), επανέφεραν τη σχετική παραφιλολογία, που η αλήθεια είναι πώς είχε κοπάσει τελευταία.
Η επιβεβαίωση όμως της συνάντησης, από τον ίδιο τον Peter Sauber, στο Hockenheim, πυροδότησε εκ νέου τις συζητήσεις. Ο Sauber βέβαια αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο σχετικά με το αντικείμενο της συνάντησης που θα μπορούσε κάλλιστα να αφορά συνεργασία σε άλλες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού πέραν της F1.
Την τελευταία διετία πολλά στελέχη του VW Group έχουν αναφερθεί στο ενδεχόμενο συμμετοχής των εταιρειών του ομίλου στην F1. Οι φήμες φούντωσαν εν μέρει και από την παροχή κινητήρων VW στα μονοθέσια της F3.
Με αφορμή τις 24 ώρες του Nurburgring, το Μάρτιο του 2010, o Αγωνιστικός διευθυντής της VW, Kris Nissen δήλωσε σχετικά: “Το μόνο που μπορώ να πω προς το παρόν είναι ότι κανείς δεν ξέρει τους νέους κανονισμούς για τους κινητήρες στην F1. Μέχρι να ξεκαθαριστεί αυτό, νομίζω κανένας, όπως ούτε και η Volkswagen, δε μπορεί να κάνει σχόλια για το ενδιαφέρον τους. Πρώτα πρέπει να ξέρουμε από τη FIA ακριβώς τους κανονισμούς από το 2013 ή το 2014 και επίσης χρειαζόμαστε την Formula 1 να ανακάμψει. Η Formula 1 είναι σε μια κρίση. Έχει γίνει πολύ ακριβή, οι κατασκευαστές φεύγουν και υπάρχουν πολλές πολιτικές συζητήσεις και ιστορίες. Που νομίζω ότι είναι κρίμα γιατί η F1 είναι πολύ ελκυστική για όλους.” Παράλληλα πρόσθεσε πώς σε περίπτωση συμμετοχής θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τόσο τα σήματα των Audi και Porsche όσο και της ίδιας της μητρικής VW.
Αντίστοιχα, τον Νοέμβριο του 2010 ο Matthias Mueller, CEO της Porsche απαντούσε σε σχετική ερώτηση: “H Formula 1 είναι πρωτίστως πρωτάθλημα οδηγών, με τους χορηγούς και τους κατασκευαστές να περνούν σε δεύτερη μοίρα. Για εμάς αυτό είναι ξεκάθαρο μειονέκτημα. Ένας ακόμα αποτρεπτικός παράγοντας για μια τόσο μακροχρόνια επένδυση είναι η αβεβαιότητα σχετικά με τους μελλοντικούς κανονισμούς. Αν όμως το VW Group ενδιαφερόταν, τότε η Porsche θα ήταν σίγουρα η φίρμα που θα ταίριαζε περισσότερο για κάτι τέτοιο” παρόλο που νωρίτερα τον ίδιο χρόνο τα δημοσιογραφικά πηγαδάκια ήθελαν τον Ferdinand Piech να έχει αποφασίσει οριστικά εναντίον οποιασδήποτε συμμετοχής για όλες τις μάρκες του ομίλου.
Αντίθετα όμως με Nissen, Ο ομόλογός του στην Audi είχε αποκλείσει κατηγορηματικά τη πιθανότητα να δούμε τους διάσημους τέσσερεις κύκλους να συναγωνίζονται με τις Red Bull, ΜcLaren, Ferrari. “Πιστεύουμε ότι η Formula 1 και η Audi δεν ταιριάζουν, αφού η χρησιμοποιούμενη τεχνολογία δεν σχετίζεται καθόλου με την εξέλιξη των αυτοκινήτων μας” είχε πει ο Wolfgang Ullrich. “Στο DTM και στο Le Mans η τεχνολογία σχετίζεται άμεσα με εκείνη που φτάνει στους πελάτες μας και έτσι επωφελούνται άμεσα από το αγωνιστικό μας πρόγραμμα. Στην F1 αυτό δεν ισχύει”.
Ένα χρόνο μετά, ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της VW, Wolfgang Duerheimer, μπέρδεψε ακόμα περισσότερο τα πράγματα, υποστηρίζοντας πώς φαντάζεται τον όμιλο μέσα στην F1 αλλά από το 2018, ενώ ο Andrian Newey την ίδια περιόδο αποκάλυπτε πώς ο λόγος που επιλέχθηκε το concept των τετρακύλινδρων turbo κινητήρων ήταν αποκλειστικά και μόνο η Audi: “Είχαν πει ότι θα έμπαιναν στο άθλημα αν υπήρχαν τετρακύλινδροι turbo κινητήρες, και όλοι συμφώνησαν προκειμένου να έρθει η Audi στη Formula 1. Στη συνέχεια αποφάσισαν ότι δεν θα ασχοληθούν και ξεμείναμε με τους τετρακύλινδρους κινητήρες.” Όπως όλοι γνωρίζουμε, ακολούθησε η μετάθεση της αλλαγής των κινητήρων για το 2014 και η αντικατάσταση του συνόλου με V6.
Υπενθυμίζουμε ότι στα τέλη της δεκαετίας του 80, η Sauber ως εργοστασιακή ομάδα της Mercedes, κατάφερε σημαντικές επιτυχίες σε αγώνες πρωτοτύπων, με πιλότους όπως ο Heinz Frentzen και ο Michael Schumacher. To 1989 μάλιστα έφτασε στην κατάκτηση της πρώτης θέσης των 24 ωρών του Le Mans, με την Sauber C9. Η Sauber υπήρξε ουσιαστικά το προπύργιο της επιστροφής των “Ασημένιων βελών” στους αγώνες αυτοκινήτων αλλά και ειδικότερα στη Formula 1, αφού η Mercedes έκανε την είσοδό της ως κατασκευαστής κινητήρων μέσω της Ελβετικής ομάδας το 1994 (το 93 χρησιμοποιούσε ακόμα την ονομασία της Ilmor).