Ο Ross Brawn αποτελεί σίγουρα μια από τις σημαντικότερες προσθήκες στη νέα ομάδα διαχείρισης του προϊόντος της Formula 1. Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Βρετανός εξηγεί τις επιπτώσεις των αλλαγών στους κανονισμούς και το όραμά του για το αγωνιστικό μέλλον του σπορ.
Σύμφωνα με τον Brawn, είναι εξαιρετικά δύσκολο να πετύχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα με τις αλλαγές στους κανονισμούς και ο ίδιος παρομοιάζει την F1 με ένα μεγάλο και δυσκίνητο πετρελαιοφόρο τάνκερ, που ελπίζεις στο τέλος να πάει εκεί που θέλεις, μετά από μεγάλες μανούβρες.
Όσο για τη συζήτηση περί αλλαγών στο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών και τη διαδικασία αγώνα, ο Brawn σχολιάζει επιφυλακτικά:
Είμαι λίγο ανήσυχος γι’ αυτό. Όταν αλλάζουμε σύστημα πρέπει να είμαστε πολύ σίγουροι ότι πετυχαίνουμε. Το όνειρό μου είναι ένας αγώνας που δεν θα μετράει στο πρωτάθλημα, μια φορά τον χρόνο, που θα μπορούμε να δοκιμάζουμε κάτι διαφορετικό. Ένας μη πρωταθληματικός αγώνας θα μας έδινε τη δυνατότητα να αλλάζουμε το σύστημα, να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό και να το εξελίξουμε. Δεν μπορείς να πάρεις το ρίσκο να αλλάξεις το σύστημα σε έναν αγώνα πρωταθλήματος και να μην πετυχαίνει τελικά.
Όσον αφορά στις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών, ο παλιός αρχιτέκτονας της παντοδυναμίας της Ferrari δίνει μια άλλη διάσταση:
Εκθέτουμε τον εαυτό μας όταν κάνουμε τέτοιες αλλαγές. Ας ελπίσουμε να δουλέψουν, αλλά νομίζω ότι είναι καλό παράδειγμα του σε ποιες περιπτώσεις δεν ακολουθήσαμε τις σωστές αρχές. Αν η βασική αρχή ήταν να σταματήσουμε τη Mercedes από το να κερδίζει, μπορείς να πεις ότι έγινε ακριβώς το αντίθετο. Μια ομάδα τόσο δυνατή και με πόρους, απολαμβάνει την αλλαγή. Ήταν αφελές να πιστεύουμε ότι αυτό θα αποσταθεροποιούσε τη Mercedes. Μάλλον πλεονέκτημα τους έδωσε.
Αναμενόμενα, ο Ted Kravitz του Sky Sports F1, στον οποίο παραχωρήθηκε η συνέντευξη, ενδιαφέρθηκε για την άποψη του Ross Brawn ως προς τη διατήρηση σφιχτού ανταγωνισμού και τη θέση των μικρών ομάδων στο grid. Ο Brawn απαντά:
Μακροπρόθεσμα θα πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι περισσότερες ομάδες θα μπορούν να διαγωνιστούν. Στις πίσω θέσεις του grid, η εμπορική θεώρηση του οδηγού είναι πολύ πιο ισχυρή απ’ό,τι στις μπροστινές. Αν μπορούμε να βάλουμε τις μικρότερες ομάδες σε μια ισχυρότερη βάση, νομίζω ότι το σπορ θα βελτιωθεί και θα έχουμε περισσότερους “Verstappen” να έρχονται απ’ό,τι έχουμε τώρα.
Είναι όμως ο σφιχτός ανταγωνισμός αυτοσκοπός; Όχι ακριβώς, σύμφωνα με τον Brawn…
Η προτεραιότητά μου τώρα είναι πιο σφιχτό racing. Αλλά δεν πρέπει να το κάνουμε τεχνητά και δεν πρέπει να τιμωρούμε μια ομάδα επειδή κάνει εξαιρετική δουλειά. Κάποιος έχει προτείνει ότι εάν μια ομάδα κερδίζει θα πρέπει να παγώνει την εξέλιξή της μέχρι οι άλλοι να την φτάσουν. Οι οπαδοί θα το καταλάβουν και θα απογοητευτούν.