Η χρονιά της επιστροφής του Kimi Raikkonen στη Ferrari ήταν στατιστικά η χειρότερη που έχει διανύσει ο Φιλανδός στη Formula 1.
O Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2007 αντιμετώπισε πολυάριθμα προβλήματα με τη συμπεριφορά της F14-T, ενός μονοθεσίου που (όπως επισήμανε ο ίδιος αρκετές φορές) δεν ταίριαζε στο οδηγικό του στυλ.
Αν και κατά τη διάρκεια της χρονιάς υπήρξαν κάποιες αναλαμπές, συνολικά η απόδοση και η εικόνα του Raikkonen μέσα στην πίστα δεν ήταν σε καμία περίπτωση η αναμενόμενη.
Ο ίδιος όμως δηλώνει αισιόδοξος για το 2015, και πιστεύει πως η ομάδα θα κάνει αρκετά βήματα εμπρός:
Προφανώς περίμενα η κατάσταση να είναι δύσκολη με τη νέα ομάδα, επειδή έτσι λειτουργούν αυτά τα πράγματα.
Αν το μονοθέσιο δε σου ταιριάζει, κάτι που είχα βιώσει και στο παρελθόν με τη Ferrari, δεν είναι εύκολο να αλλάξεις κάποια πράγματα που δε σε βολεύουν. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς έχουμε ένα ξεκάθαρο πλάνο για το τι πρέπει να βελτιώσουμε έτσι ώστε να επιστρέψουμε τη Ferrari εκεί που της αξίζει.
Πιστεύω πως θα δούμε μεγάλη βελτίωση σε όλους τους τομείς. Το ότι διανύσαμε μια χρονιά όπως η φετινή είναι κάτι δυσάρεστο, επειδή δεν είναι καλό ούτε για εμένα, για τη Ferrari ή για τους οπαδούς της. Είναι όμως μέρος του παιχνιδιού.
Δεν είναι η πρώτη φορά που αντιμετώπισα δυσκολίες, και απλά πρέπει να κρατάς τα θετικά από αυτές και να σιγουρεύεσαι πως δεν θα ξανασυμβούν στο μέλλον.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του Kimi με το φετινό μονοθέσιο εντοπίζεται στο «κακό» μπροστινό μέρος της F14-T. Ο Raikkonen είχε ανέκαθεν μεγάλη ευαισθησία στον τρόπο με τον οποίο οι μπροστινοί τροχοί ανταποκρίνονται στις εντολές του, απαιτώντας τη μέγιστη ακρίβεια έτσι ώστε να κάνει το οδηγικό του στυλ να δουλέψει.
Παραδείγματα της ευαισθησίας του Kimi με τα οδηγικά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου του μπορούμε να θυμηθούμε και από τη θητεία του στη Lotus:
Στους πρώτους αγώνες του 2012, η ομάδα από το Enstone δοκίμαζε διαρκώς νέα συστήματα διεύθυνσης έτσι ώστε να δώσει στον οδηγό της την αίσθηση που επιθυμούσε, και στα μέσα του 2013 η αλλαγή στη γόμα των ελαστικών της Pirelli προκάλεσε επίσης κάποια μικροπροβλήματα στο Φιλανδό.
Διαβάστε επίσης: Τα νέα ελαστικά δεν ταιριάζουν στο οδηγικό στυλ του Raikkonen (14/10/2013)