Race Control | GP Μαλαισίας 2013

Οι κριτές του F1 GRIP σχολιάζουν το τριήμερο της Sepang με τις σημαίες τους…

greenΓια δεύτερο αγώνα καπάκι με τον πρώτο δεν είδαμε κι άσχημα πράγματα… Σφιχτές μάχες στρατηγικής, οριακές αποφάσεις, μπλεξίματα και πολιτική…

yellowΒέβαια, η πίστα της Μαλαισίας είναι φτιαγμένη για ακόμα καλύτερο θέαμα ως προς τις μονομαχίες τροχό με τροχό. Υπερβολικός ο ρόλος των ελαστικών. Πρακτικά δεν είδαμε και τραγικές διαφοροποιήσεις στην τακτική των πρωτοπόρων, οπότε ούτε καν βρεθήκαμε στη θέση να δούμε διαλυμένα ελαστικά απέναντι σε φρέσκα…

greenΑπρόσμενα σταθερό το καλό ξεκίνημα της Mercedes. Ελαφρώς βελτιωμένη σε σχέση με την Αυστραλία και με τάσεις να… ανησυχήσει τη Red Bull.

greenΕπίσης ωραίο ότι οι ασημί προσπάθησαν να χτυπήσουν για τη νίκη με ό,τι είχαν και δεν συμβιβάστηκαν από νωρίς με τις θέσεις 3 και 4.

black_orangeΣτη McLaren δείχνουν λάτρεις της παράδοσης… Από την εποχή του Mika Hakkinen, προχωρώντας στον Hamilton και τον Button, αν δεν φύγει ένας τροχός μετά από pit stop η ομάδα δεν παίρνει την ευλογία για τη σαιζόν… Πολύ κρίμα, γιατί ο Button είχε κάνει εξαιρετική εμφάνιση μέχρι τότε και υπήρχαν πιθανότητες να προβληματίσει τις Mercedes για το βάθρο.

yellowΟκ, η πολιτική είναι μέρος της F1, αλλά ομολογούμε πως δεν είναι το καλύτερό μας να ασχολούμαστε συνεχώς με εσωτερικές οδηγίες, σκάνδαλα team orders και τα συναφή… Θέλουμε απλά να βλέπουμε μονοθέσια δίπλα δίπλα στα όρια… Τόσο η Red Bull, όσο και η Mercedes φρόντισαν να αλλάξουν την ατζέντα σχολιασμού ενός κατά τ’άλλα ενδιαφέροντα αγώνα…

greenΣταγόνες αισιοδοξίας στη McLaren, καθώς σε μια μόλις εβδομάδα το μονοθέσιο έδειχνε πιό… οδηγήσιμο και ο Button κόντεψε να κάνει και την έκπληξη γύρω από τις θέσεις του βάθρου (οκ, ντάξει, σε αγώνα με ψιχάλες αυτό είναι κάτι τουλάχιστον αναμενόμενο!)

black_whiteΗ Ferrari και ο Alonso (κατά δήλωση των εμπλεκομένων) πήραν το ρίσκο να μείνουν στην πίστα με ζημιά στην εμπρός πτέρυγα, με σκοπό να την αλλάξουν μαζί με τα ελαστικά σε 3-4 γύρους. Δεν είμαστε μηχανικοί F1, αλλά βλέπουμε το άθλημα πολλά χρόνια και τέτοια ζημιά σε πτέρυγα σε πίστα που παράγονται αεροδυναμικά τόσο μεγάλες πιέσεις δεν την αφήνεις να σέρνεται για πάνω από ένα γύρο… Θα μπορούσαμε να έχουμε σοβαρά ατυχήματα και δράματα και με άλλα μονοθέσια…

yellowΡηχά νέρα για τη Lotus, που είχε ξεκινήσει το τριήμερο με αισιοδοξία, λόγω της καλής εμφάνισης στην Αυστραλία. Ικανοποιητικός ο Grosjean, αδιάφορος ο Kimi. Στο στεγνό με τα μεσαία ελαστικά κάτι πήγε να δείξει η ομάς, αλλά τσάμπα σηκωθήκαμε λίγο και ξανακαθήσαμε γρήγορα στον καναπέ.

greenΠολύ ωραία εικόνα να βλέπουμε τη Marussia να παλεύει στη μέση του grid…

green…κι ακόμα πιό ωραία, να βλέπουμε τον Jules Bianchi να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της F1.

greenΕπίσης ωραία εμφάνιση από τον Nico Hulkenberg, που κράτησε πίσω του αρκετά τον Kimi Raikkonen και πήρε τους βαθμούς της 8ης θέσης για τη Sauber.

greenΟ Webber ήταν ο πιλότος που βρισκόταν πάντα ένα βήμα μπροστά από τους άλλους σε στρατηγική και διάβασμα πίστας. Χρησιμοποίησε τα σκληρά ελαστικά περισσότερο (ίσως και λόγω μονοθεσίου, που τα φθείρει ιδιαίτερα) χωρίς να χάνει σε ταχύτητα, ενώ δέχθηκε το προσπέρασμα από τον team mate του όταν είχε ήδη αρχίσει να κινείται σε ρυθμούς χαλαρού τερματισμού.

chequeredΧμμμ, την καρό σημαία την πήρε πράγματι ο Vettel. Μπορεί να υπάρχουν χίλια δυο που μπορούμε να πούμε για τον τρόπο και την ιστορία πίσω από αυτή τη νίκη, όμως στους πίνακες της βαθμολογίας γράφτηκε Vettel – 25. Κι αυτό είναι κάτι που στο τέλος της χρονιάς μπορεί πάντα να έχει τη σημασία του. Το αν αυτοί οι 25 βαθμοί αποδειχθούν μικρό κέρδος μπροστά σε άλλα προβλήματα που θα προκύψουν στη συνέχεια εξαιτίας αυτής της συμπεριφοράς, μένει να το δούμε επίσης…

[Για όλες τις Σημαίες και τις επεξηγήσεις τους, δείτε Εδώ]