black_white_flag

Οι κριτές του F1 GRIP σχολιάζουν το τριήμερο της Ιταλίας με τις σημαίες τους…

greenΥπέροχος αγώνας στη Monza, με άφθονη δράση, αλλά έναν αδιαμφισβήτητο νικητή (και… πρωταθλητή).

black_whiteΟ Liuzzi πήρε στο λαιμό του τουλάχιστον τρεις συναθλητές του, με τρόπο ανεύθυνο κι επικίνδυνο. Ο Ιταλός επιχείρησε πολλαπλές κινήσεις επί αντιπάλων του πάνω στο γρασίδι και όταν χρειάστηκε να φρενάρει πριν την πρώτη στροφή έγινε το αναπόφευκτο. Η φάση μας θύμισε καταστροφικές εκκινήσεις από πρωτόπειρους οδηγούς σε εξομοιωτές οδήγησης. Sim racing games και αγώνες… ιστορίες βγαλμένες από τη ζωή!

greenΦανταστικός Schumacher για 3η φορά φέτος. Μετά τον Καναδά και το Βέλγιο, ο Michael κάνει άλλη μια εκπληκτική εμφάνιση σε πίστα που έχει γράψει στο παρλεθόν ιστορία. Μαχητικότητα στα όρια της σκληρότητας, φρένα που είχαμε καιρό να δούμε (απέναντι μάλιστα στον καλύτερο πιλότο σε αυτό τον τομέα σήμερα), αίσθηση του χώρου και των αποστάσεων, είσοδοι και έξοδοι με την καλύτερη δυνατή εκτέλεση και φόρα έφεραν τον Hamilton για δεύτερη φορά μετά τον Καναδά σε δύσκολη θέση. Δεν θυμόμαστε άλλη φορά τόσο μεγάλη σε διάρκεια μονομαχία, με πραγματικές εμπλοκές (1 ως και 3) σε κάθε γύρο. Έχουμε πει πολλές φορές ότι στην F1 ψάχνουμε κάτι ξεχωριστό, ασυνήθιστο, κάτι που θα θυμόμαστε αφού γίνει. Έχουμε αρχίσει να σχηματίζουμε την εντύπωση ότι ο Michael “διαλέγει” τους αντιπάλους που θέλει να φτάσει στα όρια, γιατί εκτός του Barrichello και του Hamilton πρακτικά δεν έχει εμφανιστεί τόσο σκληρός με άλλους πιλότους. Ίσως ο Γερμανός να δίνει μεγαλύτερη σημασία απ’ότι νομίζουμε σε κάποιες λεπτομέρειες (δηλώσεις, συμπεριφορές, σπόντες κτλ) κι αυτό δεν φοβόμαστε να πούμε ότι με κάποιο διεστραμμένο τρόπο μας αρέσει.

greenΟ Hamilton (κατά τη γνώμη μας ο καλύτερος πιλότος σε μονομαχίες από τη νέα γενιά) αντιμετώπισε έναν οδηγό που εμφανίστηκε αντίστοιχα ανυποχώρητος και νιώθει πώς είναι να βρίσκεσαι από την άλλη πλευρά. Του δίνουμε πράσινη σημαία, γιατί παρά την ασφυκτική πίεση στις μάχες κατάφερε να μην ακουμπήσει ούτε μια φορά με τον αντίπαλό του και δικαίωσε ουσιαστικά τον Schumacher που τολμούσε να κινείται στα όρια, εμπιστευόμενος ότι ο Lewis θα διατηρήσει τον έλεγχο.

yellowΤα είπαμε για τη Ferrari λίγο νωρίτερα… Ο αγώνας αυτός υποτίθεται ότι θα ήταν από τους καλούς της. Οι Ιταλοί είτε δεν εκτίμησαν σωστά, είτε έχουν κλείσει ήδη τα ντοσιέ του 2011 και ασχολούνται αποκλειστικά με το 2012 χωρίς να μας ενημερώσουν επισήμως. Χωρίς πολύ υψηλή τελική και με επανάληψη των σημαδιών “κόπωσης” του μονοθεσίου προς το τέλος, ήρθε και η “άβολη” μεσαία γόμα να κάνει ακόμα και την 3η θέση να κινδυνέψει να χαθεί.

greenΟ Alonso κάνει ό,τι μπορεί και του το αναγνωρίζουμε. Ο Ισπανός φαίνεται βέβαια χαλαρός και μάλλον ξέρει κάτι (ή απλά ελπίζει) για την επόμενη χρονιά. Είναι κρίμα τόσο καλός οδηγός να μη μαζεύει στο βιογραφικό του τους αριθμούς που του αξίζουν.

black_orangeΟ βασικός λόγος που ξενερώσαμε πάρα πολύ με το ατύχημα του Rosberg ήταν ότι χάθηκε η ευκαιρία να δούμε τί θα γινόταν με τη στρατηγική του νεαρού. Ήταν ο μόνος στη 10άδα που επέλεξε να κάνει κατατακτήριες (και, άρα, εκκίνηση αγώνα) με τη μεσαία γόμα και θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον η εξέλιξη.

greenΟ Bruno Senna έφερε τη Renault του μέσα στη 10άδα (9ος) και, με τον Petrov να έχει χάσει τον αγώνα λόγω του περιστατικού του πρώτου γύρου, έστρεψε τα μάτια πάνω του, αποσπώντας κάποια θετικά σχόλια. Στις μονομαχίες του δεν φέρθηκε πολύ έξυπνα, όμως το DRS αποδεικνύεται παντοδύναμο όπλο κατά καιρούς. Σίγουρα ο Bruno χρειαζόταν το καλό ξεκίνημα και θα τον παρακολουθούμε στενά.

stripedΟ Massa από την άλλη χάνει για μια ακόμα φορά την ευκαιρία να γυρίσει τις εντυπώσεις υπέρ του. Από την Παρασκευή είχε την ταχύτητα έναντι του Alonso, αλλά στον αγώνα πάντα κάτι συμβαίνει… Στη φάση με τον Webber έχει ευθύνη, έστω κι αν δεν είναι προφανές με την πρώτη ματιά. Πιθανότατα θα ασχοληθούμε με το θέμα λεπτομερώς.

greenΗ “συμπάθεια” που έχουμε στον Alguersuari ξεκίνησε δειλά όταν πέρυσι έκανε κάποιες καλές κινήσεις σε μονομαχίες, ατόνησε μετά, ξανατονώθηκε σε βαθμό εκνευρισμού όταν άρχισαν οι επιθέσεις εναντίον του στο μέσον της χρονιάς και δικαιώθηκε με τις εμφανίσεις του Ισπανού τελευταία. 7η θέση, μετά από εκπληκτική διαχείριση αγώνα από το νεαρό. Ενδεχομένως αυτό να είναι και η απόδειξη ότι η στρατηγική της Toro Rosso να έχει συνέχεια τους πιλότους της “στην πρίζα” (με την “απειλή” του Riciardo) δουλεύει καλά. Αλλά μόνο και μόνο για το “σπάσιμο” που κάνει σε κάποιους επίδοξους αντικαταστάστες, τον στηρίζουμε.

greenΜερικές φορές αυτός ο Button κινδυνεύει να γίνει κακιά συνήθεια! Ο Βρετανός έχασε λίγο έδαφος στην αρχή, όμως στη συνέχεια σκαρφάλωσε στη 2η θέση πανάξια και χωρίς καθυστερήσεις στα όποια εμπόδια. Ευτύχησε να βρει τον Schumacher στο γύρο εισόδου στα pits, οπότε δεν συνάντησε μεγάλη αντίσταση, όμως η επιμονή του στα προσπεράσματα από την εξωτερική μας αρέσει ιδιαίτερα. Με ψυχραιμία και στυλ κρατιέται μπροστά από τον Hamilton και πλέον διαπραγματεύεται από ισχυρή θέση την ανανέωση του συμβολαίου του με την ομάδα.

chequeredΚατατάσσουμε αυτή τη νίκη του Vettel ανάμεσα στις καλύτερές του. Αποδείχθηκε πράγματι ότι η Red Bull ήταν αξιόμαχη στη Monza, αλλά εμείς κρατάμε το τί κάνει ο κάθε οδηγός τη στιγμή που μετράει και πόσες ευκαιρίες εκμεταλλεύεται ή πετάει στη σκουπίδια. Έκανε το προσπέρασμα με πείσμα όταν έπρεπε επί του Alonso, αποφεύγοντας να κολλήσει πίσω του για πολλούς γύρους, ξέφυγε γρήγορα από την “καυτή ζώνη” του 1 sec που θα επέτρεπε την ενεργοποίηση του DRS από τους διώκτες του και μετά απλά εξαφανίστηκε. Έχοντας την άνεση του τίτλου πλέον μπορεί να ασχολείται με τις όποιες αδυναμίες του και να βελτιώνεται σε αυτές. Ο Γερμανός μπορούσε να μην ασχοληθεί ιδιαίτερα, να πάει για ένα “ασφαλές” βάθρο, όμως επέλεξε να κυνηγήσει την pole και τη νίκη χωρίς συμβιβασμούς. Chequered flag well deserved, mate!