black_white_flag

Οι κριτές του F1 GRIP σχολιάζουν το τριήμερο του Βελγίου με τις σημαίες τους…

greenΚαι πάλι πολύ ωραίος αγώνας, χωρίς να χρειάζεται να βρέξει… αν και η βροχή της Παρασκευής και του Σαββάτου είχε συνέπειες και την Κυριακή.

yellowΟ Lewis Hamilton συνεχίζει να καταστρέφει τον εαυτό του και το μοναδικό οδηγικό του ταλέντο, με κινήσεις που είναι απλά αχρείαστες. Ο Βρετανός διεκδικούσε μάλλον το βάθρο, ακόμα και με τα προβλήματα που δήλωσε ότι αντιμετώπιζε.

greenΜια εκπληκτική επίδοση κρατούσε για τον εαυτό του και για εμάς ο Michael Schumacher για να γιορτάσει τον 20ό χρόνο από την πρώτη του εμφάνιση στην F1. Ο Γερμανός ήταν συγκλονιστικός από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο, εκμεταλλεύτηκε άριστα τα διαθέσιμα ελαστικά, χρησιμοποίησε κυρίως για λόγους δικής του… “ασφαλείας” το αυτοκίνητο ασφαλείας (για να ξαναβάλει φρέσκα ελαστικά, παρ’ότι αναγκαστικά έπεσε πιό πίσω κι έπρεπε να ξαναπεράσει κάποια μονοθέσια) και πέρασε δύο φορές τον team mate του (μία μετά την ολοκλήρωση των pit stops και μία μέσα στην πίστα στους τελευταίους γύρους), ο οποίος μάλιστα οδηγούσε την κούρσα στην μόλις 4η στροφή του αγώνα. Ένα ακόμα καταπληκτικό άνοιγμα αγώνα, που τον έφερε 11 θέσεις πάνω σε μόλις 2-3 γύρους και πειστικά περάσματα από τις στροφές, χωρίς δράματα, αλλά με τη σιγουριά της εμπειρίας στο τιμόνι. Ο Michael ήταν αποφασιστικός από την Παρασκευή κιόλας, οδηγώντας αρκετά ριψοκίνδυνα και με πάθος που είχαμε καιρό να δούμε. Όλα αυτά, φυσικά, θα έχουν νόημα μόνο αν συνεχίσουν κατ’αυτό τον τρόπο και στους επόμενους αγώνες…

black_whiteΜάλλον… ελαφριά η ποινή στη Maldonado για τη φάση με το Hamilton. Η F1 είναι το παράδειγμα για τους νέους οδηγούς και το χειρότερο δεν ήταν η ίδια η φάση, αλλά οι εντελώς ανόητες δηλώσεις του Pastor στα μικρόφωνα του bbc, με το χαλαρό πνεύμα του “αυτά συμβαίνουν στους αγώνες”. Το θέμα δεν είναι το αποτέλεσμα της σύγκρουσης, αλλά η πρόθεση του οδηγού να μπει σε διαδικασία κόντρας σε τέτοια φάση.

greenΈλα ρε Button τρέλλανέ μας πάλι! Ο Jenson (που το F1 GRIP του έχει αποδώσει εδώ και πολύ καιρό με τιμή τον τίτλο του Droopy της F1), έκανε πάλι τα… δικά του με τη στρατηγική και τη διαχείριση ελαστικών, ενώ είχε ένα… φαγωμένο πλαϊνό στην πίσω πτέρυγα και ένα κομμένο δεξί καθρέφτη μετά από τη “βροχή” θραυσμάτων στον πρώτο γύρο. Παραδοσιακά… 9/10 προσπεράσματα από την εξωτερική, γιατί έτσι του αρέσει.

yellowΠολύ μέτριος Massa, χωρίς έμπνευση και ευελιξία στις μονομαχίες (ειδικά με το Rosberg), ενώ είχε το ρυθμό να κερδίσει τον Alonso αυτό το τριήμερο. Ο Βραζιλιάνος δεν πρέπει να πετάει έτσι τις ευκαιρίες για τον εαυτό του.

stripedΗ Ferrari έχει φτιάξει ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο και η εξέλιξή της μέσα στη χρονιά ήταν (όπως είχαμε προβλέψει) αξιοσημείωτη. Όμως το μονοθέσιο αυτό δουλεύει μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες. Κανείς δεν έχει κάνει συμβόλαιο με το θεό του καιρού και σίγουρα όχι οι κόκκινοι, που περιμένουν κάθε φορά μήπως κάψει λίγο παραπάνω ο ήλιος για να δουν άσπρη μέρα. Η κατάσταση δεν πρόκειται να βελτιωθεί όσο μπαίνουμε στο -ψυχρότερο- φθινόπωρο αλλά αναρωτιόμαστε αν η Ferrari πιστεύει ότι αξίζει τον κόπο πια να ασχολείται ακόμα με το μονοθέσιο αυτής της χρονιάς.

black_orangeΟ τροχός που έφυγε από τον Schumacher στις κατατακτήριες του Σαββάτου θα πρέπει να ταρακουνήσει αρκετά τη MercedesGP, γιατί πιθανότατα το γεγονός σχετίζεται με το “πρωτοποριακό” σύστημα του μπουλονιού της γερμανικής ομάδας.

black_whiteΔεν ήταν αυτό το ντεμπούτο που θα ήθελε ο Bruno Senna με τη Renault Lotus, ειδικά μετά την καλή του εμφάνιση σε Παρασκευή και Σάββατο. Αχρείαστο ρίσκο στην εκκίνηση, ενώ μάλιστα είχε πάρα πολύ χώρο για να πάει φυλαγμένα. Παθήματα-μαθήματα, ελπίζουμε. Κρίμα για τον Alguersuari, που τελευταία έχουμε συμπαθήσει ιδιαίτερα και είχε κάνει υπέροχη προσπάθεια μέχρι εκείνη τη στιγμή το τριήμερο.

greenΟ Webber μπορεί να μην είναι το μεγαλύτερο ταλέντο του grid, μπορεί να έγινε 35 χρονών προχθές και να μην έχει πολύ μέλλον στο σπορ, όμως είναι σίγουρα ολίγον αδικημένος από την τύχη. Από λάθος ή από πρόβλημα η εκκίνησή του ήταν πάλι προβληματική, όμως στη συνέχεια ο Αυστραλός έκανε για μια ακόμα φορά εξαιρετικό αγώνα για να ανεβεί θέσεις και τερμάτισε 2ος, αρκετά κοντά στον Vettel, χρησιμοποιώντας μάλιστα τη μεσαία γόμα και στις δύο αλλαγές ελαστικών που έκανε. Έτσι, απέφυγε το ρίσκο των μαλακών ελαστικών που φθείρονταν ανομοιόμορφα, αλλά οδήγησε με πάθος και σημείωνε πολύ ανταγωνιστικούς χρόνους με την “αργή γόμα”, ενώ κατά κάποιο τρόπο έβγαλε από πάνω του οποιαδήποτε “κατηγορία” για αθέμιτο ανταγωνισμό από την υπόθεση του Σαββάτου. Αντρίκια και σταράτα, μπράβο του. Το προσπέρασμα επί του Alonso στην είσοδο της Eau Rouge μας έκοψε την ανάσα και (χάρη στον Fernando που πάντα είναι “λογικός” στις μονομαχίες) ευτυχώς έμεινε μια ωραία φάση να βλέπουμε σε replay.

redΑπό επικίνδυνο έως ανήθικο το ζήτημα που προέκυψε με το πρόβλημα ελαστικών από τη Red Bull. Ανησυχίες εξέφρασαν κι άλλες ομάδες για την αντοχή των ελαστικών, όμως περιορίστηκαν στις συστάσεις της Pirelli για το στήσιμο και δεν τράβηξαν στα άκρα τις ρυθμίσες της γεωμετρίας των τροχών… κάτι που έκανε η Red Bull με σαφή στόχο την απόλυτη επίδοση και όχι τη διάρκεια ή την ασφάλεια. Οι ταύροι μπορούσαν αν ήθελαν να χρησιμοποιήσουν τη μεσαία γόμα ή να αλλάξουν στήσιμο και να ξεκινήσουν από το pitlane, όμως απαίτησαν και τη διατήρηση της pole position και νέα ελαστικά. Καλώς δεν επιτράπηκε η εξαίρεση, κακώς η ομάδα επέμεινε στα μαλακά ελαστικά με τον Vettel και το Newey να μετράνε τους γύρους με το άγχος της αστοχίας.

chequeredΟ Vettel είναι ο βασιλιάς του “ψεκάστε (κατατακτήριες/pole) – σκουπίστε (αγώνας/επί κεφαλής) – τελειώσατε (τερματισμός/νίκη)” και για μια ακόμα φορά έδειξε ότι όταν βρίσκεται στην πρώτη θέση με ικανό μονοθέσιο δύσκολα χάνει. Το να λέμε ότι το πρωτάθλημα είναι “δύσκολο” να χαθεί, πλέον είναι κατ’ουσία άρνηση της πραγματικότητας. Ο δεύτερος, Webber, βρίσκεται σε τέτοια βαθμολογική απόσταση που θα θέλει σερί νίκες και 3-4 αγώνες χωρίς βαθμολόγηση για τον Vettel για να βρεθεί στα ίσα. Υπό προϋποθέσεις, ο τίτλος μπορεί να “κλείσει” μαθηματικά και στη Σιγκαπούρη. Μπορεί ακόμα να μην προσφέρει τρελλό θέαμα, αλλά στην F1 ποτέ δε μετρούσαν για… δύο νίκες οι πιρουέτες και τα ανάποδα και ειδικά στο έτος 2011 που βρισκόμαστε πλέον.

chequeredΣτα 42 του χρόνια, μετά από μία σφοδρή επίθεση εναντίον του από πολλές πλευρές και συμφέροντα, ο Michael Schumacher έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες μετά την επιστροφή του στη δράση, μαζί ίσως με αυτόν του Καναδά. Έχουμε επισημάνει εδώ και πολύ καιρό τα “ποιοτικά” στοιχεία που είναι υπέρ του και δεν αντικατοπτρίζονται στη βαθμολογία αλλά αυτή τη φορά, παρά τις δυσκολίες και τις ατυχίες, πήρε αυτό που άξιζε και με το παραπάνω.