Δείτε την προσπάθεια των φοιτητών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τους διαγωνισμούς Formula Student/FSAE, όπως την περιγράφουν οι ίδιοι οι συντελεστές της!

Γνωρίζουμε ότι οι συνθήκες για τους Έλληνες επιστήμονες και μηχανικούς δεν είναι ιδανικές, όσον αφορά στις συνθήκες για την έρευνα. Παρ’όλ’ αυτά, τα ελληνικά τεχνολογικά ιδρύματα κάνουν μεγάλες προσπάθειες, που αξίζουν προβολής και στήριξης. Λόγω της αγάπης μας για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, την προσωπική-συναισθηματική μας σχέση με κάποια από αυτά τα τεχνολογικά ιδρύματα, αλλά και την κατανόηση των αναγκών για προβολή που έχουν τέτοιες προσπάθειες, δεν μπορούσαμε παρά να υποστηρίξουμε τα παιδιά του ΕΜΠ, με τα οποία βρεθήκαμε και από κοντά και συζητήσαμε για το εγχείρημά τους, τις δυσκολίες και τις φιλοδοξίες τους. Διαβάστε παρακάτω τί έχουν να μας πουν οι ίδιοι γι’αυτή τους την προσπάθεια:

Η Prom Racing είναι η ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που συμμετέχει στουςδιαγωνισμούς Formula Student/FSAE. Πρόκειται για διεθνείς φοιτητικούς διαγωνισμούς -προσομοίωση μεγάλων κατηγοριών μηχανοκίνητου αθλητισμού- όπου ομάδες από πολυτεχνεία όλου του κόσμου σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και εν τέλει οδηγούν μονοθέσια. Δηλαδή,ακολουθούνται αυστηροί κανονισμοί τόσο τεχνικοί όσο και αγωνιστικοί, οι εκάστοτε ομάδες εξασφαλίζουν τη χρηματοδότηση τους με αναζήτηση χορηγών και κάθε μέλος κατέχει έναν συγκεκριμένο ρόλο που συνεργαζόμενο αρμονικά και αποδοτικά με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας θα οδηγηθούν στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

prom1

Η κατηγορία τοποθετείται στο κενό μεταξύ αγωνιστικού καρτ και Formula 3, πολύ πιο κοντά βέβαια στην F3. Οι τεχνικοί κανονισμοί είναι γενικά ελεύθεροι σε σχέση με υψηλότερες κατηγορίες (λογικό αφού θέλει να τεστάρει περισσότερο τις σχεδιαστικές εμπνεύσεις των φοιτητών) και γενικά ορίζουν ένα open wheel-open cockpit μονοθέσιο με όριο κυβισμού 610cc, ελάχιστο μεταξόνιο 1525mm και αρκετούς κανονισμούς ασφάλειας στο σασί. Οι αγώνες γίνονται κάθε καλοκαίρι σε Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία , Ουγγαρία, Αυστρία, Ισπανίαόσον αφορά την Ευρώπη σε γνωστές πίστες και σε αντίθεση με τις «νορμάλ» κατηγορίες motorsport δεν περιέχουν μόνο αγωνιστικό κομμάτι, αλλά και στατικό. Δηλαδή βαθμολογείσαι ακόμη και στο σχεδιασμό του μονοθεσίου και στο κόστος του. Επίσης κριτές και τεχνικοί έφοροι είναι μεγάλοι μηχανικοί του χώρου π.χ. Brawn και Allison στην Αγγλία, Costa και Dallara στην Ιταλία κλπ.

prom1

prom1
Η ομάδα ιδρύθηκε το 2008 κατακτώντας την 1η θέση στην κατηγορία Class 3 της Ιταλίας την ίδια χρονιά, που αφορούσε το κομμάτι του σχεδιασμού και της μελέτης του μονοθεσίου.

Φέτος έκανε την πρώτη της προσπάθεια στην κατηγορία Class 1, όπου διαγωνίζονται ομάδες με κατασκευασμένα μονοθέσια, με πολύ μικρό budget σε σχέση με τον ανταγωνισμό, σημειώνοντας ανταγωνιστικούς χρόνους και τερματίζοντας πάνω από ομάδες με μεγαλύτερη εμπειρία. Η ομάδα άκουσε για το μονοθέσιό της πολύ θετικά σχόλια τόσο από κριτές όσο και από διαγωνιζόμενους,όντας ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό για πρωτοεμφανιζόμενους.

Κατέκτησε την 23η θέση στους 30 στον διαγωνισμό της Ουγγαρίας, με 1η θέση στην επιμέρους κατηγορία “Cost and Manufacturing”, ως αποτέλεσμα του χαμηλού κόστους κατασκευής. Στο διαγωνισμό της Ιταλίας τερμάτισε 32η στους 50, συνεχίζοντας την ανταγωνιστική εμφάνιση.

prom1

Συνοπτικά, τα βασικά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου είναι τα εξής:

• Βάρος: 240kg race ready (χωρίς οδηγό)

• Χαλύβδινο σωληνωτό πλαίσιο

• Ειδικής κατασκευής αλουμινένιο υποπλαίσιο πίσω ανάρτησης και μετάδοσης κίνησης.

• Κινητήρας 2006 Yamaha YZF 600cc φέρων τα φορτία του υποπλαισίου της πίσω ανάρτησης

• Ειδικής κατασκευής εισαγωγή-εξαγωγή ηχητικά μελετημένες

• Προγραμματιζόμενη ECU

• Ειδικής μελέτης και κατασκευής σύστημα ξηρού κάρτερ

• Ανάρτηση διπλών ανισομεγεθών ψαλιδιών με pullrod εμπρος και pushrod πίσω

• Fox ρυθμιζόμενα αμορτισέρ• Μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen της Quaife

• Ηλεκτρομηχανικό shifter με αλλαγές ταχυτήτων και συμπλέκτη στο τιμόνι

• Διπίστονες δαγκάνες μπρος πίσω

• Ζάντες αλουμινίου-μαγνησίου OZ 13”

• Ελαστικά Hoosier 7,5’’

Ενώ οι επιδόσεις του είναι:

• Ισχύς: 85Ps@10.000rpm

• Ροπή: 50Nm@7250rpm• Επιτάχυνση 0-100kph: 3,9s

• Τελική Ταχύτητα:170kph• Μεγ. Πλευρική Επιτάχυνση: 1,7g

• Μέγιστη Επιβράδυνση: 1,9g

Κάθε μια από τις παραπάνω επιλογές έγινε με κριτήρια την απόδοση, το κόστος και την ευκολίακατασκευής. Λόγω του περιορισμένου budget της ομάδας, έπρεπε όσο το δυνατόν περισσότερα κομμάτια να κατασκευαστούν μέσα στο εργαστήριο, από τα μέλη της ομάδας.

Έτσι αφού είχε επιλεγεί ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης, έγινε η επιλογή του χαλύβδινου σωληνωτού πλαισίου για το σασσί, αφού το carbon monocoque απαιτούσε τεχνογνωσία και χρήματα που δεν υπήρχαν. Μάλιστα αναγκαστήκαμε να χρησιμοποιήσουμε μη βέλτιστες διατομές, καθώς δεν υπήρχαν στην αγορά της Ελλάδας.

Στο πίσω μέρος αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί αλουμινένιο υποπλαίσιο το οποίο μεταφέρει φορτία του πίσω άξονα στο housing μοτέρ-κιβωτίου ταχυτήτων, αξιοποιώντας την ακαμψία του.

prom1

prom1

Η πορεία σχεδιασμού και βελτιστοποίησης του σασσί έγινε παράλληλα με τον καθορισμό τηςγεωμετρίας της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, που με την επιλογή ελατηρίων και χαρακτηριστικών αμορτισέρ, καθορίζουν τη δυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου.

prom1

Αντίστοιχα, όλα τα μη αναρτώμενα κομμάτια της ανάρτησης (άκρα, μουαγιέ, άξονες, μοχλικά κτλ)έγιναν στο CNC της σχολής, μετά από λεπτομερή ανάλυση με λογισμικό πεπερασμένων στοιχείων, με στόχο τη μείωση του βάρους και την μεγιστοποίηση της αντοχής. Το ίδιο συνέβη και για το υποπλάισιο και τα μέρη της μετάδοσης, όπου η ακρίβεια των διαστάσεων είναι το ζητούμενο. Για τον κινητήρα, κατασκευάσαμε μια custom αλουμινένια εισαγωγή, μελετημένη ώστε να αυξάνει την απόδοση σε όλο το φάσμα λειτουργίας, ενώ η πεταλούδα είναι επίσης δικής μας κατασκευής. Ταυτόχρονα, η μετατροπή σε ξηρό κάρτερ συμβάλει στη μείωση του ύψους του κέντρου βάρους, ενώ αυξάνει και τη μακροζωία του κινητήρα. Όλα τα απαραίτητα κομμάτια κατασκευάστηκαν από την ομάδα. Για την ηλεκτρονική διαχείριση χρησιμοποιήθηκε ένας σχεδόν custom εγκέφαλος, κατασκευασμένος και προγραμματισμένος από τους φοιτητές, με κόστος υποπολλαπλάσιο μιας επώνυμης ECU, αλλά με παραπλήσιες ή και περισσότερες δυνατότητες (launch control, flatshift, εναλλαγή χαρτών).

prom1

prom1

Συνοψίζοντας, σε κάθε περίπτωση η πρώτη μας παρουσία στην κατηγορία Class1 των διαγωνισμών κρίνεται αντικειμενικά πολύ επιτυχημένη και ήταν εμφανές ότι αν είχαμε τη δυνατότητα για περισσότερες δοκιμές πριν τους διαγωνισμούς θα αντλούσαμε το σύνολο των δυνατοτήτων τουμονοθεσίου και θα είχαμε εύκολα καλύτερα αποτελέσματα. Κάτι τέτοιο χρειάζεται όμως χρήματα,παράγοντας ο οποίος αποτελεί εμπόδιο στην εφαρμογή όλων των ιδεών μας και των δυνατοτήτωνμας.

Η ομάδα ευχαριστεί πολύ όλους τους χορηγούς που την στήριξαν για την έως τώρα προσπάθειά τηςκαι ελπίζει να δεχτεί περισσότερη στήριξη για την συνέχεια των προσπαθειών της, έχοντας πλέοντην εμπειρία και τις προϋποθέσεις για ένα ακόμη καλύτερο μονοθέσιο και ακόμη καλύτερα αποτελέσματα τη νέα σεζόν.

Η Prom Racing αποτελείται από τα εξής μέλη: Αλέξης Βαμβακάς, Γιάννης :ιονυσόπουλος, Μάνος Παπαγεωργίου, Άγγελος Τσιαπάρας, ΓιάννηςΜιχαλόπουλος, Χριστίνα Νικήτα, Ηλίας Πατσιαούρας , Βασίλης Γεωργούτσος, Μάκης Μπεκάκος,Κωστής Μαυρογιαννάκης, Θανάσης Μπουτσικάκης, Ντάνιελ Παναγιωτίδης, Βασίλης Τσιολάκης.

Για περισσότερες πληροφορίες, λεπτομερή τεχνικά χαρακτηριστικά και ενημερώσεις για την πορεία των projects, επισκεφτείτε τον ιστότοπο: http://www.fsae.ntua.gr