Πώς η Mercedes δίνει μυστικές ρυθμίσεις σε ομάδες, για να τις βοηθήσει να κερδίσουν τη Ferrari

Γράφει: Ανδρέας Αντωνόπουλος

Πώς η Mercedes δίνει μυστικές ρυθμίσεις σε ομάδες, για να τις βοηθήσει να κερδίσουν τη Ferrari

Ο πρώην επικεφαλής της Lotus, Matthew Carter, αφηγήθηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία από το 2015.

Σύμφωνα με τον Carter, η Mercedes έδωσε στην ομάδα του μια μυστική ρύθμιση, προκειμένου να βοηθήσει τον Romain Grosjean να καταδιώξει τον Sebastian Vettel και να του στερήσει μια παρουσία στο βάθρο. (Θυμίζουμε ότι εκείνη τη χρονιά η Lotus είχε μεταπηδήσει από τη Renault στη Mercedes. Στη συνέχεια εξαγοράστηκε από την Renault, που την μετέτρεψε εκ νέου στην εργοστασιακή της ομάδα).

Προς το τέλος του αγώνα βρισκόμασταν στην τέταρτη θέση. Όταν έχεις έναν κινητήρα Mercedes, ή Renault ή οποιονδήποτε κινητήρα, έχεις όλους αυτούς τους τεχνικούς της εταιρείας να παρακολουθούν από το πίσω μέρος του γκαράζ και να βλέπουν τι γίνεται με τον κινητήρα, τι ρυθμίσεις να χρησιμοποιηθούν, τι λειτουργείς κτλ

Δεν ήθελαν ο Sebastian Vettel να πάρει βάθρο στο Spa και έβλεπαν ότι ο Romain με πιο φρέσκα ελαστικά τον έφτανε. Οπότε του έδωσαν μια διαφορετική ρύθμιση του κινητήρα. Όταν ο Romain ήρθε μετά το τέλος του αγώνα, είπε ότι το μονοθέσιο ποτέ άλλοτε δεν κινούταν με τον τρόπο που το έκανε σε αυτούς τους τελευταίους γύρους.

Είναι λογικό. Τη στιγμή που το μονοθέσιο είναι πιο γρήγορο, το αεροδυναμικό πακέτο δουλεύει καλύτερα, τα ελαστικά είναι καλύτερα, δεν χρειάζεται να φρενάρεις το ίδιο αργά. Κάθε κομμάτι του μονοθεσίου δούλευε καλύτερα, επειδή ήταν σε αυτή τη λειτουργία.

Η Mercedes δεν μας είπε ποτέ τι ήταν. Είπαν ότι δεν υπήρχε διαφορά. Ο Romain μου είπε “Για κανένα λόγο, το αυτοκίνητο ήταν διαφορετικό στην οδήγηση”. Στους αγώνες που ακολούθησαν συνέχιζα να ρωτάω την Mercedes ποια ήταν η λειτουργία του κινητήρα και αν μπορούσαμε να την έχουμε. Και απαντούσαν “Όχι, ήταν ειδικά για το Spa και ειδικά για τους χ, ψ παράγοντες. Δεν την ξαναείδαμε ποτέ.”

Ο Carter μάλιστα σημείωσε ότι οι κινητήρες έρχονται πριν από κάθε αγώνα, εγκαθίστανται από τους τεχνικούς του κατασκευαστή και μετά τον αγώνα συλλέγονται ξανά από την Mercedes.

Για την ιστορία, ο Grosjean θα ανέβαινε στο βάθρο ούτως ή άλλως, αφού ένα κλατάρισμα έστειλε τον Vettel εκτός πίστας και αγώνα.

Η αποκάλυψη του Carter όμως επιβεβαιώνει τις υποψίες ότι οι πελατειακοί κινητήρες, ακόμη και αν τεχνικά είναι πανομοιότυποι με τους εργοστασιακούς, στην πράξη δεν προσφέρουν την ίδια απόδοση.

Καμία εταιρεία δεν θα επέτρεπε σε μία ομάδα, η οποία εξαρτάται από αυτήν, να την νικήσει. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο Ron Dennis εγκατέλειψε την Mercedes, που δεδομένα είχε και έχει τον καλύτερο κινητήρα στην F1, για να δοκιμάσει την τύχη της McLaren με έναν νέο κατασκευαστή, ο οποίος θα αφοσιωνόταν σε αυτήν.

Ένα άλλο θέμα που τίθεται εδώ όμως, και που επίσης υποψιαζόμασταν αλλά δεν είχαμε συγκεκριμένα στοιχεία, είναι το πώς ένας κατασκευαστής μπορεί κατά βούληση να επηρεάσει το αποτέλεσμα ενός αγώνα, χρησιμοποιώντας τις ομάδες που εφοδιάζει με κινητήρες.

Αυτό που έγινε το 2015 στο Spa με τη Lotus, θα μπορούσε να έχει γίνει δεκάδες φορές με την Force India ή τη Williams. Το ίδιο θα μπορούσε να έχει κάνει και η Ferrari με την Sauber, τη Haas ή παλιότερα με την Toro Rosso.

Δείτε στο παρακάτω βίντεο τον Carter να συμμετέχει στο podcast του Missed Apex. Το επίμαχο απόσπασμα ξεκινά στο 28ο λεπτό, αλλά συνιστούμε ανεπιφύλακτα να δείτε όλο το podcast.

SHARE THIS