Πόλεμος έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ώρες με αφορμή τα νέα προβλήματα της Toro Rosso με τον κινητήρα της Toro Rosso, που είχαν ως αποτέλεσμα οι Brendon Hartley και Pierre Gasly να κάνουν συνολικά 5 γύρους στο FP1.

Η Ιταλική ομάδα ταλαιπωρήθηκε αρκετά με μηχανικά σφάλματα και στο Μεξικό, με το Cyril Abiteboul να μη φαίνεται ευχαριστημένος με τη δουλειά που γίνεται στην Toro Rosso:

Δεν είμαστε χαρούμενοι με αυτή την κατάσταση και τη χειριζόμαστε με μεγάλη σοβαρότητα. Η Toro Rosso έχει αντιμετωπίσει πολύ περισσότερα προβλήματα από τις άλλες ομάδες στους δύο τελευταίους αγώνες και φυσικά όταν αυτό συμβαίνει, λόγω των κανονισμών και λόγω της διαθεσιμότητας εξαρτημάτων και του χρόνου παραγωγής, προκαλούνται προβλήματα.

Έχουμε ανησυχίες για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο κινητήρας μας στο μονοθέσιο της Toro Rosso, κάτι που ενδεχομένως εξηγεί γιατί είχαμε τόσα προβλήματα συγκεκριμένα από την Toro Rosso. Δεν υπάρχουν ποτέ συμπτώσεις σε αυτό το άθλημα.

Η απάντηση της Toro Rosso ήρθε λίγη ώρα πριν την έναρξη του FP1 και ήταν αρκετά επιθετική. Η ανακοίνωση της ομάδας της Faenza ανέφερε:

Λόγω κάποιων κατηγοριών από τον προμηθευτή κινητήρων της ομάδας στα ΜΜΕ, η Toro Rosso θα ήθελε να ξεκαθαρίσει την κατάσταση όσον αφορά τις κινητήριες μονάδες.

Είναι έκπληξη για την ομάδα το γεγονός πως ο Cyril Abiteboul δήλωσε στα ΜΜΕ πως τα προβλήματα της Toro Rosso είναι κυρίως θέματα της ομάδας και σχετίζονται με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η κινητήρια μονάδα στο σασί της STR12.

Θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε πως όλα τα πρόσφατα σφάλματα στην MGU-H και τον κινητήριο άξονα δε σχετίζονται με τον τρόπο που λειτουργεί η ομάδα ή τον τρόπο που συνδέεται η κινητήρια μονάδα στο σασί.

Τίποτα δεν έχει αλλάξει ή μεταβληθεί σε αυτή την εγκατάσταση κατά τη διάρκεια του 2017, εκτός από βελτιώσεις στην ψύξη στο μέσο της σεζόν. Μετά το χειμερινό διάλειμμα, η Toro Rosso έχει αντιμετωπίσει επαναλαμβανόμενα σφάλματα στον κινητήρα, ενώ οι σχετικές ποινές στο grid κοστίζουν βαθμούς και θέσεις στη βαθμολογία του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

Ένας από τους κύριους λόγους για τα θέματα είναι η έλλειψη των διαθέσιμων νέων τμημάτων του κινητήρα. Στην περίπτωση της Toro Rosso, η ομάδα αλλάζει συνεχώς τμήματα από τη μία κινητήρια μονάδα στην άλλη κατά τη διάρκεια του τριημέρου και, σε πολλές περιπτώσεις, αναγκάζεται να τρέξει με μονάδα παλαιότερης έκδοσης.

Στον τελευταίο αγώνα, στο Μεξικό, είδαμε μόλις δύο από τα έξι μονοθέσια στον τερματισμό, υπογραμμίζοντας την κακή αξιοπιστία.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μάχονται με την Toro Rosso για μία καλύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Όπως είπε ο κύριος Abiteboul η κατάσταση δεν είναι σύμπτωση, αλλά σίγουρα δεν είναι εξαιτίας του μονοθεσίου της Toro Rosso.

Όπως αναφέρθηκε και στην ανακοίνωση της Toro Rosso, υπάρχει μία κλειστή μάχη για την έκτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, με την Ιταλική ομάδα στους 53 βαθμούς, τη Renault στους 48 και τη Haas στους 47.

Μάλιστα, δεν αποκλείεται η διαμάχη να συνεχιστεί και να γίνει ακόμα πιο σοβαρή, αφού σύμφωνα με τον Ted Kravitz, δημοσιογράφο του Sky Sports, η Renault είναι έξαλλη και σκέφτεται ακόμα και να σταματήσει άμεσα την προμήθεια κινητήρων στην Toro Rosso, θέτοντας υπό αμφισβήτηση τη συμμετοχή της ομάδας στο Abu Dhabi!