Οι μονάδες ισχύος για τον έναν ή τον άλλο λόγο έχουν δώσει αφορμές για πολλές συζητήσεις κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς.
Τα δύο σημαντικότερα θέματα που μας έχουν απασχολήσει σχετικά με τους νέους κινητήρες είναι η δυνατότητα εξέλιξης και το κόστος τους.
Η Mercedes έχει κατασκευάσει μια σημαντικά ανώτερη μονάδα ισχύος από τις Ferrari και Renault, οι οποίες αδυνατούν να κλείσουν τη διαφορά απόδοσης μέσα στη χρονιά λόγω των κανονισμών που οριοθετούν την εξέλιξη τους.
Σχετικό θέμα: Τι ισχύει για την εξέλιξη και το πάγωμα των μονάδων ισχύος
Επιπλέον, οι φετινές μονάδες ισχύος, λόγω της πολυπλοκότητάς τους, έχουν αρκετά αυξημένο κόστος σε σχέση με τους V8 που χρησιμοποιούνταν μέχρι και πέρυσι, κάτι που έχει δυσκολέψει αρκετά τις μικρότερες ομάδες.
Ο Christian Horner μίλησε για τα συγκεκριμένα προβλήματα, προτείνοντας τις δικές του λύσεις:
To κόστος είναι υπερβολικά υψηλό και πιστεύω πως μια σημαντική αιτία είναι οι κινητήρες, κάτι που τόσο η Ομάδα Στρατηγικής, όσο και άλλοι σημαντικοί παράγοντες στη Formula 1 πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά.
Θεωρώ πως μπορούν να γίνουν πολλά για το 2015, ακόμα περισσότερα για το 2016 και ίσως θα πρέπει να φτάσουμε μέχρι και στη λύση ενός διαφορετικού, νέου κινητήρα.
Ίσως αυτός να είναι και πάλι V6, όμως πιο απλός, με μικρότερο κόστος εξέλιξης και προμήθειας στις ομάδες. Πιστεύω πως αυτό είναι κάτι που πρέπει να συζητηθεί σοβαρά στην επόμενη συνάντηση της Ομάδας Στρατηγικής.
Στη συνέχεια, ο Horner έκανε μια αναδρομή στο ιστορικό της καθιέρωσης των σημερινών κινητήρων στη Formula 1, αναφέροντας κάτι που ξέραμε ήδη, ότι δηλαδή η αρχική τους μορφή διέφερε αρκετά από τη σημερινή:
Αν ανατρέξεις στο πότε αποφασίστηκε η χρήση του σημερινού κινητήρα, θα καταλήξεις στον κανονισμό του Max Mosley, που προέβλεπε έναν αρκετά διαφορετικό τετρακύλινδρο κινητήρα.
Έπειτα αυτοί οι κανονισμοί δόθηκαν στους μηχανικούς, οι οποίοι τους συζήτησαν και κατέληξαν σε κάποιους συμβιβασμούς, επειδή είχαν την αίσθηση πως οι τετρακύλινδροι κινητήρες ήταν λάθος για τη Formula 1. Τότε, ο σκοπός των τεσσάρων κυλίνδρων ήταν να φέρει περισσότερους κατασκευαστές στο Σπορ, και ο συμβιβασμός που έγινε ήταν να πάμε σε V6. Δυστυχώς όμως μερικοί ανέλαβαν μόνοι τους το να θεσπίσουν τους κανονισμούς για τις μονάδες ισχύος, και δημιούργησαν κάτι τρομερά περίπλοκο και ακριβό.
Διαβάστε για το ρόλο που έπαιξε η Audi στη διαμόρφωση των μονάδων ισχύος που χρησιμοποιούνται σήμερα:
Για είσοδο της VW στην Formula 1 το 2015 έχει ενημερωθεί η FIA
Ο Horner συνεχίζοντας, είπε:
Οι κινητήρες που έχουμε σήμερα είναι εκπληκτικά δείγματα μηχανολογίας, όμως το κόστος εξέλιξής τους για τους κατασκευαστές ήταν κοντά στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ, και δυστυχώς το κόστος αυτό μεταβιβάστηκε στις ομάδες. Πιστεύω πως πρέπει να αναγνωρίσουμε τη δουλειά που έχει γίνει από μηχανολογικής πλευράς, αλλά να προσπαθήσουμε να απλοποιήσουμε τα πράγματα, διατηρώντας πιθανώς τη φιλοσοφία του V6, αλλά ίσως με διπλά turbo, κάτι που θα λύσει τα θέματα που είχαμε φέτος με τον ήχο, και ίσως ένα πιο απλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας που θα περιόριζε σημαντικά το κόστος, την εξέλιξη και κατά συνέπεια την τιμή παροχής τους στις ομάδες.
Οπότε πιστεύω πως αυτό είναι κάτι που πρέπει να συζητηθεί στην Ομάδα Στρατηγικής