[vc_row][vc_column][vc_column_text]Ο κόσμος συνεχίζει να παρακολουθεί συγκλονισμένος το απίστευτων διαστάσεων σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε στις ΗΠΑ, όταν ερευνητές διαπίστωσαν με έκπληξη ότι ο Γερμανικός όμιλος είχε εγκαταστήσει σε μοντέλα με συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα ένα λογισμικό που εμφάνιζε τις μετρήσεις των εκπεμπόμενων ρύπων έως και 40 φορές μικρότερες από τα πραγματικά τους επίπεδα.

Το θέμα αρχικά θεωρήθηκε ότι αφορούσε περίπου 500.000 αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στην Αμερικάνικη αγορά από το 2009 έως και φέτος, όμως αργότερα ο κατασκευαστής παραδέχτηκε ότι στην πραγματικότητα επεκτείνεται σε 11.000.000 οχήματα σε όλο τον κόσμο.

Ο CEO του ομίλου Volkswagen, Martin Winterkorn, του οποίου το συμβόλαιο θα ανανεωνόταν την Παρασκευή αν δεν είχε ξεσπάσει το σκάνδαλο, σε βιντεοσκοπημένη δήλωσή του χθες, ζήτησε συγγνώμη και υποσχέθηκε πλήρη διαλεύκανση του θέματος, όμως σήμερα, κατόπιν ασφυκτικής πίεσης, ανακοίνωσε την παραίτησή του με γραπτή επιστολή που δημοσιεύτηκε στο site της VW.

Είμαι σοκαρισμένος από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών. Πάνω απ’ όλα, είμαι κατάπληκτος που ένα παράπτωμα αυτού του μεγέθους ήταν δυνατό να γίνει στο Volkswagen Group.

Σαν CEO αποδέχομαι την ευθύνη για τις παρατυπίες που βρέθηκαν στους πετρελαιοκινητήρες και συνεπώς έχω ζητήσει από το Εποπτικό Συμβούλιο να κάνει δεκτό τον τερματισμό της θητείας μου σαν CEO του ομίλου. Αυτό το κάνω προς το συμφέρον της εταιρείας, παρόλο που δεν γνωρίζω να έχει γίνει κάτι εσφαλμένο από τη μεριά μου.

Η Volkswagen χρειάζεται μια νέα αρχή – επίσης στο κομμάτι του προσωπικού. Ανοίγω το δρόμο γι’ αυτή τη νέα αρχή με την παραίτησή μου.

Ανέκαθεν κινητοποιούμουν από την επιθυμία μου να υπηρετώ αυτή την εταιρεία, ειδικά τους πελάτες και τους υπαλλήλους μας. Η Volkswagen ήταν, είναι και θα είναι για πάντα η ζωή μου.

Η διαδικασία της κάθαρσης και της διαφάνειας πρέπει να συνεχίσει. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να κερδίσουμε ξανά την εμπιστοσύνη. Είμαι πεπεισμένος ότι ο Όμιλος Volkswagen και η ομάδα του θα ξεπεράσουν αυτή την τρομερή κρίση.

O Winterkorn λέγεται ότι ήταν ο φόβος και ο τρόμος των μηχανικών της εταιρείας, κάθε φορά που επιθεωρούσε τη δουλειά τους. Ο ίδιος μάλιστα υπερηφανευόταν ότι γνώριζε κάθε βίδα των αυτοκινήτων της VW, γεγονός που κάνει ακόμα πιο δύσκολη τη θέση του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συνέπειες του σκανδάλου για την VW είναι ανυπολόγιστες. Η εταιρεία ήδη αντιμετωπίζει πρόστιμα ύψους έως και 18 δισεκατομμυρίων βαθμών. Η Βρετανική Telegraph θέτει ανοιχτά το θέμα του αν η εταιρεία θα καταφέρει να επιβιώσει, αν και σήμερα η μετοχή έδειξε αυξητικές τάσεις μετά την τρομακτική βουτιά των προηγούμενων ημερών. Οι οίκοι αξιολόγησης πάντως αναμένεται να υποβαθμίσουν τον όμιλο στις αξιολογήσεις τους. Βασικός μέτοχος της VW είναι το κρατίδιο της Σαξονίας.[/vc_column_text][vc_row_inner css=”.vc_custom_1428145763068{margin-top: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;border-top-width: 1px !important;border-bottom-width: 1px !important;padding-top: 10px !important;padding-bottom: 10px !important;border-top-color: #dddddd !important;border-top-style: dashed !important;border-bottom-color: #dddddd !important;border-bottom-style: dashed !important;}”][vc_column_inner width=”1/4″ css=”.vc_custom_1428145715601{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_single_image style=”vc_box_rounded” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”full” image=”4305″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”3/4″ css=”.vc_custom_1428145724457{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column_text]

Μπλεγμένη σε σκάνδαλο με τεράστιες επιπτώσεις η Volkswagen

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]