Τον οδικό χάρτη για την επιστροφή της Opel στην κερδοφορία παρουσίασε η διοίκηση της εταιρείας, η οποία βρίσκεται πλέον κάτω από την ομπρέλα της PSA. Το όνομα του σχεδίου: PACE.

Μια παγκόσμια φίρμα

Η Opel γίνεται παγκόσμια μάρκα, στοχεύοντας στον διπλασιασμό των εξαγωγών μέχρι το 2020 και την είσοδο σε περισσότερες από 20 νέες αγορές μέχρι το 2022 (μεταξύ των οποίων η Κίνα και η Βραζιλία). Πρόκειται ουσιαστικά για αγορές στις οποίες η GM εκπροσωπούταν από άλλες μάρκες, που πολλές φορές χρησιμοποιούσαν τα μοντέλα της Opel με τα σήματά τους.

Όλα τα νέα Opel θα εξελίσσονται στο Τεχνικό Κέντρο της εταιρείας στο Rüsselsheim, διατηρώντας το “Γερμανικό DNA” τους. Θα χρησιμοποιείται τεχνολογία της PSA (πλατφόρμες, κινητήρες κτλ). Το Rüsselsheim μετατρέπεται σε σημαντικό R&D κέντρο για όλο το γκρουπ, με ειδίκευση σε συστήματα κυψελών καυσίμου, εναλλακτικά καύσιμα, εξέλιξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης κ.α.

O CEO της Opel, Michael Lohscheller, ανακοίνωσε το πρώτο business plan της εταιρείας, μετά την εξαγορά από την PSA.

Opel goes electric

Όλα τα μοντέλα της Opel θα προσφέρονται σε ηλεκτροκίνητη έκδοση από το 2024. Ήδη μέχρι το 2020 θα έχουν παρουσιαστεί 4 ηλεκτροκίνητα, συμπεριλαμβανομένων του Grandland X και του επόμενης γενιάς Corsa.

Όλη η γκάμας της εταιρείας θα βασίζεται από το 2024 μόνο στις δύο πλατφόρμες της PSA (από σύνολο 9 που χρησιμοποιούνται σήμερα) ενώ οι οικογένειες κινητήρων θα μειωθούν σε 4 (από 10).

Εννιά νέα μοντέλα έως το 2020

Η Opel υπόσχεται μία σημαντική πρεμιέρα κάθε χρόνο, ξεκινώντας από το 2018. Εννιά θα είναι συνολικά τα νέα μοντέλα (συνυπολογίζοντας διαφορετικές εκδόσεις αμαξώματος) που θα παρουσιαστούν μέχρι το 2020, διατηρώντας τη γνωστή σχεδιαστική ταυτότητας σαν βασικό σημείο πώλησης.

Επίκειται η παρουσίαση ενός SUV και ενός D-segment sedan, αμφότερα χτισμένα στην EMP2. Αν αναρωτιέστε πώς θα παρουσιαστεί νέο μεσαίο sedan, αφού το Insignia δεν έχει κλείσει ούτε ένα χρόνο ζωής, σκεφτείτε ότι προέχει να τερματιστεί η εξάρτηση από τεχνολογία που ανήκει στην GM.

To Opel Insignia δεν έχει κλείσει ούτε ένα χρόνο στις αγορές, θα πρέπει όμως και αυτό να αντικατασταθεί από μοντέλο βασισμένο σε τεχνολογία της PSA το συντομότερο δυνατό.

Επαγγελματικά οχήματα

Το 2018 θα γίνει η παρουσίαση του νέου Combo, με στόχο την αύξηση των πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων κατά 25% μέχρι το 2020, χρονιά κατά την οποία θα ξεκινήσει και η ηλεκτρικοποίηση της γκάμας στην κατηγορία.

Διατήρηση των εργοστασίων

Με την πρόθεση να διατηρήσει όλες τις υπάρχουσες μονάδες παραγωγής, τα εργοστάσια θα μετατραπούν ώστε να παράγουν μοντέλα βασισμένα στις πλατφόρμες της PSA. Θα αποφευχθούν απολύσεις, με την εισαγωγή προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου και πρόωρης συνταξιοδότησης, ενώ θα επιχειρηθεί να μειωθούν τα μισθολογικά κόστη με την υιοθέτηση “καινοτόμων” ωραρίων.

Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας

Το σχέδιο προβλέπει μείωση του κόστους κατασκευής κατά 700 ευρώ ανά όχημα και βελτίωση της αποδοτικότητας των εξόδων για marketing κατά 10%. Το λειτουργικό περιθώριο αναμένεται να φτάσει το 2% σε πρώτη φάση (2020) και 6% στη συνέχεια (2026). Οι συνέργειες με το PSA Group θα κινηθούν στα επίπεδα των 1.1 δις μέχρι το 2020 και θα αυξηθούν στα 1.7 δις έως το 2026. Στόχος η εταιρεία να ξεκινάει να έχει κέρδος μετά την πώληση 800.000 οχημάτων.