Στο πρώτο μέρος, παρουσιάστηκε σε Εθνικό επίπεδο η χρονική εξέλιξη των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών τους. Στο δεύτερο μέρος θα εστιάσουμε στις ποιοτικές διαφορές των ατυχημάτων ανά γεωγραφικό διαμέρισμα.

Κατά την ΕΛΣΤΑΤ, τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας είναι:

  • η Ανατολική Μακεδονία & Θράκη (Νομοί Δράμας, Έβρου, Καβάλας, Ξάνθης και Ροδόπης),
  • η Κεντρική Μακεδονία (Νομοί Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Πέλλης, Πιερίας, Σερρών, Χαλκιδικής και Αγίου Όρους),
  • η Δυτική Μακεδονία (Νομοί Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης και Φλώρινας),
  • η Ήπειρος (Νομοί Άρτας, Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων και Πρεβέζης),
  • η Θεσσαλία (Νομοί Καρδίτσας, Λαρίσης, Μαγνησίας και Τρικάλων),
  • οι Ιόνιες Νήσοι (Νομοί Ζακύνθου, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας και Λευκάδος),
  • η Δυτική Ελλάδα (Νομοί Αιτωλίας και Ακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας),
  • η Στερεά Ελλάδα (Νομοί Βοιωτίας, Εύβοιας, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας και Φωκίδας)
  • η Αττική,
  • η Πελοπόννησος (Νομοί Αργολίδος, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας),
  • το Βόρειο Αιγαίο (Νομοί Λέσβου, Σάμου και Χίου),
  • το Νότιο Αιγαίο (Νομοί Δωδεκανήσου και Κυκλάδων) και
  • η Κρήτη (Νομοί Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνης και Χανίων).

Υπενθυμίζουμε και πάλι, ότι ως βάση δεδομένων χρησιμοποιούνται τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ., μετά από κατάλληλη επεξεργασία. Ως έτος αναφοράς στο δεύτερο μέρος της ανάλυσης, θεωρείται το έτος 2002.

Τροχαία ατυχήματα/δυστυχήματα.

Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζεται το πλήθος των ατυχημάτων/δυστυχημάτων ανά Γεωγραφικό Διαμέρισμα. Τα διαμερίσματα Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος καταλαμβάνουν τις πρώτες 4 θέσεις σε συνολικό πλήθος ατυχημάτων δυστυχημάτων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το διαμέρισμα της Στερεάς Ελλάδας που από το 2010 και μετά παρατηρείται έντονη μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων/δυστυχημάτων. Αντίστροφη πορεία παρουσιάζει το διαμέρισμα του Νοτίου Αιγαίου που από το ίδιο έτος (2010) και μετά παρουσιάζει αύξηση στο πλήθος των τροχαίων. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η μείωση των τροχαίων στα γεωγραφικά διαμερίσματα του Βορείου Αιγαίου, Δυτικής Μακεδονίας (ειδικά μετά το 2012), Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας.

[inpost_gallery thumb_width=”545″ thumb_height=”215″ post_id=”22025″ thumb_margin_left=”0″ thumb_margin_bottom=”0″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”0″ random=”0″ group=”1″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1428446219223″]
πατήστε για μεγέθυνση

Στο γράφημα που ακολουθεί, παρουσιάζεται η χρονική εξέλιξη των τροχαίων ατυχημάτων/δυστυχημάτων για τα διαμερίσματα που καταλαμβάνουν τις πρώτες τέσσερις θέσεις. Το πλήθος των τροχαίων αυξήθηκε σε σχέση με το έτος αναφοράς στη Κεντρική Μακεδονία. Η Αττική και η Πελοπόννησος ακολουθούν αντίστοιχη πορεία με αυτή του συνόλου της χώρας. Τέλος στη Δυτική Ελλάδα το πλήθος των τροχαίων μειώθηκε με πιο έντονο ρυθμό από το ρυθμό μείωσης των τροχαίων για το σύνολο της χώρας.

[inpost_gallery thumb_width=”545″ thumb_height=”421″ post_id=”22025″ thumb_margin_left=”0″ thumb_margin_bottom=”0″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”0″ random=”0″ group=”2″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1428446249876″]
πατήστε για μεγέθυνση

Νεκροί σε τροχαία.

Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζεται το πλήθος των νεκρών από τροχαία ανά Γεωγραφικό Διαμέρισμα. Την περίοδο 2002-2014 έχασαν τη ζωή τους 17,847 άτομα. Από αυτούς, 4034 λόγω τροχαίων στην Αττική. Την περίοδο 2007-2008 παρατηρείται έξαρση στον πλήθος των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στο διαμέρισμα της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης. Στην Κεντρική Μακεδονία παρατηρείται φθίνουσα πορεία του πλήθος των νεκρών από το 2007 και μετά με αποτέλεσμα την περίοδο 2013-2014 να χάσουν τη ζωή τους «μόλις» 258 άτομα, ένας λιγότερος του έτους αναφοράς (2002). Κάτι αντίστοιχο παρατηρείται στο διαμέρισμα της Θεσσαλίας όπου οι 133 νεκροί της περιόδου 2013-2014 είναι ελάχιστα περισσότεροι των νεκρών του έτους αναφοράς. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα διαμερίσματα της Δυτικής και Στερεάς Ελλάδος και της Πελοποννήσου. Μετά το 2010, το πλήθος των νεκρών παρουσιάζει σημαντική μείωση σε σχέση με το έτος αναφοράς.

[inpost_gallery thumb_width=”545″ thumb_height=”215″ post_id=”22025″ thumb_margin_left=”0″ thumb_margin_bottom=”0″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”0″ random=”0″ group=”3″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1428446285671″]
πατήστε για μεγέθυνση

Στο γράφημα που ακολουθεί παρουσιάζεται η χρονική εξέλιξη των νεκρών από τροχαία για τα διαμερίσματα που καταλαμβάνουν τις πρώτες τέσσερις θέσεις. Σε αντίθεση με τη χρονική εξέλιξη του πλήθους των τροχαίων, το διαμέρισμα της Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζει αντίστοιχη πορεία στη μείωση των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα με αυτό του συνόλου της χώρας. Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα τρία γεωγραφικά διαμερίσματα, Αττική, Δυτική και Στερεά Ελλάδα. Η Στερεά Ελλάδα παρουσιάζει σημαντική μείωση στο πλήθος των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους μετά το 2011.

[inpost_gallery thumb_width=”545″ thumb_height=”421″ post_id=”22025″ thumb_margin_left=”0″ thumb_margin_bottom=”0″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”0″ random=”0″ group=”4″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1428446307023″]
πατήστε για μεγέθυνση

Βαριά Τραυματίες.

Στη συνέχεια παρουσιάζεται το πλήθος των βαριά τραυματισμένων ανά γεωγραφικό διαμέρισμα. Την περίοδο 2002-2014, 24,913 άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαία ατυχήματα / δυστυχήματα. Το άθροισμα των νεκρών και βαριά τραυματισμένων υπερβαίνει τα 42,000 άτομα. Όσο ο πληθυσμός των πόλεων της Κοζάνης ή της Βέροιας σύμφωνα με την τελευταία απογραφή (έτος 2011). Το γεωγραφικό διαμέρισμα όπου το πλήθος των βαριά τραυματισμένων δεν παρουσιάζει σημαντική μείωση σε σχέση με το έτος αναφοράς είναι οι Ιόνιες Νήσοι. Αντίθετα, Θεσσαλία, Στερεά και Δυτική Ελλάδα και Αττική είναι τα γεωγραφικά διαμερίσματα που κατά τα έτη 2012-2014 παρατηρείται σημαντική μείωση του αριθμού των βαριά τραυματισμένων σε σχέση με το έτος αναφοράς.

[inpost_gallery thumb_width=”545″ thumb_height=”216″ post_id=”22025″ thumb_margin_left=”0″ thumb_margin_bottom=”0″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”0″ random=”0″ group=”5″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1428446339206″]
πατήστε για μεγέθυνση

Κλείνουμε με το σχετικό γράφημα όπου παρουσιάζεται η χρονική εξέλιξη του πλήθους των βαριά τραυματισμένων για τα διαμερίσματα που καταλαμβάνουν τις πρώτες τέσσερις θέσεις. Όπως και στην περίπτωση των νεκρών παρατηρείται μείωση του πλήθους των ανθρώπων που τραυματίζονται βαριά ανάλογη της πορείας του πλήθους των βαριά τραυματισμένων για το σύνολο της χώρας με εξαίρεση το διαμέρισμα της Κεντρικής Μακεδονίας τις περιόδους 2004-2008 και 2010-2011.

[inpost_gallery thumb_width=”545″ thumb_height=”421″ post_id=”22025″ thumb_margin_left=”0″ thumb_margin_bottom=”0″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”0″ random=”0″ group=”6″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1428446356871″]
πατήστε για μεγέθυνση

Αντί Επιλόγου

Σε επόμενο άρθρο μας θα συνεχίσουμε την ανάλυση των σχετικών δεδομένων.