To 2014 είναι μια χρονιά που σίγουρα δεν εξελίσσεται όπως θα περίμενε ο Sebastian Vettel, ειδικά έπειτα από την κατάκτηση τεσσάρων συνεχόμενων τίτλων.

Ο Γερμανός έχει αντιμετωπίσει πολυάριθμες δυσκολίες φέτος, οι οποίες οφείλονται τόσο σε μηχανικά προβλήματα, όσο και στην… ασυμφωνία χαρακτήρων μεταξύ του ίδιου και της RB10, ιδιαίτερα στην αρχή της χρονιάς.

Επιπλέον, ο Vettel βρίσκεται πλέον 60 βαθμούς πίσω από τον team mate του, Daniel Ricciardo, o οποίος έχει σημειώσει τρεις νίκες και απολαμβάνει μια ιδιαίτερα καλή σεζόν.

Ο Vettel μίλησε στο Skysports για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, λέγοντας πως δεν είναι ακόμα σε θέση να χρησιμοποιήσει τις πλήρεις δυνατότητες της RB10:

Πρώτα από όλα, μέχρι στιγμής δεν είχαμε και την πιο ομαλή σεζόν, αντιμετωπίσαμε πολλά προβλήματα. Πέρα από αυτό όμως, εξακολουθώ να μην είμαι εκεί που θα ήθελα όσον αφορά την αυτοπεποίθηση μου μέσα στο μονοθέσιο και το να μπορώ να το οδηγώ όπως θέλω, έχοντας πίστη σε αυτό.

Είναι ένας συνδυασμός των παραπάνω. Προφανώς τα μονοθέσια έχουν αλλάξει αρκετά και πρέπει να προσαρμοστείς, πράγμα που για έναν οδηγό αγώνων δεν είναι ασυνήθιστο, όμως από ότι φαίνεται δε μπορούμε να «βγάλουμε» αυτήν την επιπλέον απόδοση όπως κάναμε στο παρελθόν.

Αυτό όμως δεν είναι κάτι καινούριο. Πλέον έχω περάσει αρκετό χρόνο με τα νέας γενιάς μονοθέσια και δεν αποδίδω εκεί τις ευθύνες. Προφανώς υπάρχουν ακόμη κάποιοι τομείς στους οποίους πιστεύω ότι μπορούμε να τα πάμε καλύτερα. Από την άλλη όμως, αυτή η σεζόν γνώρισε αρκετούς συμβιβασμούς, πράγμα που φαίνεται αν συγκρίνεις τα καθαρά αποτελέσματα με το ρυθμό που είχαμε, και αυτό δεν είναι τόσο δίκαιο. Όμως έτσι έχουν τα πράγματα μερικές φορές.

Στη συνέχεια, ο Vettel μίλησε πιο συγκεκριμένα για τα προβλήματά του, αναφέροντας κάποια από αυτά. Όπως τόνισε όμως, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει δεν οφείλονται μόνο σε έναν, αλλά σε αρκετούς παράγοντες:

Είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων. Δεν είναι ότι λέμε «χάσαμε κάθετη δύναμη, δεν έχουμε πλέον τις εξατμίσεις που εκμεταλλεύονται τη ροή των καυσαερίων. Δεν είναι αυτό, αλλά ένας συνδυασμός παραγόντων.

Τα ελαστικά είναι χειρότερα φέτος, έχουν γίνει λίγο πιο σκληρά, τα μονοθέσια έχουν λιγότερη πρόσφυση. Ο τρόπος με τον οποίο συνεργάζεται η μονάδα ισχύος με τα διάφορα εξαρτήματά της. Γίνονται αρκετά πράγματα στο παρασκήνιο, και θα ήταν ανόητο να τα εξηγήσω στον κόσμο επειδή δεν είναι αυτά που θέλουν να ακούσουν. Θέλουν να μας βλέπουν να οδηγούμε και να αγωνιζόμαστε.

Όπως είχαμε αναφέρει και σε παλιότερο άρθρο μας, ο Vettel μπορούσε με τον τρόπο που οδηγεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες της προηγούμενης γενιάς μονοθεσίων, τα οποία είχαν αρκετά υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης στο πίσω μέρος.

Όμως, η απαγόρευση της χρήσης των καυσαερίων με σκοπό το αεροδυναμικό όφελος, οι αλλαγές στις πίσω πτέρυγες, τα σκληρότερα ελαστικά και η υπερστροφική φύση των νέων μονοθεσίων (απόρροια της αυξημένης ροπής σε σχέση με πέρυσι) είχαν ως αποτέλεσμα ο Vettel να χάσει αυτό του το πλεονέκτημα.

Και τέλος, ο Γερμανός ανέφερε πως οι επιδόσεις του στις κατατακτήριες σταδιακά βελτιώνονται, πράγμα που μαρτυρά και το σχετικό σκορ μεταξύ αυτού και του team mate του στους τελευταίους αγώνες:

Στις κατατακτήριες και στον τομέα της ταχύτητας επιστρέφουμε σιγά-σιγά εκεί που ήμασταν, κάνουμε πρόοδο, αν και στην αρχή της χρονιάς δυσκολευόμασταν.

Μπορείτε να διαβάσετε την ανάλυσή μας για το συγκεκριμένο θέμα, την οποία είχαμε γράψει πριν από μερικούς μήνες, κάνοντας κλικ εδώ.