Το 1995, o Παγκόσμιος Πρωταθλητής Michael Schumacher αποφάσισε να αφήσει τη Benetton, με την οποία είχε κατακτήσει την κορυφή, για λογαριασμό της Ferrari.
H Schumacher ήταν οδηγός της Benetton όταν υπέγραψε το χρυσό συμβόλαιο με τη Scuderia, καθώς η αγωνιστική χρονιά δεν είχε τελειώσει ακόμη. Για την ακρίβεια, οι φωνές των δημοσιευμάτων που ήθελαν το Γερμανό να έχει συμφωνήσει με τη Ferrari είχαν αρχίσει να δυναμώνουν ήδη από το Μάιο, ενώ στις αρχές του Αυγούστου ο Giovanni Agnelli, Πρόεδρος της FIAT, δήλωσε πως η μεταγραφή είναι «τελειωμένη υπόθεση».
Τον ίδιο μήνα, η συμφωνία επισημοποιήθηκε, και ο Schumacher μίλησε για τις προσδοκίες του το 1996, στα πλαίσια δοκιμών που έκανε στο Silverstone με τη Benetton:
Δε με πειράζει καθόλου το να ξεκινήσει το 1996 με φαβορί τον Damon Hill. Στην πραγματικότητα, δε με πειράζει και αν κερδίσει τον τίτλο. Το μόνο που θέλω είναι να βρεθώ σε μια κατάσταση όπου θα μπορέσω να εξελιχθώ με μια ομάδα σε κάποιο συγκεκριμένο επίπεδο.
Αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να συνεργαστώ με τη Ferrari. Πιστεύω πως στον πρώτο χρόνο θα κερδίσουμε αγώνες και στο δεύτερο θα κατακτήσουμε το Πρωτάθλημα.
Παρά το γεγονός ότι πλέον ο Schumacher ήταν και επίσημα οδηγός της Ferrari που αγωνιζόταν στη Benetton, ο Γερμανός είχε ακόμη έναν τίτλο να εξασφαλίσει με την ομάδα που σύντομα θα άφηνε. Η νίκη του στην Aida τον έχρισε πρωταθλητή για δεύτερη φορά, και η καρό σημαία στο Grand Prix της Αυστραλίας, τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, σήμαινε πως ήταν πλέον ελεύθερος.
Ο τελευταίος αγώνας της σεζόν πραγματοποιήθηκε στις 12 Νοεμβρίου του 1995. Ο Schumacher δεν έχασε χρόνο λοιπόν, και ταξίδεψε από την Αυστραλία στο Maranello, με σκοπό να εγκλιματιστεί στο νέο εργασιακό του περιβάλλον.
Εκεί, ο Michael οδήγησε για πρώτη φορά το αυτοκίνητο της ομάδας με την οποία έμελλε να κερδίσει 72 φορές. Επρόκειτο για μια τροποποιημένη εκδοχή του μονοθεσίου του 1995, της 412 Τ2, η οποία κουβαλούσε τον ολοκαίνουριο V10 που θα χρησιμοποιούσε η Ferrari το 1996.
Ο Schumacher, που πραγματοποίησε περίπου 20 γύρους με το νέο του εταιρικό όχημα, είπε:
Εντυπωσιάστηκα με το μονοθέσιο. Τα βασικά φαίνεται πως είναι σωστά. Δεν προσπάθησα να γράψω χρόνους, καθώς οι πραγματικές δοκιμές θα γίνουν στο Estoril την επόμενη εβδομάδα.
Και όντως, στις 21 Νοεμβρίου, ο Schumacher βρισκόταν στην Πορτογαλία για την έναρξη του πρώτου επίσημου test με τη Ferrari. H Ιταλική ομάδα είχε «ετοιμάσει» δύο εκδοχές της 412 T2 για το Γερμανό, μια με τον V12 κινητήρα που χρησιμοποιούταν τα προηγούμενα χρόνια και μία με τον καινούριο V10.
Η Ferrari αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, ειδικά στις πρώτες ημέρες των δοκιμών, με τα περισσότερα από αυτά να οφείλονται στον κινητήρα. Ο Schumacher όμως πίστευε πως η χρήση του μικρότερου V10 αποτελεί μονόδρομο, παρά τα προβλήματα νεότητάς του:
Χρειαζόμαστε αρκετή δουλειά στην εξέλιξη, όμως δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως θα τον χρησιμοποιήσουμε το 1996. Το πακέτο σασί/κινητήρα είναι σίγουρα καλύτερο με τον V10, επειδή το μονοθέσιο είναι πιο ευκίνητο έτσι.
Αξίζει να σημειωθεί πως στο Estoril εκτός από τη Ferrari βρίσκονταν οι Benetton και Williams, με τους νέους τους οδηγούς. Ο Jacques Villeneuve μάλιστα, που ετοιμαζόταν για το ντεπούτο του τη νέα σεζόν, έγραψε και τον ταχύτερο χρόνο των δοκιμών.
Ο Schumacher από τη μεριά του συνέχισε να χαμηλώνει τις προσδοκίες των Tifosi για το 1996, λέγοντας πως είναι πολύ νωρίς ακόμα για να σκέφτονται τον τίτλο:
Δεν πιστεύω πως θα γίνουμε Πρωταθλητές του χρόνου. Θα κερδίσουμε μερικούς αγώνες, θα εξελιχθούμε και το 1997 θα είμαστε έτοιμοι να κερδίσουμε τον τίτλο.
Ετοιμαζόμαστε να περάσουμε μια δύσκολη χρονιά, ειδικά με το νέο κινητήρα που ίσως μερικές φορές να μην καταφέρει να βγάλει ολόκληρο τον αγώνα.
Όμως βλέπω φως στο τούνελ, το οποίο είναι η κατάκτηση του τίτλου, όχι την επόμενη χρονιά, αλλά τη μεθεπόμενη. Έχω κερδίσει τα πάντα με τη Benetton, οπότε η πρόκληση είναι να προσπαθήσω να το κάνω ξανά με τη Ferrari.
Οι προβλέψεις του Schumacher για το μέλλον αποδείχθηκαν πάρα πολύ ακριβείς, καθώς ο νέος κινητήρας ήταν αρκετά αναξιόπιστος κατά τη διάρκεια της σεζόν. Παρόλα αυτά, ο Γερμανός κατέκτησε τρεις νίκες το 1996, πετυχαίνοντας τον αρχικό του στόχο. Επιπλέον το 1997 η Ferrari είχε όντως βελτιωθεί σε σημείο που να μπορεί να απειλήσει την πανίσχυρη Williams για το Πρωτάθλημα.
Το 1996 όμως, η Ferrari και ο Schumacher είχαν ακόμη πολλή δουλειά να κάνουν μέχρι να εξελιχθούν στην ομάδα-μοντέλο που κατέκτησε τα πάντα την επόμενη δεκαετία.