Περισσότερα από 25 χρόνια πέρασαν από την πρώτη παρουσίαση του Suzuki Vitara, το 1988. Τότε η αγορά των 4×4 οχημάτων κατακλυζόταν είτε από απαρχαιωμένα, σπαρτιάτικα εκτός δρόμου οχήματα, είτε από θηριώδη τετρακίνητα που στη χώρα μας ήταν “απαγορευμένα” λόγω υψηλού κυβισμού, ενώ στην εντός δρόμου συμπεριφορά τους δεν θύμιζαν σε τίποτα επιβατικό αυτοκίνητο.

Το Vitara ήταν ίσως η πρώτη σοβαρή πρόταση για ένα μικρού κυβισμού 4×4, με μαζεμένες διαστάσεις. Το μήκος της 5θυρης έκδοσης ίσα που ξεπερνούσε τα 4 μέτρα (όσο ένα σημερινό super mini) και η καμπίνα ελάχιστα διέφερε από ένα τυπικό επιβατικό της εποχής.

Η νέα γενιά Vitara σηματοδοτεί κατά κάποιον τρόπο μια επιστροφή στις ρίζες για την οικογένεια. Το συνθετικό “Grand” έφυγε από το όνομα και το μήκος μειώθηκε κατά περισσότερα από 30 εκατοστά (από τα 4,5 στα 4,17 όταν το SX4 βρίσκεται στα 4,3m).

[inpost_nivo slide_width=”545″ slide_height=”380″ thumb_width=”109″ thumb_height=”75″ post_id=”15726″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”0″ autoslide=”15000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”1″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”1″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”1″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo” sc_id=”sc1412261959944″]

Σχεδιαστικά διατηρεί συνειδητά κάποια γνωρίσματα όλων των προηγούμενων Vitara και Grand Vitara. Δεν θα λέγαμα όμως ότι συναρπάζει – το υπάρχον μοντέλο μάλλον δείχνει πιο σύγχρονο και “καθαρό”.

Ακολουθώντας το πνεύμα της εποχής όμως, δώθηκε μεγάλη σημασία στις δυνατότητες εξατομίκευσης. Έτσι ο κάτοχος θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα από μαι μεγάλη γκάμα χρωμάτων (και κάποιες διχρωμίες) αυτό που του ταιριάζει και επιπλέον να διαλέξει τους χρωματισμούς της εμπρός γρίλιας, των προστατευτικών των φτερών και πολλών λεπτομερειών στο εσωτερικό.

Παιρνώντας μέσα, η σχεδίαση είναι αρκετά συγκρατημένη. Ξεχωρίζουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί και το επίσης στρογγυλό, κεντρικά τοποθετημένο, ρολόι. Μια μεγάλη οθόνη αφής, με διαγώνιο 7″, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και φορώντας γάντια και εξυπηρετεί τον χειρισμό του ηχοσυστήματος και του λογισμικού πλοήγησης.

[inpost_nivo slide_width=”545″ slide_height=”380″ thumb_width=”109″ thumb_height=”75″ post_id=”15726″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”0″ autoslide=”15000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”1″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”1″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”2″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo” sc_id=”sc1412261997664″]

Φυσικά προσφέρονται όλα τα εξοπλιστικά στοιχεία που έχουμε (καλο)μάθει να περιμένουμε σε κάθε νέο μοντέλο, ανεξαρτήτως κατηγορίας: συνδεσιμότητα με το κινητό, πανοραμική ηλιοροφή, cruise control που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα προσαρμόζοντας αυτόματα την ταχύτητα κτλ

Πλήρης είναι και ο εξοπλισμός ασφαλείας, με προειδοποίηση για πιθανή σύγκρουση, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και όλα τα γνωστά ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας. Φυσικά προσφέρονται εφτά αερόσακοι, ενώ ο σχεδιασμός του εμπρός μέρους είναι “φιλικός” σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό.

Το (προαιρετικό) σύστημα τετρακίνησης είναι το γνωστό από το SX4, ALLGRIP, που προσφέρει 4 διαφορετικές ρυθμίσεις, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες: Auto, Sport, Snow και Lock.

Στις αναρτήσεις, μπροστά συναντάμε γόνατα MacPherson, και πίσω μια διάταξη ημιάκαμπτου άξονα αντίστοιχη με του SX4.

Η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα και έναν diesel στα 1.6 λίτρα, με απόδοση 120 ίππων. Ο πρώτος συνδυάζεται είτε με 5τάχυτο χειροκίνητο, είτε με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ ο diesel προσφέρεται αποκλειστικά με χειροκίνητη μετάδοση έξι σχέσεων.