Μέσα από τη νέα μας ενότητα, το F1GRIP θα προσπαθεί μετά από κάθε Grand Prix να αναλύει τα δεδομένα, τους χρόνους, τις προσπάθειες και τις μάχες ανάμεσα στους team mates.
Red Bull
Qualifying – Vettel 2 Webber 4
Race – Vettel 3 Webber 3
Βαθμοί – Vettel 73 Webber 73
Την αστάθεια και την ιδιαιτερότητα στις ισορροπίες σε κάθε GP δείχνει να εκμεταλλεύεται η Red Bull. Οι ταύροι, στο Monaco, πανηγύρισαν τη 2η νίκη της σεζόν, με αποτέλεσμα, να αυξήσουν τη διαφορά τους στο πρωτάθλημα κατασκευαστών αλλά και να έχουν και τους δύο οδηγούς της, υψηλά στη βαθμολογία των οδηγών.
Στα δοκιμαστικά ο Webber έδειξε ότι έχει το πάνω χέρι έναντι του Vettel. Δεύτερη επίδοση πίσω από τον Schumacher αλλά με τον Γερμανό να εκτίει ποινή 5 θέσεων ο Webber θα εκκινούσε από την Pole. Ο Vettel με προβλήματα με το setup του μονοθεσίου του, επέλεξε να μη πραγματοποιήσει γύρο στο Q3 και τελικώς να εκκινήσει τον αγώνα με την μαλακή γόμα έναντι την πολύ μαλακή που θα είχαν οι υπόλοιποι.
Στον αγώνα η στρατηγική του Γερμανού τον δικαίωσε. Εκκινώντας πολύ καλά, ακολούθησε τους κορυφαίους με σχετική άνεση και όταν βρήκε τον χώρο, πραγματοποίησε ταχύτατους γύρους με αποτέλεσμα να περάσει μέσω Pit stop τους Hamilton και Massa τερματίζοντας 4ος. Ο Webber που εκκίνησε περίφημα δεν μπόρεσε ποτέ να ξεφύγει από τον 2ο Rosberg αλλά μη δεχόμενος ουσιαστική πίεση από τον Γερμανό, πλην λίγης στο τέλος, πανηγύρισε σχετικά εύκολα τη 2η νίκη του στο Monaco, όσο εύκολη μπορείς να χαρακτηρίσεις την οριακή οδήγηση στους δρόμους του πριγκηπάτου.
Οι δύο team mates έχουν πλέον τους ίδιους βαθμούς και είναι οι μόνοι, σαν δίδυμο, από τις κορυφαίες ομάδες, που είναι τόσο κοντά στη κορυφή.
Mercedes
Qualifying – Rosberg 3 Schumacher 3
Race – Rosberg 5 Schumacher 1
Βαθμοί – Rosberg 59 Schumacher 2
Εντυπωσίασε η Mercedes στο Monaco. Η αρχή έγινε το Σάββατο, με την ”ανεπίσημη” Pole του Michael Schumacher. Ο Γερμανός από τα παλιά, έδειξε πως στους δρόμους του πριγκηπάτου έχει ακόμη ότι χρειάζεται για να κινηθεί σε κορυφαίους ρυθμούς. Λίγο πίσω του σε χρόνο, ο Nico Rosberg στη 3η θέση, αλλά θα εκκινούσε από τη 2η έχοντας το πλεονέκτημα από τον Γερμανό πολυπρωταθλητή.
Πλεονέκτημα, που υπάρχει και στη ψυχολογία, αλλά και στον τομέα της τύχης. Όσκαρ ατυχίας για τον Schumacher, για έναν ακόμη αγώνα. Επαφή με τον Grosjean στην εκκίνηση, χωρίς να μπορεί να αντιδράσει, και στη συνέχεια εγκατάλειψη, ενώ βάση χρόνων και ρυθμού γενικότερα, έδειξε πως αν εκκινούσε από κει που άξιζε (Pole), θα έπαιρνε και τη καρό σημαία. Θεωρίες. Ο Rosberg που απολαμβάνει ένα σκορ 5-1 στους αγώνες δείχνει πως τα προβλήματα, χτυπούν μόνο στο 2ο μονοθέσιο της ομάδας. Μετά από έναν απροβλημάτιστο, χωρίς ρίσκα και προσπάθεια κατάκτησης της νίκης, ανέβηκε στη 2η θέση του βάθρου αυξάνοντας και τη μεταξύ τους διαφορά στη βαθμολογία (59 -2).
Ferrari
Qualifying – Alonso 6 Massa 0
Race – Alonso 6 Massa 0
Βαθμοί – Alonso 76 Massa 10
Είναι εκπληκτικό αυτό που γίνεται με τους Ιταλούς. Δύο αγώνες τώρα, χωρίς να κερδίσουν, καταφέρνουν εν τέλει να βγούνε κερδισμένοι. Ο Alonso στην Ισπανία, είδε τον Maldonado να του παίρνει τη πρωτιά, αλλά ήταν αυτός που βρισκόταν στη κορυφή της βαθμολογίας μαζί με τον Vettel. Στο Monaco, τερμάτισε 3ος και πανηγύρισε σαν νικητής, περνώντας μόνος πρώτος στη κορυφή(!). Αν αυτό είναι damage limitation…
H είδηση για την Ιταλική ομάδα στον αγώνα του Monaco δεν είναι άλλη από την αναγέννηση του Massa. Όχι ότι ο βραζιλιάνος έκανε κάποια εκπληκτική εμφάνιση, απλά σίγουρα δεν υπήρξε απογοητευτικός. Επιτρέψτε μας να κρατήσουμε μικρό καλάθι για τη συνέχεια της απόδοσής του. Μία θέση χώριζε το Σάββατο τους δύο οδηγούς της Ferrari με τον Alonso να επικρατεί και να διατηρεί το απόλυτο (6-0).
Η ποιότητα του Ισπανού φαίνεται ξεκάθαρα τις Κυριακές. Μία ακόμη σπουδαία εμφάνιση πρόσθεσε στη φετινή του, ξέφρενη βάση του μονοθεσίου του, χρονιά, έχοντας βάσιμες ελπίδες πλέον για τον τίτλο. Το δήλωσε και η Red Bull άλλωστε ” Βλέπουμε ως κύριο αντίπαλο τον Alonso ”. Ναι ναι, τον αγχώσατε τώρα(!).
Στην 6η θέση ο Felipe Massa όπου σε ένα δύσκολο GP έδειξε παρόν. Το μεγάλο στοίχημα είναι να υπάρξει σταθερότητα για τον Βραζιλιάνο.
Μclaren
Qualifying – Button 0 Hamilton 6
Race – Button 2 Hamilton 4
Βαθμοί – Button 45 Hamilton 63
Αν στη Ferrari, η είδηση του Σαββατοκύριακου ήταν η αναγέννηση του Massa τότε τι μπορούμε να πούμε για την εξαφάνιση του Button. Ο Βρετανός δείχνει απών στους τελευταίους αγώνες. Από την άλλη, ο Hamilton έχει βαλθεί να μας τρελάνει με τους ”ήσυχους” αλλά αποτελεσματικούς (εντάξει όχι και τόσο), αγώνες του.
Για 2ο συνεχόμενο αγώνα εκτός Q3 ο Button(!). Ο team mate του στη Mclaren, Lewis Hamiton βρέθηκε για πρώτη φορά φέτος εκτός 1ης γραμμής της εκκίνησης.
Στον αγώνα τα πράγματα για την ομάδα του Woking δεν βελτιώθηκαν και πολύ. Εφιαλτικός αγώνας για τον Button. Άσχημη εκκίνηση αλλά και ατυχία από το ατύχημα Grosjean, που τον έφερε πίσω από τον Kovalainen. Ο Φιλανδός ”πήρε εκδίκηση” (διαδοχή στη Mclaren)από τον Jenson καθώς τον κράτησε επιτυχημένα πίσω του ακόμη και μετά τα Pit stop. Ο Βρετανός χωρίς καθαρό μυαλό αλλά και δυσκολίες με τη MP4-26 του, οδηγήθηκε σε τετ α κε στη πισίνα. Οχτώ γύρους πριν το τέλος εγκατέλειψε στη Sainte Devote.
Ούτε και ο Hamilton δεν μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τον αγώνα του Monaco. Το ευχάριστο για τον Lewis, ότι δεν έχασε επαφή με την κορυφή, εν αντιθέσει με τον team mate του. Μέτρια εκκίνηση και αργά Pit stops τον έφεραν πίσω από τους Alonso και Vettel με το πέσιμο της καρό σημαίας.
Κάτι μας λέει ότι Lewis και Mclaren θα πάρουν εκδίκηση στον Καναδικό αγώνα… #έμπνευση.
Σημείωση: Οι βαθμοί δίνονται βάση τελικής κατάταξης σε δοκιμαστικά και αγώνα. Η κρίση και οι άτυποι νικητές, από το F1GRIP, βρίσκονται μέσα στα σχόλια κάθε ομάδας και οδηγού.
Συνεχίζεται…