Κατά την κύλιση των οχημάτων στο οδόστρωμα προκαλείται έντονη ηχορύπανση. Κι αυτό δεν οφείλεται μόνο στους κινητήρες που λειτουργούν εκείνη τη στιγμή, αλλά και στην τριβή μεταξύ ελαστικού και ασφάλτου.

Ερευνητές από 7 ευρωπαϊκές χώρες, με οργανωτικό κέντρο το Βέλγιο, επιχειρούν τα τελευταία χρόνια να αναπτύξουν περισσότερο μια ιδέα που έρχεται από παλιά (τη δεκαετία του ’70, στη Σουηδία) και να φέρουν στην παραγωγή ένα νέο τύπο άνω στρώσης οδοστρώματος που μειώνει τον θόρυβο. Η στρώση αποτελείται κατά κύριο λόγο από λαστιχένιους κόκκους που προέρχονται από ανακυκλωμένα ελαστικά αυτοκινήτου, συνδεόμενους από συνθετική ρητίνη σαν την πολυουρεθάνη.

Σύμφωνα με τις έρευνες μπορεί να επιτευχθεί μείωση του θορύβου μέχρι και κατά 12 db, αλλά το βασικό πρόβλημα ως τώρα παραμένει η αντοχή του συγκεκριμένου υλικού. Προφανώς οι προσπάθειες της ερευνητικής ομάδας επικεντρώνονται σε αυτό τον τομέα, φτιάχνοντας δοκιμαστικές επιφάνειες όλο και μεγαλύτερης έκτασης σε Δανία, Βέλγιο, Σουηδία και Πολωνία.

To project έχει την κωδική ονομασία PERSUADE – PoroElastic Road SUrface: an innovation to Avoid Damages to the Environment (Ποροελαστική επιφάνεια δρόμου: μια καινοτομία για την αποφυγή βλαβών στο περιβάλλον). Διαβάστε περισσότερα για το project στην επίσημη ιστοσελίδα του, εδώ (αγγλικά).

Δείτε στο παρακάτω βίντεο μια πραγματική δοκιμή οχήματος που μεταβαίνει από συμβατική άσφαλτο σε περιοχή με το εν λόγω υλικό.