Η McLaren είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα στη χρονιά, καθώς σε επίπεδο ρυθμού το μονοθέσιο αποδείχθηκε αρκετά κατώτερο των προσδοκιών.
Η Βρετανική ομάδα άλλαξε προμηθευτή κινητήρα φέτος, πράγμα που πυροδότησε μια αλυσιδωτή αντίδραση η οποία επηρέασε τα πάντα.
Ο κινητήρας δεν είναι αρκετά αξιόπιστος λόγω του περιορισμένου διαστήματος στον οποίο τον εξέλιξε η Honda και στο ότι οι Ιάπωνες έχουν λιγότερη εμπειρία στην πίστα από τους ανταγωνιστές τους. Η αναξιοπιστία του κινητήρα προκάλεσε προβλήματα στις χειμερινές δοκιμές, με την ομάδα να πραγματοποιεί λίγα χιλιόμετρα. Τα λίγα χιλιόμετρα δοκιμών σημαίνουν πως τόσο η μονάδα ισχύος δεν είχε πραγματοποιήσει απόσταση αγώνα πριν φτάσει στη Μελβούρνη, όσο και ότι η ομάδα δε μπόρεσε να πειραματιστεί με το set up και να συλλέξει επαρκή δεδομένα από την αεροδυναμική.
Αυτά ήταν πράγματα που η McLaren αναγκάστηκε να κάνει στον πρώτο αγώνα, όπου έτρεξε με μειωμένη ισχύ έχοντας ως στόχο τον τερματισμό. Ο τερματισμός ήρθε, για τον Button τουλάχιστον, αλλά από εδώ και πέρα η ομάδα θα πρέπει να θέσει υψηλότερους στόχους.
Ο Eric Boullier πιστεύει πως ο ρυθμός της MP4-30 είναι ασύγκριτα καλύτερος σε σχέση με το χειμώνα. Ο Γάλλος είπε στο Autosport:
Δεν είμαστε στους βαθμούς, έχουμε περάσει τη Force India, αλλά δεν είναι αυτό το σημείο στο οποίο θέλουμε να είμαστε.
Εδώ που είμαστε δεν κρίνουμε ακόμα με βάση τις απόλυτες επιδόσεις, αυτό το κάνεις όταν κυνηγάς poles και νίκες, αλλά αξιολογούμε την απόδοσή μας σε σχέση με τη Βαρκελώνη και την Αυστραλία. Η διαφορά είναι τεράστια.
Και οι δύο οδηγοί ήταν ευχαριστημένοι με την ισορροπία και τη συμπεριφορά του μονοθεσίου, κάτι πολύ σημαντικό. Πρέπει να συνεχίσουμε σε αυτόν το δρόμο.
Για τον τομέα της αξιοπιστίας ο Γάλλος είπε:
Σίγουρα έχει βελτιωθεί, αλλά πρέπει να κάνουμε ένα βήμα παραπάνω. Προφανώς τα προβλημα μπορεί να είναι ότι η αξιοπιστία αναπτύχθηκε στο δυναμόμετρο, τη στιγμή που χάσαμε αρκετά χιλιόμετρα στις δοκιμές, οπότε πρέπει να διορθώσουμε κάποια μικρά θέματα.