Μετά τη διευκρίνιση από τη FIA για τα συστήματα διαχείρισης ride height που επιτρέπουν διαφορετικό ύψος πατώματος μεταξύ δοκιμαστικών και αγώνα, οποιαδήποτε ομάδα είχε βλέψεις για κάτι τέτοιο έπρεπε να οπισθοχωρήσει. Ενώ η Red Bull διατείνεται ακόμα ότι ουδέποτε είχε τέτοιο σύστημα, η McLaren φαίνεται είχε ξεκινήσει την έρευνα πάνω σε αυτό και τώρα ακυρώνει το project…

Φήμες και εκτιμήσεις μηχανικών, σύμφωνα με τον έγκριτο δημοσιογράφο James Allen, αναφέρουν πως μια ρύθμιση του ύψος κατά 1mm μπορεί να ισοδυναμεί ιδανικά με 1 δέκατο κέρδος ανά γύρο. Οι ψίθυροι μιλούσαν για εύρος 4mm στη Red Bull, δηλαδή 4 δέκατα ανά γύρο σε ιδανική περίπτωση. Πάντως είναι αμφίβολο κατά πόσο άξιζε τελικά τον κόπο ένα τέτοιο σύστημα για τις ομάδες, αφού συνήθως μια πετυχημένη βελτίωση σε αεροδυναμική ή στήσιμο μπορεί να φέρει παρόμοιο ή και μεγαλύτερο κέρδος. 

Ο Paddy Lowe, τεχνικός διευθυντής της McLaren, είπε: 

“Με τη νέα διευκρίνιση της FIA, κοντά στην οποία ήμασταν κι εμείς αρχικά, θα πρέπει να αναβάλουμε κάποια πράγματα πάνω στα οποία δουλεύαμε τελευταία. Γνωρίζαμε ότι υπήρχε μια διαφορετική προσέγγιση στον σύστημα ανάρτησης, μια προσέγγιση που δε θεωρούσαμε ιστορικά ότι είναι η τυπική ερμηνεία των κανονισμών.”

Πάνω στη λεπτή γραμμή του τί σημαίνει “μεταβαλλόμενο στήσιμο εξαιτίας του ύψους πατώματος”, η FIA κινείται από παλιά. Σύμφωνα με τον Lowe, ότι ακόμα κι αν δεν αλλάζει ο οδηγός το σύστημα, όταν το όχημα από τα δοκιμαστικά ως τον αγώνα έχει υποστεί αλλαγή σε αυτό το κομμάτι, παραβιάζεται το πνεύμα του κανονισμού. Όπως είπε, δε, τα μονοθέσια θα εξεταστούν στην Κίνα ειδικά για τέτοιου είδους συστήματα.

Εκεί που έχει δώσει βάρος η McLaren είναι η εξέλιξη της ριζοσπαστικής της αεροτομής και η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής της και παρέλειψαν να ασχοληθούν με ζητήματα ανάρτησης. Ο Paddy Lowe δήλωσε, με νόημα: 

“Μπήκαμε λίγο αργά σε αυτό το παιχνίδι απ’ότι άλλοι. Δεν ξέρουμε αν κανείς έτρεχε με τέτοιου είδους συστήματα ελέγχου του ride height… Σίγουρα, όμως, έχουμε την αίσθηση ότι άλλοι ήταν πιό προηγμένοι στην εξέλιξή τους…”

Παραμένει ενδιαφέρον να δούμε ποιά θα είναι η εξέλιξη της απόδοσης της Red Bull στους επόμενους αγώνες… Αν ξαφνικά υποφέρει δυσανάλογα σε ένα από τα δύο σκέλη (δοκιμαστικά ή αγώνα), σημαίνει πιθανότατα ότι κι αυτή απέσυρε το σύστημα, μη θέλοντας να ρισκάρει οποιαδήποτε εμπλοκή με τους κριτές της FIA και πιστεύοντας ότι μπορεί να καλύψει από αλλού τις απώλειες. Αν τίποτα δεν αλλάξει, μάλλον απλά έχουν κάνει εκπληκτική δουλειά στην ευελιξία του μονοθεσίου σε σχέση με την απόδοσή του υπό διαφορετικό βάρος…