Η πορεία προς την κατάκτηση του τέταρτου τίτλου κατέληξε να είναι μια εύκολη υπόθεση για τον Lewis Hamilton, που είδε τη βαθμολογική διαφορά από τον βασικό του αντίπαλο να αυξάνεται δραματικά, μετά από ένα σερί λαθών και ατυχιών της Ferrari και του Sebastian Vettel.
Το πρωτάθλημα μπορεί υπό προϋποθέσεις να κλείσει ακόμα και στον σημερινό αγώνα του Austin. Αν ο Βρετανός τα καταφέρει, θα τοποθετηθεί αυτομάτως στο πολύ κλειστό κλαμπ οδηγών με τέσσερις ή περισσότερους τίτλους, που για την ώρα συμπεριλαμβάνει τους Schumacher (7), Fangio (5), Prost (4) και Vettel (4).
To 2008 o Lewis στέφθηκε για πρώτη φορά πρωταθλητής, κλέβοντας τον τίτλο μέσα από τα χέρια του Felipe Massa, που είχε τερματίσει πρώτος και, μη γνωρίζοντας ότι ο Hamilton είχε καταφέρει τελικά να περάσει τον Timo Glock, ήδη πανηγύριζε. Οι χαρές γρήγορα μετατράπηκαν σε κλάματα, και οι εικόνες που καταγράφηκαν θα μείνουν σίγουρα ανεξίτηλες στις μνήμες όσων τις παρακολούθησαν.
Τα χρόνια πέρασαν όμως και ο Massa δεν διστάζει να αναγνωρίσει την κλάση του τότε αντιπάλου του. Σε δηλώσεις που δημοσίευσε το express.de ο Βραζιλιάνος διατυπώνει την άποψή του για το ταλέντο του Hamilton, τοποθετώντας τον στο επίπεδο δύο τεράστιων μορφών της ιστορίας του αγωνίσματος: τους Michael Schumacher και Ayrton Senna.
O Lewis είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους καλύτερους οδηγούς στην ιστορία της Formula 1. Είναι στο επίπεδο του Michael Schumacher και του Ayrton (Senna).
Σε παρόμοιο όμως επίπεδο κινήθηκε και ο Sir Jackie Stewart που κατονόμασε μια σειρά πιλότων που θεωρεί σπουδαίους:
Ο Juan Manuel Fangio είναι στο μυαλό μου ο καλύτερος όλων των εποχών και ο Jim Clark ήταν σίγουρα ο καλύτερος οδηγός με τον οποίον ανταγωνίστηκα.
Θα έβαζα αυτούς τους δύο στην κορυφή. Ο Alain Prost θα ακολουθούσε, μπροστά από τον Ayrton Senna, γιατί ήταν ο Mr Cool.
Ήξερε ότι για να τερματίσεις πρώτος, έπρεπε πρώτα να τερματίσεις. Ο Michael Schumacher είναι στη λίστα, όπως και ο Niki Lauda.
Θέλω να πω ότι υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων που ήταν εκπληκτικοί – ο Lewis ανήκει σε αυτή τη λίστα
ανέφερε χαρακτηριστικά ο ζωντανός θρύλος του Βρετανικού μηχανοκίνητου αθλητισμού.