Στον απόηχο των αντιδράσεων που προκλήθηκαν εξαιτίας των σχεδίων ανανέωσης του αθλήματος, ο Chase Carey, CEO της Formula 1, επιχείρησε να ρίξει τους τόνους.

Η Liberty Media, κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων του spor, σε συνεργασία με τη FIA, επεξεργάζεται μια σειρά από νέους κανονισμούς, που στόχο έχουν να κάνουν την F1 πιο βιώσιμο άθλημα. Σε πρώτη φάση ανακοινώθηκε ένας οδικός χάρτης για τις προδιαγραφές των μονάδων ισχύος που θα εισαχθούν το 2021.

Η πραγματική “μάχη” όμως θα δοθεί όταν επιχειρηθεί να τεθεί όριο στον προϋπολογισμό των ομάδων και – κυρίως – όταν ανακοινωθεί το νέο σχήμα αναδιανομής των εσόδων στις ομάδες, που όπως όλα δείχνουν θα εξισορροπεί τις αδικίες του παρελθόντος.

Είναι γνωστό ότι ομάδες όπως η Mercedes, η McLaren, η Williams, η Red Bull και η Ferrari έχουν πετύχει να εισπράττουν μεγάλα bonus για την συμμετοχή τους κάθε χρόνο, ανεξάρτητα από την απόδοσή τους. Η Ferrari απολαμβάνει το μεγαλύτερο τέτοιο bonus, μιας και ήταν η πρώτη ομάδα που το είχε διεκδικήσει, δεκαετίες πριν, οπότε δεν προκάλεσε εντύπωση η άμεση αντίδραση του προέδρου της, που απείλησε με αποχώρηση από το πρωτάθλημα.

Ο Sergio Marchionne σε μια αποστροφή του λόγου του σύγκρινε την πιθανή μελλοντική F1 με το NASCAR, κάνοντας σαφές ότι ένα τέτοιο πρωτάθλημα δεν τον αφορά. Ο Carey όμως διευκρινίζει πώς η Liberty δεν έχει καμία τέτοια πρόθεση:

Δεν νομίζω ότι έχουμε διαφορετική οπτική από τη Ferrari. Δεν θέλω να υποτιμήσω το NASCAR, αλλά δεν σχεδιάζουμε να γίνουμε NASCAR.

Δεν θέλουμε να τυποποιήσουμε τα μονοθέσια, δεν θέλουμε 20 πανομοιότυπα αυτοκίνητα να κάνουν γύρους στην πίστα και μόνο ο οδηγός να διαφέρει.

Η Formula 1 είναι μοναδική και παντρεύει τον ανταγωνιστικό αθλητισμό με τεχνολογία αιχμής.

Θέλουμε οι ομάδες να συνεχίσουν αυτό που κάνουν – να φτιάχνουν αυτοκίνητα που είναι αποκλειστικά γι’ αυτούς, κινητήρες που είναι μοναδικοί γι’ αυτούς, αμαξώματα αποκλειστικά γι’ αυτούς.

Θέλουμε όμως να εξαρτάται περισσότερο στο πόσο αποδοτικά χρησιμοποιείς του πόρους σου βάσει κάποιων περιορισμών, αντί για το πόσα πολλά ξοδεύεις. Νομίζω αυτό συνιστά ένα πιο υγιές άθλημα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του προέδρου και CEO της Liberty Media, Greg Maffei, που αναφερόμενος στο NASCAR είπε:

Το NASCAR πλησιάζει τους 40 αγώνες μόνο στις ΗΠΑ. Δεν υπάρχει καμία αίσθηση μοναδικότητας. Όλα όσα προσπαθούμε να κάνουμε, όλα όσα προσπαθεί να κάνει ο Chase και η ομάδα του, είναι να χτίσουμε πάνω σε αυτήν τη μοναδικότητα και τον ενθουσιασμό.

Πιστεύω ότι είμαστε πολύ πιο ευθυγραμμισμένοι με τους στόχους που κάποιες ομάδες έχουν εκφράσει δημοσίως απ’ όσο ίσως καταλαβαίνουν.