Η μεγαλύτερη είδηση των τελευταίων ημερών, ότι δηλαδή ο Fernando Alonso θα αγωνιστεί στο Indy 500 αντί για το Grand Prix του Μονακό, έχει φέρει τα πάνω κάτω στον κόσμο της Formula 1.

Η πλειοψηφία στηρίζει τον Alonso σε αυτήν του την προσπάθεια, και πιστεύει πως η αλλαγή παραστάσεων θα του κάνει καλό. Ένας παλιός συνάδελφος του Fernando, και δύο φορές νικητής του Indy 500, o Juan Pablo Montoya, εξέφρασε τον ενθουσιασμό του και έσπευσε να προσφέρει τη βοήθειά του στον Ισπανό.

Συγκεκριμένα, ο Montoya δήλωσε στο Autosport:

Του έστειλα μήνυμα μόλις το έμαθα, αλλά δε νομίζω ότι θα χρειαστεί και πολλή βοήθεια. Πιστεύω ότι αν έχεις αυτοπεποίθηση, δε χρειάζεται να κρύβεις πράγματα από κανέναν.

Ο Fernando είναι τρομερός οδηγός. Μπορώ να ταυτιστώ αρκετά τόσο μαζί του, όσο και με τον τρόπο που αγωνιζόταν όταν τρέχαμε μαζί. Πρέπει απλά να μάθει πώς λειτουργούν οι οβάλ πίστες και την τεχνική του να ακολουθείς άλλα αυτοκίνητα.

Στο στήσιμο, νομίζω ότι θα κάνει καλή δουλειά και ότι θα έχει ωραία αίσθηση. Όμως το πιο σημαντικό πράγμα στο Indy είναι η ισορροπία μεταξύ του πώς συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο όταν είσαι μόνος σου στην πίστα, και του πως συμπεριφέρεται όταν έχεις άλλους μπροστά σου, ειδικά ένα μεγάλο γκρουπ από μονοθέσια.

Επίσης πρέπει να έχεις λίγη υποστροφή, αυτή θα είναι η μεγαλύτερη αλλαγή για αυτόν. Στη Formula 1 πάντα θέλεις αυτήν την τέλεια ισορροπία, και το μονοθέσιο να συμπεριφέρεται ελεύθερα στις γρήγορες στροφές.

Επίσης, συμπλήρωσε:

Στο Indy δεν έχει τόση σημασία πόσο καλός είσαι από μόνος σου, αλλά πόσο καλός είσαι όταν ακολουθείς άλλους. Νομίζω ότι ο Fernando θα πρέπει να κάνει δοκιμές πρώτα σε κανονική πίστα, να καταλάβει τι αίσθηση έχουν αυτά τα αυτοκίνητα, και μετά να πάει στο οβάλ.

Οι παρατηρήσεις του Montoya είναι αρκετά ακριβείς, και έχουν ιδιαίτερη αξία μιας και προέρχονται από έναν οδηγό που έχει σημειώσει επιτυχίες και στους δύο θεσμούς.

Οι αγώνες στις οβάλ πίστες απαιτούν διαφορετικά χαρίσματα από τους οδηγούς, και εκεί η ικανότητα κάποιου να κινείται για αρκετή ώρα σε απόσταση εκατοστών από τον αντίπαλό του, αποκτά μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας. Η εικόνα πολλών μονοθεσίων να γυρνάνε στο οβάλ, πάρα πολύ κοντά το ένα στο άλλο, με την κατάταξη να αλλάζει συνέχεια λόγω του slipstreaming, είναι αρκετά συνηθισμένη.