Η μονάδα ισχύος της Mercedes έχει αποδειχθεί η ισχυρότερη της τελευταίας διετίας, παίζοντας καθοριστικό ρόλο τόσο στην κυριαρχία της εργοστασιακής ομάδας, όσο και στην άνοδο των πελατών της.
Τα νέα σύνολα που μπήκαν στη ζωή μας το 2014, αντλούν την απόδοσή τους από τον εξακύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης και τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας.
Ο Andy Cowell, ένα από τα μυαλά πίσω από την επιτυχία του Γερμανικού κινητήρα, αποκάλυψε πως η συνδυασμένη απόδοση κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα ξεπερνά τους 900 ίππους, ένα νούμερο που μας θυμίζει εποχές V10 (εδώ να πούμε πως μόνο οι αριθμοί παραπέμπουν σε εκείνα τα εκκωφαντικά σύνολα, όχι ο τρόπος απόδοσης, χρήσης και οδήγησης).
Είναι ο πιο δυνατός κινητήρας που έχουμε κατασκευάσει ποτέ, με απόδοση ανώτερη των 900 ίππων. Έχουμε πάρει αρκετά από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης των 1.6 λίτρων, όμως αυτό το νούμερο ιπποδύναμης έχει δημιουργηθεί επειδή άλλαξε ο τρόπος με τον οποίο το σύνολο διαχειρίζεται την ενέργεια.
Έχουμε τεχνολογίες από αυτοκίνητα δρόμου, σε συνδυασμό με νέες τεχνολογίες που έρχονται στο κομμάτι της MGU-H.
Στη συνέχεια, ο τεχνικός της Mercedes εξηγεί πως εξαιτίας των περιορισμών στη ροή του καυσίμου και γενικά των τεχνικών κανονισμών, ένας τρόπος για να αυξηθεί η ιπποδύναμη είναι να ελαχιστοποιηθούν οι θερμικές απώλειες του κινητήρα:
Το ποσοστό της θερμότητας που εκμεταλλεύεται ο κινητήρας σε σχέση με αυτό που παράγει ανέβηκε σε από το 2014, με το 2015 να είναι ένα καλό βήμα. Ίσως ανέβει κι άλλο το 2016, επειδή κανείς δεν έχει πει πως πιάσαμε το όριο σε αυτόν τον τομέα. Όταν περπατάω στο εργοστάσιο, ποτέ δεν ακούω κανέναν να λέει ότι αυτό είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε.
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε, για λόγους κατανόησης των λεγόμενων του Cowell, ότι εκμεταλλεύσιμη απόδοση ενός κινητήρα, δηλαδή αυτή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως δύναμη προώθησης στον τροχό, αποτελεί ένα ποσοστό της συνολικής δύναμης που είναι ικανός να παράγει ο κινητήρας.
Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της ισχύος, για την ακρίβεια το μεγαλύτερο αυτής, «διαφεύγει» με τη μορφή θερμότητας, μη μπορώντας έτσι να χρησιμοποιηθεί. Οπότε, ο κατασκευαστής που θα μπορέσει να μειώσει τις απώλειές του σε αυτόν τον τομέα, σημειώνει κέρδη σε «πραγματική» ιπποδύναμη, καταφέρνοντας απλά να «πιάσει» τα άλογα που φεύγουν στο περιβάλλον, και να τα βάλει να εργαστούν και αυτά για προώθηση του μονοθεσίου.