Πριν από μερικές εβδομάδες, είχε έρθει στην επιφάνεια η ύπαρξη μιας «τρύπας» στους κανονισμούς που αφορούν την εξέλιξη των κινητήρων μέσα στη χρονιά.
Συγκεκριμένα, οι κανονισμοί δεν αναφέρουν την ακριβή ημερομηνία στην οποία οι κατασκευαστές πρέπει να «ομολογκάρουν» τις μονάδες ισχύος του 2015.
Αυτό δίνει τη δυνατότητα στις Mercedes, Ferrari και Renault να φέρνουν αναβαθμίσεις για τους κινητήρες τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τη Honda, μιας και η Ιαπωνική εταιρεία δε συμμετείχε πέρυσι στο πρωτάθλημα. Έτσι, η Honda βρέθηκε στην εξής δυσάρεστη θέση:
Όλοι οι άλλοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να εξελίσσουν τις μονάδες ισχύος τους μέσα στη χρονιά, καθώς η Ομοσπονδία δε τους επιβάλλει συγκεκριμένη ημερομηνία ομολογκαρίσματος. H Honda όμως, ως νεοεισαχθείσα, θα έπρεπε να οριστικοποιήσει τα σχέδια του κινητήρα της στις 28 Φεβρουαρίου.
Η συγκεκριμένη τροπή δεν άρεσε στους Ιάπωνες, που ύστερα από διαπραγματεύσεις με τη FIA, πέτυχαν το να αποκτήσουν και αυτοί το δικαίωμα εξέλιξης μέσα στη χρονιά. Έτσι, οι τέσσερις πλέον κατασκευαστές θα έχουν ίσες ευκαιρίες το 2015.
Χαρακτηριστικά, ο Charlie Whiting δήλωσε:
Καθώς και οι τέσσερις κατασκευαστές που λάβουν μέρος στη σεζόν του 2015 θα έχουν έναν ομολογκαρισμένο κινητήρα στην αρχή της σεζόν, πιστεύουμε πως θα ήταν δίκαιο να εξασφαλίσουμε πως ο καθένας από αυτούς έχει ίσες ευκαιρίες με τους άλλους όσον αφορά την εξέλιξη μέσα στη χρονιά.
Από εδώ και στο εξής θα επιτρέψουμε στο νέο κατασκευαστή να χρησιμοποιήσει τον ίδιο αριθμό πόντων (tokens) για την εξέλιξη της μονάδας του με αυτόν που έχουν διαθέσιμο οι άλλοι κατασκευαστές, για την ακρίβεια το μέσο όρο που προκύπτει από τους τρεις (Mercedes, Renault, Ferrari).
Για παράδειγμα, αν οι τρεις κατασκευαστές του 2014 έχουν μείνει με 8, 7 και 5 αχρησιμοποίητους πόντους στην αρχή της σεζόν, τότε ο νέος κατασκευαστής θα μπορεί να χρησιμοποιήσει 6 για την εξέλιξη της μονάδας του κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Μπερδεύεστε με τους όρους “πόντοι” και “tokens”; Διαβάστε για αυτούς καθώς και για τη χρησιμότητά τους στον παρακάτω σύνδεσμο: