H εκκίνηση του Valtteri Bottas ήταν ένα μεγάλο θέμα συζήτησης, τόσο κατά τη διάρκεια του αγώνα, όσο και μετά τη λήξη του.

Ο οδηγός της Mercedes ξεκίνησε 201 χιλιοστά του δευτερολέπτου μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, ένας εξαιρετικός χρόνος αντίδρασης σε σχέση με τα 369 του Vettel, με το Γερμανό να μη πείθεται από το χρόνο που έδωσε στη δημοσιότητα η FOM κατά τη διάρκεια της μετάδοσης.

Μετά τον αγώνα, είδαμε αρκετά βίντεο τα οποία έδειχναν πως ο Bottas εκκίνησε πρόωρα, αλλά η FIA εξήγησε την απόφασή της να μη τον τιμωρήσει, η οποία βασίστηκε σε ένα μικρό περιθώριο κίνησης που δίνεται στους οδηγούς, καθώς αυτοί πατούν το συμπλέκτη ενώ τα κόκκινα φώτα είναι αναμμένα. Το περιθώριο αυτό, σύμφωνα με τη FIA, ισχύει για πάνω από 20 χρόνια, με τη σύμφωνη γνώμη όλων των ομάδων και είναι.

Το σύστημα ελέγχου πρόωρης εκκίνησης υπολογίζει αν το μονοθέσιο έχει ξεπεράσει μία προκαθορισμένη, πολύ μικρή, απόσταση αφού ανάψει το τελευταίο κόκκινο φως και προτού σβήσει.

Υπάρχει ανάγκη για να επιτραπεί αυτή η κίνηση, γιατί οι οδηγοί κάνουν μετατροπές στο συμπλέκτη. Το σύστημα αυτό, που εξαρτάται από την επίσημη χρονομέτρηση του πρωταθλήματος, ισχύει για 20 χρόνια και είναι πολύ αξιόπιστο σε αυτό το διάστημα.

Στη σημερινή περίπτωση, ο Valtteri Bottas δεν ξεπέρασε αυτό το περιθώριο προτού σβήσουν τα κόκκινα φώτα. Με απλά λόγια, πήρε μία πολύ ακριβή και τυχερή απόφαση, περιμένοντας πότε θα σβήσουν τα κόκκινα φώτα με αρκετή ακρίβεια. Οποιαδήποτε κίνηση πριν το σβήσιμο των κόκκινων φώτων ήταν μέσα στο αποδεκτό όριο.