Η μεγάλη συζήτηση μεταξύ των οδηγών για την επιθετική οδήγηση του Max Verstappen δεν άφησε ασυγκίνητη τη FIA, που εξέδωσε νέες οδηγίες για το τι θεωρείται αποδεκτό κατά τη διάρκεια μιας μονομαχίας.

Όπως είχαμε επισημάνει και στην ανάλυσή μας στο τελευταίο άρθρο της στήλης DriveAlyze This (δείτε ξανά εδώ ) η κίνηση του αμυνόμενου πάνω στη ζώνη φρεναρίσματος, ακόμα κι αν πρόκειται για τη μια και μοναδική του κίνηση άμυνας, αποτελεί εξαιρετικά επικίνδυνη τακτική, καθώς ο αντίπαλός του δεν έχει περιθώρια αντίδρασης. Για το θέμα αυτό είχε παραπονεθεί έντονα στην Ουγγαρία ο Kimi Raikkonen (ένας πιλότος που σε κάθε περίπτωση θεωρείται από τους πιο “καθαρούς” στις μονομαχίες στην F1), ενώ το περιστατικό στη Suzuka ανάγκασε τον Lewis Hamilton να πάρει… άλλο δρόμο προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση με τον Verstappen.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τη νέα οδηγία της FIA:

Κάθε αλλαγή κατεύθυνσης κατά τη διάρκεια φρεναρίσματος που έχει ως αποτέλεσμα ένας άλλος οδηγός να πρέπει να εκτελέσει ελιγμό αποφυγής θα θεωρείται μη κανονική και γι αυτό επικίνδυνη για άλλους οδηγούς. Κάθε τέτοια κίνηση θα αναφέρεται στους κριτές.
(‘Any change of direction under braking which results in another driver having to take evasive action will be considered abnormal and hence potentially dangerous to other drivers. Any such move will be reported to the stewards.’)

Στο προηγούμενό μας σχετικό άρθρο, είχαμε γράψει ακριβώς:

Η κίνηση αυτή, στη ζώνη φρεναρίσματος, μπορεί επίσης να ενταχθεί στην περίπτωση της παραγράφου 27.8 περί αφύσικων κινήσεων που έχουν σκοπό να εμποδίσουν άλλο όχημα.

Απόσπασμα από Sporting Regulations 2016

27.7 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason.
(Κάθε οδηγός που υπερασπίζεται τη θέση του σε μια ευθεία, και πριν από οποιαδήποτε ζώνη φρεναρίσματος, μπορεί να χρησιμοποιήσει το πλήρες πλάτος της πίστας κατά την πρώτη του κίνηση, με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει δίπλα του σημαντικό τμήμα του μονοθεσίου που επιχειρεί να τον προσπεράσει. Καθώς αμύνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο ο οδηγός δεν επιτρέπεται να βγει εκτός πίστας χωρίς βάσιμο λόγο.)

27.8 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
(Ελιγμοί με σκοπό να εμποδίσουν άλλους οδηγούς, όπως εσκεμμένο σπρώξιμο ενός αυτοκινήτου εκτός των ορίων της πίστας ή οποιαδήποτε άλλη αφύσικη αλλαγή κατεύθυνσης, δεν επιτρέπονται.)

Ο Charlie Whiting φέρεται να είχε κατ’ ιδίαν συνομιλίες με τον Max Verstappen μετά τη Suzuka, ώστε να του εξηγήσει τους… “άγραφους” νόμους σεβασμού μεταξύ των οδηγών της F1 ως προς το συγκεκριμένο ζήτημα.
Σύμφωνα με όσα έχουν κυκλοφορήσει, στην κίνηση αυτή για την αποσαφήνιση του κανονισμού πρωτοστάτησαν οι Raikkonen, Hamilton, Vettel και Alonso, δηλαδή από τους εμπειρότερους οδηγούς στο grid και σίγουρα… αγαπημένους μας στις μεταξύ τους μονομαχίες.

Ο Hamilton φέρεται να είπε σχετικά:

Στα 10 χρόνια που είμαι στην F1 υπάρχει ο ίδιος κανόνας που όλοι οι οδηγοί καταλαβαίνουν. Μόνο οι νεοφερμένοι που έχουν έρθει δεν υπακούν ίσως στον ίδιο κανόνα που μοιραζόμαστε εδώ και πολλά πολλά χρόνια.

Ενώ σε παρόμοιο κλίμα κινήθηκε ο Jenson Button:

Νομίζω είναι η σωστή ρύθμιση. Αρχίσαμε πολλά χρόνια πριν στο σπορ και νομίζω πάντα υπήρχε μια καλή κατανόηση ότι δεν είναι σωστό να κινείσαι στη ζώνη φρεναρίσματος όταν κάποιος προσπαθεί να προσπεράσει. Επειδή όταν προσπαθείς να προσπεράσεις, όλα είναι στο όριο. Είσαι στο όριο, στην κόψη, σπρώχνεις τα άκρα. Όταν κάποιος έρχεται μπροστά σου και παίρνει τη γραμμή που σκοπεύεις να πάρεις εσύ, την πάτησες. Είτε θα πας από πάνω τους, είτε θα τους αποφύγεις και θα καταλήξεις στις μπαριέρες!