Η επιστροφή του Fiat Tipo!
Γράφει: Ανδρέας Αντωνόπουλος[vc_row][vc_column][vc_column_text]Θυμάστε το Aegea, που έκανε την εμφάνισή του στην έκθεση της Κωνσταντινούπολης την Άνοιξη; Το compact sedan, που εξελίχθηκε από κοινού με την Τούρκικη Tofas και σχεδιάστηκε στο Centro Stile της εταιρείας, έρχεται στην Ευρώπη και αναβιώνει την ονομασία Tipo!
Σχεδιασμένο από την αρχή σαν sedan, το Tipo θα διατεθεί και σε πεντάθυρη και estate έκδοση. Έχει μήκος 4,5 μέτρων και θα ανταγωνίζεται στο κάτω μέρος της κατηγορίας C. Βασικοί αντίπαλοι θα είναι τα Peugeot 301/Citroen C-Elysee, με το νέο μοντέλο να αποτελεί περισσότερο αντικαταστάτη του Linea, παρά έναν απευθείας αντίπαλο των Golf, Astra και Focus, όπως ήταν στο παρελθόν το Bravo.
[inpost_nivo slide_width=”545″ slide_height=”380″ thumb_width=”136″ thumb_height=”80″ post_id=”26232″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”0″ autoslide=”10000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”1″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”1″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”0″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo” sc_id=”sc1444734039444″]
Η Fiat υπόσχεται πλούσιο εξοπλισμό, που θα μπορεί να συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα πλοήγησης από την TomTom, το γνωστό Uconnect με οθόνη αφής πέντε ιντσών και σύνδεση Bluetooth, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας. Οι χώροι θα είναι ένα από τα βασικά ατού του μοντέλου, που αναμένεται να μεταφέρει με άνεση πέντε άτομα, που θα έχουν μάλιστα στη διάθεσή τους έναν σπηλαιώδη χώρο αποσκευών, χωρητικότητας 510 λίτρων.
Θα διατίθεται με δύο επιλογές πετρελαιοκινητήρων και δύο βενζινοκινητήρων, με αποδόσεις από 95 έως και 120 ίππων, ενώ η κατανάλωση καυσίμου θα φτάνει ακόμα και τα 4,5 λίτρα ανά 100χλμ.
Οι πωλήσεις στην Τουρκία, όπου θα διατηρεί το όνομα Aegea, ξεκινούν άμεσα, ενώ σταδιακά θα διατεθεί σε 40 χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής.[/vc_column_text][vc_row_inner css=”.vc_custom_1444734900539{background-color: rgba(0,150,181,0.29) !important;*background-color: rgb(0,150,181) !important;}”][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text]
Το πρώτο Fiat Tipo (1988-1995)
Το πρώτης γενιάς Fiat Tipo παρουσιάστηκε το 1988 και αποτέλεσε την αρχή για μια εντελώς νέα εποχή στην ιστορία της Ιταλικής εταιρείας.
Το πλήρως γαλβανισμένο αμάξωμα δεν θύμιζε σε τίποτα το Ritmo που αντικαθιστούσε. Σχεδιασμένο από το Ινστιτούτο I.DE.A, έδειχνε αρκετά σύγχρονο, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο εξασφάλιζε κορυφαίους χώρους. Ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων κάποιων εκδόσεων έκλεβε την παράσταση στο εσωτερικό, αν και αποδείχθηκε εντελώς αναξιόπιστος, όπως εξάλλου και οι περισσότερες αντίστοιχες προσπάθειες άλλων κατασκευαστών, ενώ η τεράστια 5η πόρτα ήταν φτιαγμένη από συνθετικό υλικό.
Προϊόν παράλληλης εξέλιξης με τα Lancia Dedra/Delta II και Alfa Romeo 155, ήταν ίσως το πρώτο παράδειγμα εκτεταμένου “badge engineering”, που τα επόμενα χρόνια τελειοποιήθηκε από τον όμιλο VW. Η πλατφόρμα του Tipo, εκτός από τα προαναφερθέντα μοντέλα, μας έδωσε τα Tempra, Bravo/Brava, Coupe, 145/146, αποτέλεσε τη βάση για τις GTV/Spider, ενώ σε αυτή έχουν τις – μακρινές έστω – ρίζες τους και οι 156/147/GT και Lybra.
Τα αξιοπρεπέστατα δυναμικά χαρακτηριστικά και οι καλές επιδόσεις, σε συνδυασμό με το ευρύχωρο εσωτερικό, δεν πέρασαν απαρατήρητα, και το Tipo κέρδισε μια σειρά από βραβεία, με σημαντικότερο τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς του 1989.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]