Έτοιμη για το Πανευρωπαϊκό της ντεμπούτο στο Παρίσι, η νέα γενιά S-MAX της Ford υπόσχεται στιλ, οδηγική απόλαυση και αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά, χωρίς να θυσιάζει τις μεταφορικές δυνατότητες, την ευελιξία στη διαμόρφωση της καμπίνας ή την οικονομία.
Πώς είναι απ’ έξω;
Η σύντομη απάντηση είναι “Σαν S-MAX”. Πιστή στην παράδοσή της η Ford, δεν άλλαξε δραματικά την εμφάνιση του νέου της μεσαίου MPV (η ίδια το αποκαλεί SAV, που σημαίνει Sport Activity Vehicle). Αυτό που λείπει είναι τα μικρά στρογγυλά φωτιστικά σώματα εκατέρωθεν της γρίλιας, που όπως θα περιμένατε έχει μεγαλώσει, είναι εξάγωνη και περιέχει αρκετό χρώμιο.
Το προφίλ διατηρεί τις γνώριμες γραμμές του προκατόχου του, αλλά οι γυάλινες επιφάνειες δείχνουν – και πιθανότατα είναι – μικρότερες, ενώ στο πίσω μέρος η διάταξη με τα οριζόντια φωτιστικά σώματα δίνει και πάλι το παρόν, αλλά το οβάλ σχήμα τους έχει αντικατασταθεί από έντονες γωνίες.
Πώς είναι από μέσα;
Το ταμπλό είναι πανομοιότυπο με του Edge, που παρουσιάστηκε στις αρχές του καλοκαιριού, κάτι λογικό, αφού τα δύο οχήματα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα. Το δελτίο τύπου δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα μαλακά πλαστικά, σε περίπτωση που έχετε κάποιο σχετικό φετίχ – το έχει πολύς κόσμος, δεν είναι ντροπή.
Αυτό που μπορεί να ενδιαφέρει όμως ακόμα περισσότερους είναι τα… βασανιστήρια στα οποία έχει υποβάλει η Ford το εσωτερικό, προκειμένου να εξασφαλίσει την αντοχή του. Συγκεκριμένα, μια μεταλλική σφαίρα με αιχμηρά καρφιά, που θυμίζει μεσαιωνικό όπλο, χρησιμοποιείται στις δοκιμές εξέλιξης για να προσομοιωθεί η ταλαιπωρία στην οποία εκτίθενται τα υφάσματα, τα οποία επιπλέον φέρουν επίστρωση που αποτρέπει το λέκιασμα από καφέδες, χώμα κτλ. Χρήσιμο σε ένα καθαρά οικογενειακό όχημα και είμαστε σίγουροι ότι ειδικά εκείνοι που έχουν μωρά, σκυλιά, γατιά και πρέπει να τα μεταφέρουν συχνά, θα το εκτιμήσουν δεόντως.
Τα χαρίσματα όμως του εσωτερικού δεν περιορίζονται εκεί. Διαθέσιμο σε πενταθέσια ή επταθέσια έκδοση, το νέο S-MAX διαθέτει πίσω καθίσματα που μπορούν να αναδιπλωθούν, το καθένα ξεχωριστά, με το πάτημα ενός κουμπιού. Με το πάτημα ενός άλλου κουμπιού, επιτυγχάνεται η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων, όπου αυτή διατίθεται, ενώ με ένα ακόμα κουμπί, αυτή τη φορά στην οθόνη αφής, ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να επιλέξουν αν τα καθίσματά τους θα θερμαίνονται, θα ψύχονται ή αν θα τους κάνουν μασάζ!
Και οι πίσω επιβάτες όμως δεν θα μείνουν παραπονεμένοι, αφού έχουν αυτόνομο έλεγχο του κλιματισμού. Επιπλέον θα απολαμβάνουν ένα ιδιαίτερα ήσυχο ταξίδι, αφού οι βελτιωμένες ηχομονώσεις και ένα σύστημα μαγνητικών αποσβεστήρων εντός της οροφής που θα εξουδετερώνει τυχόν κραδασμούς, υπόσχονται εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου.
Όσον αφορά τις δυνατότητες διαμόρφωσης, η Ford ανακοινώνει 32 διαφορετικούς συνδυασμούς, ενώ οι χώροι αποθήκευσης μικροαντικειμένων έχουν αυξηθεί σε σχέση με το παρελθόν.
[inpost_nivo slide_width=”545″ slide_height=”380″ thumb_width=”109″ thumb_height=”75″ post_id=”15279″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”0″ autoslide=”15000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”1″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”1″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”0″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo” sc_id=”sc1411129601197″]
Και πώς θα είναι στην οδήγηση;
Λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι βασισμένο στην πλατφόρμα του Mondeo/Fusion, αλλά και ότι η Ford τα τελευταία 15-20 χρόνια τείνει να γίνει το σημείο αναφοράς σε επίπεδο οδηγικών χαρακτηριστικών σχεδόν σε κάθε κατηγορία, δεν θα αναμέναμε αρνητικές εκπλήξεις.
Η εταιρεία υπόσχεται αυξημένη οδηγική ευχαρίστηση μέσω του νέου “προσαρμόσιμου” συστήματος διεύθυνσης (Adaptive Front Steering) που βελτιστοποιεί την απόκριση του τιμονιού, μεταβάλλοντας διαρκώς το steering ratio (τη σχέση ανάμεσα στο πόσο στρίβει το τιμόνι και οι ρόδες) ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος.
Για την κίνηση του S-MAX φροντίζει μια σειρά από κινητήρες βενζίνης και diesel. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται ένας 1.5 EcoBoost με απόδοση 160 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο. Ανεβαίνοντας συναντάμε τον δίλιτρο των 240 αλόγων, με αυτόματο σασμάν.
Στους πετρελαιοκινητήρες βρίσκουμε δύο εκδόσεις του 2.0 TDCi, με 120, 150 και 180 ίππους, με τους δύο τελευταίους να παρέχονται και με την επιλογή κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, πέρα από το εξατάχυτο χειροκίνητο.
Για πρώτη φορά όμως θα προσφέρεται και σύστημα τετρακίνησης.
Πότε έρχεται;
Δεν γνωρίζουμε ακόμα, υπολογίστε όμως κάπου κοντά στην Άνοιξη για να είστε μέσα. Εννοείται ότι όλες οι σύγχρονες ανέσεις και εξοπλισμός ασφαλείας που πλέον θεωρούνται δεδομένα (βλέπε φωνητικές εντολές, ειδοποίηση για το αν βγήκες από τη λωρίδα σου, υποβοήθηση για να παραμείνεις στη λωρίδα σου, αναγνώριση σήμανσης, βοηθός παρκαρίσματος, κάμερα στο εμπρός μέρος με πεδίο 180 μοιρών κτλ) θα διατίθενται τουλάχιστον προαιρετικά.
Ελπιζουμε σύντομα να έχουμε περισσότερες πληροφορίες και ένα αυτοκίνητο για δοκιμή! Μείνετε συντονισμένοι στο site του AUTO GRIP, στο twitter και στο Facebook Page μας και μέχρι τότε αφήστε και ένα σχόλιο να μας πείτε πώς σας φάνηκε το νέο S-MAX.