Helmut Marko | Εμείς ευθυνόμαστε για την εγκατάλειψη του Hamilton

Γράφει: Κώστας Αυγουστάκης

Helmut Marko | Εμείς ευθυνόμαστε για την εγκατάλειψη του Hamilton

Η Red Bull κατάφερε να κάνει στο Grand Prix της Μαλαισίας το πρώτο 1-2 ομάδας εκτός της Mercedes από το 2014 μετά την έκρηξη του κινητήρα της W07 του Lewis Hamilton στον 41ο γύρο. Ο εκπρόσωπος της Red Bull και δεξί χέρι του Dietrich Mateschitz, Helmut Marko, δεν θεώρησε αυτό το γεγονός καθόλου τυχαίο αφού έχει την άποψη ότι η στρατηγική που ακολούθησε η ομάδα του ώθησε τον Hamilton να πιέσει το μονοθέσιο του στα άκρα και στο τέλος να υπάρξει η γνωστή σε όλους μας κατάληξη. Επομένως, η νίκη δεν ήρθε τυχαία, αλλά ήταν προϊόν της στρατηγικής των «Ταύρων».

Ξεκάθαρα είχαμε το πάνω χέρι, οπότε εμείς πιέσαμε  τον Hamilton στην αστοχία του κινητήρα του. Τον πιέζαμε συνεχώς και εκείνος γνώριζε ότι πρέπει να χτίσει μία διαφορά από ‘μας, έτσι το να πατάς συνεχώς το γκάζι στο φουλ δεν είναι και το καλύτερο για το κινητήρα σου.

Ακόμη, ο Helmut Marko δήλωσε ότι ακόμη και να μην γινόταν αυτό στο Lewis, η στρατηγική αλλά και η δυναμική των δύο Red Bull την Κυριακή ήταν τέτοια, ώστε στους τελευταίους γύρους του αγώνα ο Ricciardo με τον Verstappen θα έφταναν τον Hamilton και ίσως του έκλεβαν τη νίκη.

Ξέραμε ότι ήμασταν δυνατοί, αλλά πάντα πρέπει να λαμβάνεις υπόψιν σου τη Mercedes. Μας πήρε λίγο καιρό να καταλάβουμε ότι μπορούμε να τους ανταγωνιστούμε. Στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου ήμασταν σκεπτικοί, αλλά στις κατατακτήριες καταλάβαμε ότι είμαστε πολύ κοντά στις Mercedes, ενώ είχαμε ξεπεράσει τις Ferrari. Αλλά ακόμη και αν δεν εγκατέλειπε ο Hamilton, είχαμε ένα χαρτί κρυμμένο στο μανίκι μας και με τους δύο μας οδηγούς σε διαφορετικές στρατηγικές θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε τον Hamilton προς το τέλος του αγώνα.

Πριν την εγκατάλειψη του Hamilton παρακολουθήσαμε μία ομολογουμένως εντυπωσιακή μονομαχία ανάμεσα στον Ricciardo και τον Verstappen, ωστόσο αυτή δεν συνεχίστηκε όταν οι δύο οδηγοί κατοχύρωσαν τις δύο πρώτες θέσεις. Ο Marko εξήγησε αυτό το γεγονός αποκαλύπτοντας ότι τα ελαστικά του Max είχαν καταπονηθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε, αν συνέχιζε σε υψηλούς ρυθμούς, να μην κατάφερνε τελικά να ολοκληρώσει τον αγώνα του. Άρα η συντήρηση ήταν κάτι το αναπόφευκτο.

Ο Max ήταν πολύ γρήγορος, αλλά πίεσε τόσο πολύ τα ελαστικά του με αποτέλεσμα να έχει παραπάνω από το αναμενόμενο degradation και αυτό ήταν ένα μειονέκτημα γι’ αυτόν. Γνώριζε την κατάσταση των ελαστικών του, καθώς ένιωθε ότι έχανε πρόσφυση σε κάθε γύρο, οπότε δεν είχε πρόβλημα να κρατήσει απλά τη θέση του. Τον προειδοποιήσαμε ότι αν συνέχιζε σε υψηλή ταχύτητα, τα εμπρός ελαστικά του θα παρέδιδαν πνεύμα και θα κατάφερνε να τελειώσει τον αγώνα.

SHARE THIS