LH-SC-Valencia2010_8

Αναμφισβήτητα το μέγα θέμα που κυριάρχησε στο Grand Prix της Valencia ήταν η ποινή που δέχθηκε ο Hamilton για προσπέρασμα στο αυτοκίνητο ασφαλείας. Χαρακτηριστική ήταν η ένταση με την οποία ο Alonso ζητούσε από τους ανθρώπους της ομάδας του να κυνηγήσουν την ποινή στο Βρετανό αντίπαλό του, καθώς τη στιγμή που έγινε η παρατυπία ο Ισπανός βρισκόταν ακριβώς από πίσω. Το F1 GRIP αναλύει βήμα προς βήμα το τί έγινε και σχολιάζει…

Ο κανονισμός προβλέπει δύο γραμμές που σχετίζονται με τη λειτουργία του Αυτοκινήτου ασφαλείας. Η μία βρίσκεται πριν την είσοδο στα pits και υποδηλώνει το σημείο από το οποίο ξαναρχίζει ο αγώνας μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η δεύτερη βρίσκεται στην έξοδο του pitlane Κια υποδηλώνει το σημείο το οποίο πρέπει να έχει περάσει ένας πιλότος πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας ώστε να μη χρειάζεται να μείνει πίσω του. Ο Hamilton τιμωρείται για το γεγονός ότι προσπερνά το αυτοκίνητο ασφαλείας αφού αυτό έχει περάσει πρώτο αυτή τη δεύτερη γραμμή. Πώς φτάσαμε, όμως, σε αυτό το σημείο?

Ο Hamilton φτάνει στο τέλος του γύρου και βρίσκεται στην είσοδο του pitlane ενώ η φωτεινή πινακίδα δεν είναι κίτρινη και δεν έχει σήμα Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Με το που μπαίνει στην ευθεία, έρχεται το σήμα Safety Car και οι φωτεινές ενδείξεις γίνονται κίτρινες. Στο σημείο αυτό ο Hamilton, όπως και ο Alonso και ο Massa που ακολουθούν δεν έχουν τη δυνατότητα να μπουν στα pits ώστε να εκμεταλλευτούν το αυτοκίνητο ασφαλείας.

LH-SC-Valencia2010_1LH-SC-Valencia2010_2

Το αυτοκίνητο ασφαλείας ξεκινάει από τα pits κι επιταχύνει στο pitlane ενώ τα μονοθέσια κινούνται σχεδόν με ταχύτητες αγώνα στην ευθεία. Ο Hamilton βλέπει στο βάθος δεξιά το αυτοκίνητο ασφαλείας και συνεχίζει την πορεία του όπως έχει δικαίωμα να κάνει…

LH-SC-Valencia2010_3LH-SC-Valencia2010_4

…μέχρι που βλέπει το αυτοκίνητο ασφαλείας να πατάει τη γραμμή που διαχωρίζει την έξοδο του pitlane από την κυρίως πίστα. Στο σημείο αυτό ακριβώς ο Hamilton αφήνει το γκάζι και είναι εμφανές ότι, ενώ πριν πλησίαζε με ταχείες ρυθμούς, πλέον κινείται παράλληλα με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Alonso ακολουθεί ακριβώς τις κινήσεις του Hamilton κι επιβραδύνει κι αυτός.

LH-SC-Valencia2010_5LH-SC-Valencia2010_6

Λίγο πριν τη δεύτερη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας (η οποία προεκτείνεται και στο pitlane) ο Hamilton αποφασίζει να πατήσει ξανά το γκάζι και τελικά περνάει την κρίσιμη γραμμή λίγο μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, συνεχίζοντας και προσπερνώντας το οριστικά στη συνέχεια.

LH-SC-Valencia2010_7LH-SC-Valencia2010_8

Η ποινή είναι πέρα για πέρα δίκαιη, με το Hamilton να πέφτει θύμα της διστακτικότητάς του. Αν είχε επιμείνει στό γκάζι με το ρυθμό που είχε στην κυρίως ευθεία και πριν την ελαφριά δεξιά καμπή της πίστας θα είχε προσπεράσει το αυτοκίνητο ασφαλείας με χαρακτηριστική άνεση και μαζί του, ίσως, θα είχε περάσει και ο Alonso. Η θεωρία ότι ο Hamilton κινήθηκε έτσι επίτηδες, με σκοπό να εμποδίσει τον Alonso να περάσει είναι επίσης μια πιθανότητα. Όμως, επειδή η επιβράδυνση του Hamilton συμπίπτει ακριβώς με τη στιγμή που το αυτοκίνητο ασφαλείας πατάει τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ pitlane και πίστας, θεωρούμε κάπως τραβηγμένο αυτό το σενάριο και, μέχρι να παρουσιαστούν άλλα στοιχεία που να συνηγορούν το αντίθετο, τείνουμε προς την εξήγηση της στιγμιαίας σύγχυσης στο μυαλό του Lewis.

Η ποινή που πήρε ο Hamilton επίσης είναι αυτή που προβλέπεται, αλλά το πρόβλημα ήταν η χαρακτηριστική καθυστέρηση των κριτών στην απόδοσή της. Το γεγονός λαμβάνει χώρα στο 10ο γύρο, το συμβάν τίθεται υπό έρευνα στον 21ο και η ποινή δίδεται στον 25ο. Δηλαδή περίπου 20 λεπτά μετά το συμβάν, ενώ ο Hamilton έχει και την ευκαιρία δύο ακόμα γύρων πριν μπει στα pits για να εκτελέσει την ποινή.