Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, o πρώτος Ευρωπαϊκός διαγωνισμός της σεζόν έλαβε μέρος στην φημισμένη πίστα του Silverstone της Αγγλίας, μεταξύ 9 και 13 Ιουλίου.

Ο ανταγωνισμός και φέτος όπως άλλωστε αναμενόταν, ήταν πολύ μεγάλος. Στο Class 1 (οπού συμμετέχουν πλήρως κατασκευασμένα μονοθέσια και αγωνίζονται όσο σε στατικά όσο και δυναμικά αγωνίσματα) με αριθμό-ρεκόρ 114 συμμετοχών, την 1η θέση στην γενική κατάταξη απέσπασε το πανεπιστήμιο του Delft (Ολλανδία) με ηλεκτρικό μονοθέσιο, ενώ οι θέσεις 2 και 3 καταλήφθηκαν από την Rennteam Uni Stuttgart και KA-RaceIng αντίστοιχα.

Τα Ελληνικά χρώματα εκπροσώπησε η ομάδα του Πανεπιστημίου Πατρών, UoP Racing, συμμετέχοντας και στις 2 κατηγορίες και κατακτώντας την 15η θέση στο Class 1 (5η μεταξύ των αμιγώς ηλεκτρικών μονοθεσίων) και την 6η θέση στο Class 2, φέρνοντας πίσω μάλιστα και μια πρωτιά, στη παρουσίαση του επιχειρηματικού πλάνου!

Το Oxford Brookes κέρδισε το (πολύ σημαντικό) αγώνισμα του Design, και έγινε έτσι η πρώτη Βρετανική ομάδα που κατόρθωσε κάτι τέτοιο μετά από πολύ καιρό, ενώ ακολούθησαν Stuttgard και ETH. Η UoP Racing κατέκτησε την 18η θέση, δείχνοντας την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει σε όλους τους τομείς και ξεπερνώντας πολύ μεγαλύτερες ομάδες με παράδοση στον διαγωνισμό.

Στο Class 2 που συγκέντρωσε 21 συμμετοχές την νίκη κατέκτησε το πανεπιστήμιο του Eindhoven (Ολλανδία).

Ας δούμε όμως τον διαγωνισμό μέσα από τα μάτια της UoP Racing!

Wednesday 9/7 – Setup day

Η ομάδα έφτασε με ασφάλεια στην πίστα του Silverstone γύρω στις 13:30. Το κιβώτιο που μετέφερε το μονοθέσιο και τον εξοπλισμό ήταν ήδη εκεί, μαζί με 113 ακόμη ομάδες από όλο τον κόσμο. Αμέσως, η ομάδα του Class 1 άρχισε να ξεφορτώνει τον εξοπλισμό προκειμένου να στηθεί ο χώρος του pit, ενώ κάποια μέλη ασχολήθηκαν με την συναρμολόγηση του αυτοκινήτου που είχε εν μέρει αποσυναρμολογηθεί για την μεταφορά. Παράλληλα τα μέλη της ομάδας του Class 2 προχωρήσαν με την διαδικασία της εγγραφής, μετά την ολοκλήρωση της οποίας αντάλλαξαν θέσεις με την ομάδα που έστηνε το pit. Αφού ολοκληρώθηκε η διαμόρφωση του χώρου, το μονοθέσιο καθαρίστηκε επιμελώς και τα τελευταία αυτοκόλλητα πήραν την θέση τους, προκειμένου όλα να δείχνουν το δυνατόν πιο επιμελημένα και καθαρά για τις επόμενες ημέρες. Αμέσως μετά η ομάδα προχώρησε στο στήσιμο του χώρου- περιπτέρου του Class 2, ώστε να είναι και αυτό έτοιμο για τα στατικά αγωνίσματα της επόμενης ημέρας.

uop_fsae_uk_fig_01

Figure 1: Class 1 pit box ready

Thursday 10/7 – Statics day 1

Η Πέμπτη ήταν η μεγάλη μέρα για την ομάδα του Class 2, καθώς ήταν η πρώτη εμπειρία διαγωνισμού για τα νεότερα μέλη της ομάδας. Η ημέρα ξεκίνησε με το αγώνισμα του design (σχεδιασμού), για να ακολουθήσει λίγο μετά με το αγώνισμα της ανάλυσης κόστους, ενώ η παρουσίαση του επιχειρησιακού σχεδίου (business plan) ήταν προγραμματισμένη για το απόγευμα. Το αγώνισμα του σχεδιασμού πήγε καλά, με τους κριτές να δίνουν εξαιρετικά σχόλια σχετικά με το επίπεδο της δουλειάς που είχε πραγματοποιηθεί από την ομάδα, γεγονός που αντικατοπτρίστηκε και στην βαθμολογία. Το αγώνισμα της ανάλυσης κόστους πήγε επίσης καλά, και η ομάδα έλαβε κάποιες πολύτιμες συμβουλές σχετικά με το επιμέρους τμήμα της αειφορίας (sustainability), το οποίο ήταν κάτι εντελώς καινούργιο για μας.

uop_fsae_uk_fig_02

Figure 2: Class 2 booth prepared for the Design event

Στις 16:00 ξεκίνησε η παρουσίαση του επιχειρηματικού σχεδίου, όπου η ομάδα κατάφερε να εντυπωσιάσει τους κριτές, όχι μόνο με την ποσότητα και την ποιότητα της δουλειάς, αλλά και με την σκηνική παρουσία και την εξαιρετική περίοδο ερωτήσεων/απαντήσεων που ακολούθησε αμέσως μετά, η οποία έδωσε στην ομάδα μας την 1η θέση!

Figure 3: Class 2 Business Plan Presentation winners, University of Patras!

Figure 3: Class 2 Business Plan Presentation winners, University of Patras!

Figure 4: After the Class 2 BPP award

Figure 4: After the Class 2 BPP award

Εν τω μεταξύ, η ομάδα του Class 1 περίμενε στην ουρά για τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο του μονοθεσίου. Όντας εξαιρετικά καλά προετοιμασμένη, το κομμάτι του τεχνικού ελέγχου σχετικά με τα ηλεκτρικά υποσυστήματα περάστηκε με την πρώτη προσπάθεια και χωρίς καμία δυσκολία, αλλά ελέω της μεγάλης αναμονής και καθώς ο ήλιος έδυε, δεν υπήρχε πλέον χρόνος για να ολοκληρωθεί ο τεχνικός έλεγχος των μηχανικών συστημάτων, ο οποίος απέμεινε για την Παρασκευή. Παράλληλα, η παρουσίαση του επιχειρηματικού σχεδίου για το Class 1 έλαβε χώρα, η οποία μας έδωσε 55/75 πόντους.

Figure 5: Rain test on electrical inspection

Figure 5: Rain test on electrical inspection

Figure 6: Electrical inspection

Figure 6: Electrical inspection

Friday 11/7 – Statics day 2

Την Παρασκευή, η ομάδα επικεντρώθηκε στο να περάσει το υπόλοιπο του τεχνικού ελέγχου από νωρίς, ώστε να είναι έτοιμη για τα εναπομείναντα στατικά αγωνίσματα που ξεκινούσαν στις 14:15. Η ομάδα κατάφερε να ολοκληρώσει τον τεχνικό χωρίς προβλήματα, και να περάσει και τα τεστ βροχής (rain test), κλίσης (tilt table) και δοκιμής πέδησης (brake test) μέχρι τις 11:00 π.μ., όντας έτσι η πρώτη ομάδα με ηλεκτρικό μονοθέσιο που ολοκλήρωσε τον τεχνικό έλεγχο!

Figure 7: Tilt test

Figure 7: Tilt test

Figure 8: Driver egress

Figure 8: Driver egress

Figure 9: All technical inspections passed; ready to race!

Figure 9: All technical inspections passed; ready to race!

Με το μονοθέσιο στην ειδική περιοχή φόρτισης της μπαταρίας να ετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα, η ομάδα ετοίμασε το περίπτερο για το σημαντικότερο στατικό αγώνισμα, εκείνο του σχεδιασμού (design). Οι κριτές εντυπωσιάστηκαν με την εστιασμένη και σχετικά απλή προσέγγιση μας, όπως και με το πώς οι στόχοι κάθε υποσυστήματος στόχοι συμβάδιζαν πλήρως με τους γενικούς στόχους που τέθηκαν στην αρχή του σχεδιασμού του οχήματος. Επιπλέον, οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων και οι πλήρως αιτιολογημένες επιλογές, καθώς και αρκετά καινοτόμα μέρη, όπως και η έμφαση στην κατασκευασιμότητα, μας έδωσε την 18η θέση με 113 βαθμούς, πολύ κοντά στην κορυφή και μπροστά από πολλές αναγνωρισμένες ομάδες με πολύ περισσότερη εμπειρία, περισσότερα μέλη και υψηλότερο προϋπολογισμό.

Figure 10: Design judging underway

Figure 10: Design judging underway

Figure 11: Design judging underway

Figure 11: Design judging underway

Το αγώνισμα της ανάλυσης κόστους ακολούθησε αμέσως μετά, ωστόσο, μια παρεξήγηση από μέρους της ομάδας στην μορφή της παρουσίασης, οδήγησε σε μια μείωση των βαθμών σχετικά με τα αναμενόμενα. Παρά το γεγονός αυτό, η ομάδα κατάφερε να συγκεντρώσει πολύτιμους βαθμούς για την συνέχεια.

Figure 12: Cost judging

Figure 12: Cost judging

Saturday 12/7 – AutoX/Acceleration/Skidpad

Με τα στατικά αγωνίσματα να είναι πλέον παρελθόν, η ομάδα ετοιμάστηκε για την 1η μέρα δυναμικών αγωνισμάτων. Η ημέρα ξεκίνησε με το αγώνισμα της επιτάχυνσης, καθώς η ομάδα γνώριζε ότι το οδόστρωμα της πίστας θα ήταν καθαρό από τα προγράμματα δοκιμών της F1 την προηγούμενη, και πως η επιφάνεια της πίστας δεν θα βελτιωνόταν αισθητά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο ταχύτερος χρόνος μας ήταν 4,2 δευτερόλεπτα, ο οποίος ήταν ικανοποιητικός και μας έφερε στην 13η θέση.

Figure 14: Acceleration event

Figure 14: Acceleration event

Αμέσως μετά η ομάδα άλλαξε ρυθμίσεις, και μετά από κάποια λεπτά αναμονής ώστε να ανεβεί η θερμοκρασία της πίστας, ξεκίνησε για το αγώνισμα του Skidpad. Ο δεύτερος οδηγός κατάφερε να σκοράρει ένα χρόνο 5.2sec, αλλά χτύπησε ένα κώνο, ο οποίος προσέθεσε 0.25sec ποινής στον χρόνο, ρίχνοντας μας στην 18η θέση. Ωστόσο, η ομάδα ήταν ικανοποιημένη από το γεγονός πως ο χρόνος μας ήταν πολύ κοντά στους κορυφαίους.

Figure 15: Skidpad event

Figure 15: Skidpad event

Το απόγευμα ακολούθησε το αγώνισμα του autocross. Δυστυχώς για μας, μια υδρορροή η οποία διέτρεχε κάθετα την πίστα στη μέση μιας ευθείας ήταν η αιτία μιας μεγάλης αναπήδησης, η οποία προκαλούσε το σβήσιμο του controller και συνεπώς και του κινητήρα, κάθε φορά που το αυτοκίνητο περνούσε από πάνω της. Καθώς δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για να λυθεί πλήρως το πρόβλημα, η άμεση λύση ήταν οι οδηγοί να επιβραδύνουν αρκετά πριν από την πρόσκρουση, τακτική η οποία πρόσθεσε αρκετά δευτερόλεπτα στους χρόνους. Παρ ‘όλα αυτά, ο καλύτερος χρόνος μας ήταν 60,3 δευτερόλεπτα, περίπου 10 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον νικητήριο χρόνο αλλά αρκετά καλός ώστε να μας φέρει στην 27η θέση.

Sunday 13/7 – Endurance

Η μεγάλη μέρα στην πίστα του Silverstone ξεκίνησε με βροχή. Ωστόσο, λόγω του σχετικά ανταγωνιστικού χρόνου γύρου κατά τη διάρκεια του autocross, η ομάδα θα ξεκινούσε το αγώνισμα αντοχής (Endurance) λίγο αργότερα (καθώς η σειρά εκκίνησης είναι η αντίστροφη της κατάταξης του Autocross) και η ομάδα ήλπιζε σε στεγνό οδόστρωμα, σύμφωνα με την πρόγνωση του καιρού αλλά και με τον ήλιο που έκανε την εμφάνισή του και στέγνωσε την πίστα πριν ακόμα ξεκινήσει το πρώτο μονοθέσιο. Όμως όσο πλησίαζε η σειρά μας, τόσο περισσότερα σύννεφα μαζευόταν, και καθώς ο οδηγός περίμενε το σήμα εκκίνησης ξεκίνησε να βρέχει, τόσο έντονα που ανάγκασε τους διοργανωτές να βγάλουν κόκκινη σημαία και να διακόψουν τον αγώνα.

Όλοι έσπευσαν να αλλάξουν σε βρόχινα ελαστικά, και ο αγώνας επανεκκίνησε μετά από περίπου 15 λεπτά. Από εκεί κ πέρα όλα πήγαν καλά, με το μονοθέσιο να είναι το ταχύτερο από όσα μοιραζόταν την πίστα. Ωστόσο, ξέραμε ότι οι χρόνοι μας δεν θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστικοί σε σχέση με τις ομάδες που τρέξανε με στεγνό οδόστρωμα. Όλα τα υπόλοιπα πήγαν όπως είχε προγραμματιστεί και η ομάδα κατάφερε να τερματίσει, για πρώτη φορά στην ιστορία της με ηλεκτρικό μονοθέσιο, το αγώνισμα αντοχής, γεγονός που πανηγυρίστηκε δεόντως! Αμέσως μετά τη διέλευση από τη γραμμή του τερματισμού, ο ήλιος έκανε κ πάλι την εμφάνισή του, πράγμα που σήμαινε πως ο συνολικός χρόνος μας θα ήταν αργός. Παρ’ όλα αυτά, καταφέραμε να κερδίσουμε την 20η θέση στο αγώνισμα αντοχής, ενώ την ίδια στιγμή κατακτήσαμε την 6η θέση στην κατανάλωση ενέργειας, κερδίζοντας έτσι πολύτιμους βαθμούς.

Figure 17: Endurance event

Figure 17: Endurance event

Figure 18: Endurance event

Figure 18: Endurance event

Figure 21: Technical inspection after endurance for all top cars

Figure 21: Technical inspection after endurance for all top cars

Τα συνδυασμένα αποτελέσματα μας έφεραν μέχρι την 15η θέση της γενικής κατάταξης, την υψηλότερο που έχει επιτευχθεί ποτέ από την ομάδα! Επιπλέον, αυτό σήμαινε ότι ήμασταν στην 5η θέση μεταξύ των ηλεκτρικών ομάδων! Όλοι ήταν ικανοποιημένοι με τη θέση, αφήνοντας ωστόσο, μια γλυκόπικρη γεύση, κυρίως λόγω της γενικής αίσθησης ότι, αν όλα πήγαν όπως είχε προγραμματιστεί, ένας τερματισμός στο top 10 θα ήταν απολύτως εφικτός.

Παρ ‘όλα αυτά, η ομάδα κατάφερε να σκοράρει ένα σεβαστό αριθμό πόντων σε κάθε αγώνισμα, να είναι ανταγωνιστική και αξιόπιστη και να λάβει εξαιρετικά σχόλια τόσο από τους κριτές, όσο και από τους θεατές και τους ανταγωνιστές, ως ένα από τα πιο εντυπωσιακά, καλοφτιαγμένα και γρήγορα μονοθέσια του διαγωνισμού. Επιπλέον, τα πολύτιμα σχόλια των κριτών θα μας επιτρέψουν να διορθώσουμε κάποια μικρά λάθη, να γίνουμε καλύτεροι και, αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, να στοχεύσουμε σε μια θέση στο βάθρο στον επερχόμενο διαγωνισμό στην Τσεχία στις 7-10 Αυγούστου! Μείνετε συντονισμένοι!

Βίντεο-ανασκόπηση του διαγωνισμού:

[inpost_gallery thumb_width=”545″ thumb_height=”380″ post_id=”15371″ thumb_margin_left=”0″ thumb_margin_bottom=”0″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”19″ random=”0″ group=”2″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1414081908988″]

Figure 22: Class 1 overall results (πατήστε για μεγέθυνση)