Σε έναν από τους πιο χαώδεις αγώνες των τελευταίων ετών, με τη βροχή και το αυτοκίνητο ασφαλείας να φέρνουν τα πάνω κάτω, ο Lewis Hamilton ήταν αλάνθαστος και κατέκτησε πανάξια τη νίκη, έχοντας όμως αμέσως πίσω του τον Nico Rosberg, που θα πρέπει να είναι εξαιρετικά ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα στον δρόμο για την κατάκτηση του τίτλου. 3ος ο απίστευτος Max Verstappen, που έκανε το κοινό να παραμιλάει με τα προσπεράσματά του υπό βροχή!

Ο κρίσιμος αγώνας στο Interlagos ξεκίνησε όσο δραματικά θα ήθελε ο… σκηνοθέτης του φετινού πρωταθλήματος. Με ήδη πολύ βρεγμένο οδόστρωμα και τη βροχή να μην έχει σταματήσει τελείως, τα μονοθέσια ακολούθησαν τους αργούς ρυθμούς του αυτοκινήτου ασφαλείας για την εκκίνηση, σε μια διαδικασία που κράτησε 7 ολόκληρους γύρους. Με τραγικά χαμηλή ορτότητα τα μονοθέσια ξεκίνησαν κανονικά τον αγώνα, ευτυχώς χωρίς κάποιο ατύχημα. Γρήγορα ο Verstappen έδειξε να νιώθει άνετα με τις συνθήκες και πέρασε τον Raikkonen στην πρώτη στροφή. Ο Magnussen τόλμησε πρώτος την αλλαγή για ενδιάμεσα ελαστικά, κάτι που έκανε αμέσως μετά ο Button και σιγά σιγά κι άλλοι πιλότοι του grid.

Πρώτο θύμα των συνθηκών ήταν ο Vettel, που γλίστρησε στην ανηφόρα πριν τη μεγάλη ευθεία ενώ μαχόταν με Raikkonen και Ricciardo. Ευτυχώς δεν είχαμε κάποιο ατύχημα και ο Γερμανός απλά συνέχισε για αλλαγή ελαστικών στα pits.
Στον 13ο γύρο ο Ericsson είχε ακόμα χειρότερη τύχη, καθώς το μονοθέσιό του συγκρούστηκε με τις μπαριέρες και οδηγήθηκε ανεξέλεγκτο στην είσοδο των pits. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε ξανά την εμφάνισή του, όμως οι δύο Red Bull πρόλαβαν να κάνουν επίσης αλλαγή σε ενδιάμεσα, με τις Mercedes να επιμένουν σε ελαστικά βαριάς βροχής, ακολουθώντας και τα σχόλια των πιλότων της ως προς την κατάσταση της πίστας. Η κατάσταση της πίστας, πάντως, δεν έδειξε τα βελτιώνεται και η βροχή συνεχιζόταν αμείωτη κατά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Πριν ακόμα φτάσουν στο τέλος της ευθείας τα πρώτα μονοθέσια, ο Kimi Raikkonen βρέθηκε να διασχίζει την πίστα με τη Ferrari του χωρίς έλεγχο σε μια εξαιρετικά επικίνδυνη στιγμή του αγώνα. Ο αγώνας αυτή τη φορά διεκόπη, αφού η πίστα είχε γεμίσει με θραύσματα και οι συνθήκες εξακολουθούσαν να είναι εξαιρετικά δύσκολες.

Αρκετή ώρα μετά και με τις θέσεις που είχαν τα μονοθέσια πριν την διακοπή του αγώνα, η διαδικασία ξεκίνησε πάλι, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να οδηγεί τα μονοθέσια. Παρ’ολ’ αυτά, τα μονοθέσια ποτέ δεν ξεκίνησαν ουσιαστικά τον αγώνα και ξαναμπήκαν στο pitlane μετά από νέα απόφαση για διακοπή, αυτή τη φορά λόγω συνθηκών.

Η επαέναρξη του αγώνα δεν έγινε υπό καλύτερες συνθήκες και τα μονοθέσια συνέχισαν να κινούνται με δυσκολία στην πίστα. Ο Verstappen πέρασε με ευφάνταστο τρόπο τον Rosberg και άρπαξε τη δεύτερη θέση. Μεγάλες μάχες πιο πίσω, με τον Hülkenberg να είναι σε άνοδο και να περνάει διαδοχικά τους αντιπάλους του. Hamilton και Verstappen βρίσκονταν σε άλλο ρυθμό, ανταλλάζοντας ταχύτερους γύρους, με τον Βρετανό, όμως, να έχει το πάνω χέρι. Το κυνήγι του Max για την πρώτη θέση διεκόπη μετά από ένα λάθος του Ολλανδού, ο οποίος πάτησε στο ίδιο σημείο με τον Ericsson και βρέθηκε σε πολύ δύσκολη θέση. Ο νεαρός, όμως, κράτησε το μονοθέσιο στην πίστα ανέπαφο και πρόλαβε μάλιστα την άφιξη του Rosberg, μένοντας σ τη 2η θέση.

Στον 41ο γύρο ο Ricciardo μπήκε για αλλαγή ελαστικών, δοκιμάζοντας τα ενδιάμεσα και εκτελώντας ταυτόχρονα ποινή 5 δευτερολέπτων που είχε από νωρίτερα. Η σύγκριση του ρυθμού του με αυτόν του Verstappen θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον σε αυτή τη φάση του αγώνα. Τα στοιχεία ήταν γρήγορα ενθαρρυντικά και μετά από λίγο έκανε αλλαγή και ο Verstappen. Πιο πίσω, ο Vettel πέρασε με απαιτητικό τρόπο τον Alonso για την 7η θέση, σε μια κίνηση που ο Ισπανός θεώρησε υπερβολικά επιθετική.

Κόντρα στις επιλογές των υπολοίπων, ο Button απαίτησε από την ομάδα να μπει για λάστιχα βαριάς βροχής, καθώς θεωρούσε πως ορισμένες στροφές ήταν εξαιρετικά επικίνδυνες με το νερό που είχαν. Λίγο αργότερα παρατήρησε στονα ασύρματο ότι το μονοθέσιο της McLaren δεν μπορούσε να αποδώσει συνολικά έτσι κι αλλιώς…

Ένα λάθος του Rosberg στην ανηφόρα της μεγάλης ευθείας έφερε τον Γερμανό πιο πίσω, χωρίς παραπάνω προβλήματα για τον οδηγό της Mercedes. Νέο αυτοκίνητο ασφαλείας στον 49ο γύρο, καθώς ο τοπικός ήρωας, Felipe Massa, είχε ατύχημα στο ίδιο ακριβώς σημείο με τον Ericsson, μπλοκάροντας την είσοδο των pits. Στον τελευταίο του αγώνα στην πατρίδα του, ο Βραζιλιάνος αποθεώθηκε από τους οπαδούς στις κερκίδες και τους μηχανικούς όλου του pitlane, επιστρέφοντας στα pits πεζός και με μια βραζιλιάνικη σημαία στην πλάτη.

Στην επανεκκίνηση του αγώνα ο Verstappen ξεκινούσε τη μεγάλη επίθεση, αξιοποιώντας τα νέα του ελαστικά βαριάς βροχής, που έβαλε κατά τη διάρκεια της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Ολλανδός, όμως, είχε πλέον χάσει επαφή με τη μάχη του βάθρου και μαχόταν να μπει στη 10άδα. Γρήγορα πέρασε τον Ricciardo και τον Kvyat, ενώ ούτε ο Ocon κατάφερε να αντισταθεί για πολύ στην επίθεση του Max. Την ίδια τύχη είχε και ο Nasr, που αναγκάστηκε να παραχωρήσει στον οδηγό της Red Bull την 7η θέση.

Ασταμάτητος ο απίστευτος Verstappen συνέχισε, περνώντας όποιον βρήκε μπροστά του, με δυσκολότερη περίπτωση αυτή του Vettel. Όμως τίποτα δεν στάθηκε ικανό να τον εμποδίσει και ο νεαρός έφτασε στην 3η θέση, αφού πέρασε και τον Perez δύο γύρους πριν το τέλος!

Τη 10άδα συμπλήρωσαν τελικά οι Perez, Vettel, Sainz, Hülkenberg, Ricciardo, Nasr, Alonso.

Ήταν η πρώτη νίκη του Hamilton στο Grand Prix της Βραζιλίας. Ο Rosberg, πλέον, πάει στον τελευταίο αγώνα με 12 βαθμούς διαφορά από τον Hamilton και ο τίτλος είναι πιο κοντά από ποτέ…

ClaDriverChassisGap
1Lewis HamiltonMercedes3:01'01.335
2Nico RosbergMercedes11.455
3Max VerstappenRed Bull21.481
4Sergio PerezForce India25.346
5Sebastian VettelFerrari26.334
6Carlos Sainz Jr.Toro Rosso29.160
7Nico HulkenbergForce India29.827
8Daniel RicciardoRed Bull30.486
9Felipe NasrSauber42.620
10Fernando AlonsoMcLaren44.432
11Valtteri BottasWilliams45.292
12Esteban OconManor45.809
13Daniil KvyatToro Rosso51.192
14Kevin MagnussenRenault51.555
15Pascal WehrleinManor1'00.498
16Jenson ButtonMcLaren1'21.994
Esteban GutierrezHaas
Felipe MassaWilliams
Jolyon PalmerRenault
Kimi RaikkonenFerrari
Marcus EricssonSauber
Romain GrosjeanHaas